2016-11-06, 14:06
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den där jäveln lät inte glad fuck it vi får lita på honom.

Kanske en av anledningarna till att de hela tiden tjatar om Nevada eftersom det är den enda staten som visar samma siffror som 2012.

50/50 just nu i Nevada enligt 538, de senaste dagarna har Trump enbart haft 48-49% i Nevada. Det rullar på åt rätt håll!

Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Han själv har gjort den och räknar att Florida går till Trump, trots att Clinton leder i opinionen, dock med mycket lite, precis som Trump i NH. Trump-anhängarna i tråden ba: "Yes! Nu börjar det kännas"

Republikanerna leder early voting i Florida.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Där var early voting slut i Florida.

Demokraterna avslutade som på många andra ställen lite bättre än Republikanerna.

Voted Early R 1,359,284 - D 1,461,358

Demokrater + 101 000

jag kan ha fel men tror att rösta genom mejl får fortsätta till valdagen.

Så nu är det bara att vänta på valdagen och se om Trump levererar.

Enligt CNN så ligger Republikanerna på plus efter förtidsrösterna?

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Clinton leder Ohio enligt ny poll:

Clinton 48
Trump 47

http://www.dispatch.com/content/stories/local/2016/11/06/dispatch-poll-finds-presidential-race-too-close-to-call.html#

Den kom oväntat.

Stämmer inte. Trump leder ALLA andra mätningar ifrån Ohio med alltifrån 3% till 9%. Ohio är given Trumpseger!

Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Jag vet inte exakt hur det fungerar. Men när man kollar på förtidsröster så kollar man väl bara på vad de som har röstat tidigt är registrerade som och inte faktiskt VEM de röstar på? Trump kan väl leda i Florida med tanke på att många tidigare demokrater är Sanders supportrar som är anti-etablissemanget och redan hatar Clinton innan de riggade valet för honom. Man måste också komma ihåg att detta är inte ett vanligt val mellan republikaner mot demokrater. Sedan i flera opinionsundersökningar där man har mätt independents har ju Trump varit riktigt populär, plus i detta val verkar valdeltagandet högre än någonsin! Nåja, jag vet inte men vi får resultatet om två dagar så det spelar ingen roll. Jag tycker bara det är konstigt att Ola och Bernard och några andra i tråden är säkra på en Clinton vinst.

Exakt. Man vet inte vad dessa människor faktiskt röstat på.

Jag tror det är betydligt större sannolikhet att fler demokrater röstar på Trump än republikaner röstar på Clinton.

Har ju hört en hel del historier där ett flertal familjer registrerade som demokrater kommer rösta på Trump för att han representerar folket.
Citera
2016-11-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Tror ni valet kan riggas? Tror ni att det riggas?

Nedan finns två klipp som visar varför elektronisk röstning inte är särskilt säkert.

https://www.youtube.com/watch?v=w3_0x6oaDmI

https://www.youtube.com/watch?v=5hCyVsUir8k

Jag kan inte hitta en tråd om detta så därför postar jag det här.
Det beror på hur man definierar riggat.
Stirrar man sig blind på rent vulgärt röstfusk i form av manipulerande med lagda röster osv så är det tveksamt, men det kommer säkert ske på något eller ett par ställen.

Men menar man att riggat även innebär att en kandidat är framtagen av rådande etablissemang som sedan riggar och fuskar i debatterna, använder media på de mest manipulerande sätt, använder "superdelegates", betalar folk för att sabotera för motståndaren, bussar valboskap till vallokalerna osv osv, ja då är det definitivt riggat, även primaries var riggat till Mr Trumps nackdel, men genom knockout så kunde han vinna ändå.
Citera
2016-11-06, 14:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Tror ni valet kan riggas? Tror ni att det riggas?

Nedan finns två klipp som visar varför elektronisk röstning inte är särskilt säkert.

https://www.youtube.com/watch?v=w3_0x6oaDmI

https://www.youtube.com/watch?v=5hCyVsUir8k

Jag kan inte hitta en tråd om detta så därför postar jag det här.

