2016-11-06, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tex de som betecknar sig som
Varken eller.

Freja Lindberg kallar sig aktivt "hen". Transpersoner kan också uppleva att de har en dragning åt det ena, men upplever sig ibland som ett tredje kön.
Då är hon ju inget kön alls, kön noll, inte kön nummer tre.
Kan man även vara vit, svart eller asiat men känna sig som en rastillhörighet som ej existerar i fysisk form, likt det "tredje könet"?

Citat:
Det finns gott om
Personer som är födda med ett specifikt könsorgan men de kan känna att de är både och. Inte konstigare än så, det är vad som avses med "ett tredje kön", inte hur deras genitalier ser ut.
https://instagram.com/p/BJQszZIA5PP/
Då är de snarare dubbel-könade eller icke-könade. Om vi säger att vi har ett paket vaniljglass och har ett paket chokladglass, menar du då att man har tre glass-sorter att välja emellan, eftersom man kan ta hälften vaniljglass och hälften chokladglass? Vänta nu, fyra glass-sorter blir det väl, i och med att man kan välja att inte ta någon glass alls?
Senast redigerad av xenomorph-ball 2016-11-06 kl. 06:15.
Citera
2016-11-06, 11:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Då är hon ju inget kön alls, kön noll, inte kön nummer tre.
Kan man även vara vit, svart eller asiat men känna sig som en rastillhörighet som ej existerar i fysisk form, likt det "tredje könet"?

Då är de snarare dubbel-könade eller icke-könade. Om vi säger att vi har ett paket vaniljglass och har ett paket chokladglass, menar du då att man har tre glass-sorter att välja emellan, eftersom man kan ta hälften vaniljglass och hälften chokladglass? Vänta nu, fyra glass-sorter blir det väl, i och med att man kan välja att inte ta någon glass alls?
Det är hur jag noterat att de benämner sig själva, lägger ingen värdering i det, sett många olika epitet. Vad någon av oss är ju egentligen irrelevant i sammanhanget, annat än att folk i gemen har ett behov av att kategorisera sin omvärld, och sig själva i förhållande till andra.
Citera
2016-11-06, 12:40
Medlem
Citat:
Jag är anti-feminist, mitt mål med tråden är att dekonstruera feminismen.

Jag drog mig en runk, faktiskt. var efter runket jag insåg hur absurd situationen är egentligen ur feministiska glasögon.

Hur menar du nu? Du runkar till en definitivt snygg tjej och undrar i samma ögonblick hur feminister skulle upplever det? Seriöst ??????????????????????????????????????????
Citera
2016-11-06, 12:46
Medlem
Eh, ta inte illa upp nu, men era ANTI-FEMI trådar blir inte bara lite lustigt över tiden........

Du dragit dig en handtralla med en snygg tjej som objekt och undrar samtidigt hur diverse feminister skulle uppleva det? Seriöst? Hur tillbringa du resten av ditt liv då?
Citera
2016-11-06, 14:24
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Kolla på kvinnan i detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=Dj-zJObVfmA

En uppenbar exhibitionist, ingen större skillnad på henne och blottaren i skogen.
Umm, ok, du ser ingen skillnad mellan att gå lättklädd på ett cosplaykonvent och hala fram snoken i skogen och vifta med den framför bärplockarna? Och du har rösträtt?
Citera
2016-11-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Hur menar du nu? Du runkar till en definitivt snygg tjej och undrar i samma ögonblick hur feminister skulle upplever det? Seriöst ??????????????????????????????????????????

Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Eh, ta inte illa upp nu, men era ANTI-FEMI trådar blir inte bara lite lustigt över tiden........

Du dragit dig en handtralla med en snygg tjej som objekt och undrar samtidigt hur diverse feminister skulle uppleva det? Seriöst? Hur tillbringa du resten av ditt liv då?
Det kallas att dekonstruera och visa feministernas hyckleri.
Handtrallan var off-topic, men du drog upp hennes utseende och jag ville poängtera att jag absolut inte tycker hon är ful.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2016-11-06 kl. 16:12.
Citera
2016-11-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Umm, ok, du ser ingen skillnad mellan att gå lättklädd på ett cosplaykonvent och hala fram snoken i skogen och vifta med den framför bärplockarna? Och du har rösträtt?
Mer eller mindre nej, möjligtvis att tjejen på konventet har beundrare. Är övertygad om att blottaren hade kunnat nöja sig med att visa snoken i latexstring på konvent eller på stranden om det fanns plattformar för det, nu är han förpassad till att ränna runt ensam i skogen.
Citera
2016-11-06, 16:10
Medlem
Citat:
Det är hur jag noterat att de benämner sig själva, lägger ingen värdering i det, sett många olika epitet. Vad någon av oss är ju egentligen irrelevant i sammanhanget, annat än att folk i gemen har ett behov av att kategorisera sin omvärld, och sig själva i förhållande till andra.
Men då borde ju min gissning vara lika legitim som deras?
Citera
2016-11-06, 16:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Men då borde ju min gissning vara lika legitim som deras?
Jag tycker väl att det är upp till var och en vad de vill kalla sig, och man får antagligen vara beredd på att de tycker man är svinig om man tar sig rätten att definiera någon annan...
Citera
2016-11-06, 16:24
Medlem
Citat:
Jag tycker väl att det är upp till var och en vad de vill kalla sig, och man får antagligen vara beredd på att de tycker man är svinig om man tar sig rätten att definiera någon annan...
Då borde det ju vara även vara OK med så kallade transracials och otherkin. Man borde klassa denna kvinna som svart i ren hänsyn:
https://www.youtube.com/watch?v=lG9Q2_Hv83k

Eller denna kvinna som en katt:
https://www.youtube.com/watch?v=YWeBunPiIzo
Citera
2016-11-06, 16:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Då borde det ju vara även vara OK med så kallade transracials och otherkin. Man borde klassa denna kvinna som svart i ren hänsyn:
https://www.youtube.com/watch?v=lG9Q2_Hv83k

Eller denna kvinna som en katt:
https://www.youtube.com/watch?v=YWeBunPiIzo
Tja, vad vet jag. Lev och låt leva är något jag iallafall försöker leva efter.
Citera
2016-11-06, 16:51
Medlem
Citat:
Tja, vad vet jag. Lev och låt leva är något jag iallafall försöker leva efter.
OK, nu tvekar du alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in