Citat:
50/50 just nu i Nevada enligt 538, de senaste dagarna har Trump enbart haft 48-49% i Nevada. Det rullar på åt rätt håll!
Citat:
Republikanerna leder early voting i Florida.
Citat:
Där var early voting slut i Florida.
Demokraterna avslutade som på många andra ställen lite bättre än Republikanerna.
Voted Early R 1,359,284 - D 1,461,358
Demokrater + 101 000
jag kan ha fel men tror att rösta genom mejl får fortsätta till valdagen.
Så nu är det bara att vänta på valdagen och se om Trump levererar.
Demokraterna avslutade som på många andra ställen lite bättre än Republikanerna.
Voted Early R 1,359,284 - D 1,461,358
Demokrater + 101 000
jag kan ha fel men tror att rösta genom mejl får fortsätta till valdagen.
Så nu är det bara att vänta på valdagen och se om Trump levererar.
Enligt CNN så ligger Republikanerna på plus efter förtidsrösterna?
Citat:
Clinton leder Ohio enligt ny poll:
Clinton 48
Trump 47
http://www.dispatch.com/content/stories/local/2016/11/06/dispatch-poll-finds-presidential-race-too-close-to-call.html#
Den kom oväntat.
Clinton 48
Trump 47
http://www.dispatch.com/content/stories/local/2016/11/06/dispatch-poll-finds-presidential-race-too-close-to-call.html#
Den kom oväntat.
Stämmer inte. Trump leder ALLA andra mätningar ifrån Ohio med alltifrån 3% till 9%. Ohio är given Trumpseger!
Citat:
Jag vet inte exakt hur det fungerar. Men när man kollar på förtidsröster så kollar man väl bara på vad de som har röstat tidigt är registrerade som och inte faktiskt VEM de röstar på? Trump kan väl leda i Florida med tanke på att många tidigare demokrater är Sanders supportrar som är anti-etablissemanget och redan hatar Clinton innan de riggade valet för honom. Man måste också komma ihåg att detta är inte ett vanligt val mellan republikaner mot demokrater. Sedan i flera opinionsundersökningar där man har mätt independents har ju Trump varit riktigt populär, plus i detta val verkar valdeltagandet högre än någonsin! Nåja, jag vet inte men vi får resultatet om två dagar så det spelar ingen roll. Jag tycker bara det är konstigt att Ola och Bernard och några andra i tråden är säkra på en Clinton vinst.
Exakt. Man vet inte vad dessa människor faktiskt röstat på.
Jag tror det är betydligt större sannolikhet att fler demokrater röstar på Trump än republikaner röstar på Clinton.
Har ju hört en hel del historier där ett flertal familjer registrerade som demokrater kommer rösta på Trump för att han representerar folket.