Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 11:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vilka idioter vi har att diskutera med
Nu är dom arga på oss för att vi hejar på övermänniskan Trump och inte undermänniskan Clinton???
Jo, men betraktar man varifrån dessa kryp kommer, ser man att de ofta, för att använda Hillarys egna ord om sina supportrar, bor i mammas källare och jobbar som baristas där de häller upp kaffe. Klart de mår bra när de ser en lika trasig, psyksjuk hynda segla upp som alternativ. Äntligen, tänker de, äntligen någon som kan föra min talan. Som kan berätta för alla lyckade människor att de är elaka och dumma mot oss som inte får gratis, gratis, gratis, gratis.

"I want more free stuff", som en väljare vrålade in i kameran. Vad hon kommer rösta på är nog självklart.
2016-11-06, 11:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
I senaste opinion live var det fler svenskar som röstade på Trump än Clinton.

Trump har stort stöd från FBI.
Trump har stöd bland vissa inom FBI, lika många om inte fler hatar honom. Landets säkerhetstjänst CIA har flera gånger yttrat sig om den galne Trump. Bland annat har vi den f.d. CIA Ewan som ser ut att lyckas ta en delstat från Trump.

Nej, väldigt få svenskar vill se galningen Trump som president.
2016-11-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trump har stöd bland vissa inom FBI, lika många om inte fler hatar honom. Landets säkerhetstjänst CIA har flera gånger yttrat sig om den galne Trump. Bland annat har vi den f.d. CIA Ewan som ser ut att lyckas ta en delstat från Trump.

Nej, väldigt få svenskar vill se galningen Trump som president.

FBI är betydligt vettigare än CIA.
2016-11-06, 11:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
De gör det för de är på riktigt för korkade för att förstå bättre. Vinner Trump då har idioterna tagit över systemet. Och hur det kommer att sluta vet ingen.
Alltså, har du sett Hillaryfanatikerna? Det hör till undantagen att de kan kräka ur sig ens en enda förståelig mening. Ofta nöjer de sig med ett "Fuck you", som ofta yttras med emfas, som varandes det ett synnerligen intellektuellt utfall, väl värt att täppa till truten på varenda argument som existerar.

Låt mig demonstrera:

"Vi behöver bygga en mur för att minska inflödet av droger och kriminella. Vi behöver kunna kontrollera migranternas bakgrund, för att kunna vara säkra..."

"FUCK YOUUUUU!!!!!!!!!!!!"

"Vi behöver sänka företagsskatterna och kombinera detta med högre importtullar. Kombinerar vi detta med avskaffad arvsskatt, kommer enorma summor strömma tillbaks till USA och fler företag kommer etablera sig här, vilket leder till fler arbetstillfällen."

"FUCK YOUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!"

Jadu, det där med intelligens handlar nog mycket om den käre gamle Dunning-Kruger-effekten om något.
2016-11-06, 11:44
Medlem
Returpappers avatar
Det är stor skillnad på att gilla Donald Trump och föredra honom framför Hillary Clinton. Lite för mycket buse och sexabuse för min del, men jag tror mycket mer på hans utrikespolitik att inte lägga sig i andra länders politik, så som USA historiskt har gjort oavsett president.

USA;s inrikespolitiska angelägenheter är inte vår sak att lägga oss i, då blir vi ju som USA alltid varit. Men även med det sagt så gillar jag det jag hör.
2016-11-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag hyllar inte Clinton som någon Jesus. Jag hyllar ingen på det viset. Vilket ni gör med Trump.
Det är någonting sjukligt hos Trumps supportrar. Det liknar en sekt. Ni verkar förblindade.

Trumps mest fanatiska motståndare är nog minst lika förblindade som Trumps mest hängivna fans. Förmodligen än mer. De tuggar i princip fradga medan de talar i termer om fascism, diktatur, kärnvapenkrig och världsundergång. Väldigt balanserat indeed. Väldigt icke-förblindat....

Vem hyllar Trump som Jesus? Ingen. Trump är ingen egentlig ikon utan endast en budbärare för en folkrörelse, och det är folkets talan som går genom honom. Han talar inte ner till vanligt folk, vanliga arbetande amerikaner, vilket häpnandsväckande nog också tilltalar samma vanliga folk.