Nej, inte i sådan omfattning att det kan påverka valet. Detta är jag och mina expertvänner rörande överens om.
Citera
2016-11-06, 14:15
Medlem
Angående att gå efter bettingföretag kan nämnas att bettingföretagen var de sämsta på att förutspå Brexit. Även efter stängning av vallokalerna gav de bättre odds för Bremain.

Personligen tror jag på de senaste artiklar som säger att de flesta väljare redan vet åt vilket håll de lutar, och att opinionsundersökningarna som går lite upp och lite ner inte betyder annat än att de är tillfälligt irriterade på sin kandidat, eller på att deras entusiasm tillfälligt dalat.

Hillary har och kommer fortsätta ha ett litet försprång nationellt. Senaste mejldebaclet har inget större påverkan. Frågan är snarare om demokraterna tar sig ut och röstar eller stannar hemma. Man kunde läsa idag att latinoröster gick ut i högt antal, men alla sådana här rapporter ska tas med en nypa salt. Svarta röster kommer helt klart minska. Obama hade 98% av svarta röster och många av dem röstade på honom ENBART för att han var svart. De kommer inte gå och rösta på Clinton nu.

Trump har högre stöd bland väljare över 40. Om inte de unga går och röstar (och de är historiskt sett latare) så vinner Trump.

Känns inte lönt att läsa in för mycket i pollsen längre. Jag tror dock Clinton har lite bättre läge eftersom det finns många "NeverTrump" väljare. Men det kan lika gärna vara så att många till slut bestämmer sig för att inte rösta för att visa sitt missnöje med det etablissemanget Hillary representerar.
Citera
2016-11-06, 14:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Där har du nog fel.
Det är vad Trump och Bernies supportrar har gemensamt
Ja det var så jag menade, uttryckte mig lite fel bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Crazy Bernie sålde sig ju till 'The Devil' och är nu ute och kampanjar för The Crooked one på heltid.
Förmodligen var han med på det från första början.
Skulle nog vilja påstå att Bernie Sanders faktiskt är djävulen (bildligt talat givetvis). Jag kallar honom, Berning Satanders (efter hans "feel the Bern" slogan) Satan är precis som Bobby Fischer korrekt observerade, baserad på den eviga juden, och Bernie är ju ett jävla avskum som krigshetsade mot Serbien bland annat (han erkände i debatterna mot Hillary, "I'm not a pacifist", och så drog han upp Jugoslavien som exempel). Väldigt typiskt vänsterpatrask: de är bara emot krig om krigen förs mot muslimer eller andra bruna människor, men har inga problem med att krigshetsa mot och folkmörda vita kristna länder (och stödja vita muslimska länder som Albanien osv).

Jag har tidigare beskrivit det amerikanska presidentvalet så här:

Jeb Bush = Adam
Hillary Clinton = Eva
Bernie Sanders = Satan
Donald Trump = Gud

I vilket fall som helst är jag övertygad (och har varit hela tiden efter att Bernie som förväntat förlorade nomineringen) att Bernieväljare kommer se till att Trump vinner valet. Och bra indikationer på detta ser vi i North Carolina:

https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2016/11/north-carolina-poll-nov-1st.jpg
https://theconservativetreehouse.com/2016/11/01/north-carolina-trump-51-clinton-44-trump-winning-23-of-democrats-and-12-independents/

^^ Den betydligt större mängd demokrater och independents som röstar på Trump där, är alla mer eller mindre Bernie bros.
Citera
2016-11-06, 14:17
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
.
Senast redigerad av FranzLisztBlevEj75 2016-11-06 kl. 14:47.
Citera
2016-11-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Enligt CNN så ligger Republikanerna på plus efter förtidsrösterna?

Fast det är med mejl röster inräknat jag tror att man får rösta med mejl till valdagen.

Så leder demokraterna förtidsrösterna med runt 97 000 röster.

Vid samma tidpunkt 2012 så var det 250 000.
Citera
2016-11-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja det var så jag menade, uttryckte mig lite fel bara.

