2016-11-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Finns de som trots yttre genitala upplever sig som något annat, eller som
Både och.
Då är man hermafrodit, både och, inte ett tredje kön. Det finns bara två könsorgan.
Citera
2016-11-05, 22:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Så länge su beskriver Yohio som "queer" på grund av hans stil så är du dömande och sätter käppar i hjulet.

Är vanligare med kvinnliga feminister i smink än manliga feminister i smink. Existerar det manliga feminister överhuvudtaget med könsöverskridande stil så länge det inte är en HBTQ person?
Dragningskraften till feminismen borde ju finnas för dessa hetero CIS-män som gillar att sminka sig om feminismen står för det du påstår att den gör.
Istället hittar vi samma gamla stilmässigt könsstereotypiska män, möjligtvis lite slitnare än vanligt, men de är väl snarare där i desperat sökande efter ligg än att de känner sig begränsade i sin roll som man.

Du gör ditt bästa och beklagar dig över tillfällen du inte kan knulla runt. Har sett dina inlägg om din "fuckbook". Du har personlighetsklyvningar.
Jag har inte betecknat yohio som queer, det är det du som gjort. Jag använder sällan den termen, vissa gör det och inte i nedsättande mening.
Jag har manliga vänner som är feminister, den ena brukar ha nagellack.

Du måste ju förstå att jag ibland skämtar här i forumet, och visst saknar jag närhet ibland, huruvida det är relevant för den här diskussionen är oklart.
Citera
2016-11-05, 22:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Då är man hermafrodit, både och, inte ett tredje kön. Det finns bara två könsorgan.
Könsorgan ja, men könstillhörighet är något annat.
Citera
2016-11-05, 22:26
Avslutad
Citat:
Könsorgan ja, men könstillhörighet är något annat.

Nu är du ute och seglar. Oavsett kön och könstillhörighet eller om man är både och så finns det bara 2 kön.

Eller så är du riktigt kinky.
Citera
2016-11-05, 22:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Och du kodade precis själv alldeles nyss genom att använda dig av termer som "manligt" och "kvinnligt".
Ni feminister stämplar lika mycket själva.
När något är kodat betyder det att folk i allmänhet kopplar ihop det ena eller andra med maskulina eller feminina egenskaper. Det ansågs tex förut hyfsat otänkbart att en man kunde vara en lika bra förälder som en kvinna, eller laga sin egen middag. Lika otänkbart att kvinnor hade kapaciteten att yrkesarbeta etc etc .
Jag sitter ju inte och hittar på det hör, utan drar paralleller till dåtid och nutid, och ser att det luckras upp.
Citera
2016-11-05, 22:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Nu är du ute och seglar. Oavsett kön och könstillhörighet eller om man är både och så finns det bara 2 kön.

Eller så är du riktigt kinky.
Nej. Finns transpersoner, med kuk eller fitta kvar som ändå betecknar sig själva som något annat.
Att omgivningen blir obekväm och vill kategorisera får stå för dig.
Citera
2016-11-05, 22:30
Avslutad
Citat:
Nej. Finns transpersoner, med kuk eller fitta kvar som ändå betecknar sig själva som något annat.
Att omgivningen blir obekväm och vill kategorisera får stå för dig.

Ok då. Vad är det tredje eller fjärde könet? Aliensex?
Citera
2016-11-05, 22:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ok då. Vad är det tredje eller fjärde könet? Aliensex?
Google is your friend.
Citera
2016-11-05, 22:35
Avslutad
Citat:
Google is your friend.

Snick-snack svar av dig.
Citera
2016-11-05, 22:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Snick-snack svar av dig.
Det är off topic.
Citera
2016-11-05, 22:39
Avslutad
Citat:
Det är off topic.

Då är vi två i så fall. Jag frågar en gång till, vad är det tredje könet?
Citera
2016-11-05, 22:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Då är vi två i så fall. Jag frågar en gång till, vad är det tredje könet?
Tex de som betecknar sig som
Varken eller.

Freja Lindberg kallar sig aktivt "hen". Transpersoner kan också uppleva att de har en dragning åt det ena, men upplever sig ibland som ett tredje kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in