Skulle nog vilja påstå att Bernie Sanders faktiskt är djävulen (bildligt talat givetvis). Jag kallar honom, Berning Satanders (efter hans "feel the Bern" slogan) Satan är precis som Bobby Fischer korrekt observerade, baserad på den eviga juden, och Bernie är ju ett jävla avskum som krigshetsade mot Serbien bland annat (han erkände i debatterna mot Hillary, "I'm not a pacifist", och så drog han upp Jugoslavien som exempel). Väldigt typiskt vänsterpatrask: de är bara emot krig om krigen förs mot muslimer eller andra bruna människor, men har inga problem med att krigshetsa mot och folkmörda vita kristna länder (och stödja vita muslimska länder som Albanien osv).

Jag har tidigare beskrivit det amerikanska presidentvalet så här:

Jeb Bush = Adam
Hillary Clinton = Eva
Bernie Sanders = Satan
Donald Trump = Gud

I vilket fall som helst är jag övertygad (och har varit hela tiden efter att Bernie som förväntat förlorade nomineringen) att Bernieväljare kommer se till att Trump vinner valet. Och bra indikationer på detta ser vi i North Carolina:

https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2016/11/north-carolina-poll-nov-1st.jpg
https://theconservativetreehouse.com/2016/11/01/north-carolina-trump-51-clinton-44-trump-winning-23-of-democrats-and-12-independents/

^^ Den betydligt större mängd demokrater och independents som röstar på Trump där, är alla mer eller mindre Bernie bros.

Det kommer vara intressant att se dina analyser utifall att Trump förlorar.
Blir det att skylla på att valet är "rigged"?
Citera
2016-11-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Clinton leder Ohio enligt ny poll:

Clinton 48
Trump 47

http://www.dispatch.com/content/stories/local/2016/11/06/dispatch-poll-finds-presidential-race-too-close-to-call.html#

Den kom oväntat.

Du skrämde mig lite där din jävel.

Columbus Dispatch på 538 har ett C+ skit poll med andra ord + att 538 gjorde det till tie.

Trump har inget rally inplanerat i Ohio längre så galen är han inte om han inte är säker. + att Clinton är där med lebron james så hon känner att hon är bakom.

New York NOV. 3-4 Siena College A

Clinton 51%
Trump 34%

Clinton +17

Obama vann med 26%
Citera
2016-11-06, 14:25
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tycker det vore sjukt om Trump förlorar faktiskt. Att en majoritet av väljarna ignorerar allt Hillary har sysslat med bakom kulisserna.
Citera
2016-11-06, 14:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Förlorar Trump så förlorar han givetvis pga att valet är riggat; Helmut Norpoth och Allan Lichtman har förutspått en Trumpseger, och de har inte haft fel de senaste 20-30 åren (och deras statistiska modeller fungerar tillbaka till 1800-talet). Artificiell intelligens och börsmarknaden är också överens om att Trump kommer vinna valet. Trump är populärare än Hillary överallt på social media osv. Så demokraterna kan endast vinna genom att rigga valet med deras valboskap (negrer/latinos) och judiska George Soros röstmaskiner osv, och gör de det, ja då blir det radikal, våldsam revolution som svar från republikanskt håll, vilket är lika bra om de kommer ta ifrån Trump valet med fusk.
Citera
2016-11-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Dum fråga kanske, men givet skillnaden du påtalar, vad ser du som största risken med att gå lång i Rep och kort i Trump?

Man måste ju tyvärr betala en avgift på vinster, så utan att ha räknat på det tror jag arbitrage-möjligheten försvinner där. Du har ju dessutom en spread på minst 5 punkter mellan lång/kort i samma spel.

Den stora anledningen är dock att man måste gå in med enorma summor för att det ska ge något, även om man kan låsa in säg 0.10.

Periodvis har man för övrigt även fått överodds på att betta buckets på Clinton Electoral College Votes istället för att betta Trump.

Just möjligheten att kunna betta president, stater och college votes är verkligen intressant när valsystemet är som det är. Hade varit kul att snickra ihop en modell där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in