Att Hillary Clinton är en absolut genomrutten genomkorrumperad krigshetsande presidentkandidat får många vanliga amerikaner att ha överseende med Trumps ibland rätt så löjliga påhitt och upptåg, och hans ibland teatraliska kroppsspråk och retorik.

Vanliga amerikaner är intelligenta nog att förstå att Trumps något överdrivna scenpersona endast är ett verktyg för att nå ut med sitt budskap. Persuasion tactics. Trumps yta, som hans fingergester eller hans orangefärgade hår, eller hans korthuggna meningar, är således inte det väsentliga för hans väljare. Inte heller hans fäbläss för bimbos. Vad de tilltalas av är istället något så chockerande som hans politiska anti-etablissemangs-budskap. De gillar helt enkelt att han inte tar någon skit från det politiska och ekonomiska etablissemanget och från ljugmedia. De gillar att han inte viker sig och ursäktar sig i sin politiska inkorrekthet. De gillar att han står upp för dem och deras åsikter. Jättekonstigt va?
2016-11-06, 11:52
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ni fiender till Sverige som i så många inlägg hyllar Putins hot mot Europa och Sverige stödjer Trump enbart på grund av att ni förvirrat tror att USA skulle bli mer ryssvänligt med Trump. Som kandidat har Trump visat att han lätt blir en landsförrädare. En president i USA är rökt om hen yttrar något liknande, du sitter denna i en helikopter och vinkar hejdå till vita huset om några dagar.

Du är Trumphatare och hyllar USA's styrkor för allt dom gör och inte gör runt om i världen.
Nu är det så att Trump har enligt mätningar ett stöd hos de aktiva militära US styrkorna på 54% och endast 25% för Clinton.
Så när du sitter i diverse trådar och propagerar för USA's styrkor så hejar du på en majoritet av Trump supportrar.
2016-11-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Du är Trumphatare och hyllar USA's styrkor för allt dom gör och inte gör runt om i världen.
Nu är det så att Trump har enligt mätningar ett stöd hos de aktiva militära US styrkorna på 54% och endast 25% för Clinton.
Så när du sitter i diverse trådar och propagerar för USA's styrkor så hejar du på en majoritet av Trump supportrar.

Xelilito har exakt samma världssyn som Trump, han vet bara inte om det. Allt Trump vill göra står Xelle för. Däremot det som Clinton vill göra hatar han. Tex att sälja uran och statshemligheter till ryssarna
2016-11-06, 11:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ni fiender till Sverige som i så många inlägg hyllar Putins hot mot Europa och Sverige stödjer Trump enbart på grund av att ni förvirrat tror att USA skulle bli mer ryssvänligt med Trump. Som kandidat har Trump visat att han lätt blir en landsförrädare. En president i USA är rökt om hen yttrar något liknande, du sitter denna i en helikopter och vinkar hejdå till vita huset om några dagar.

Tycker du inte att relationen mellan USA-Ryssland var mycket bättre under Bush än med Obama? Med Hillary vet vi att det kommer bli likadant som med Obama, kanske till och med värre. Om Trump vinner kommer det bli lika bra som med Bush, kanske till och med bättre. Om du är rädd för Putin och Ryssland gör du bäst i att stödja Trump.
2016-11-06, 11:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför är inte Trump den bäste kandidaten? Han är ju oerhört intelligent, erfaren inom såväl politik som affärsliv, stenhård, bär inte på oket av wall street, gillar militären och stöttar veteraner. Dessutom är han starkt för 2:nd amd. och avskyr PK-ismen, som han ser som ett hot mot 1:st amd. VIdare vill han sänka skatterna, återindustrialisera landet, återuppbygga energisektorn och Make America Great Again.

De enda som kan vara emot detta, är sannolikt i maskopi med Putin. De vill se ett svagt och splittrat USA. Ett USA där arbetslösheten och fattigdomen bitit sig fast. Ett USA där identitetspolitiken, dragen till sin spets, leder till ett inbördeskrig.

Det är uppenbart för de flesta att du, med ditt trollande, är en Putinlakej.
Citat:
Han är den sämsta kandidaten, ett fåtal nazister och fascister i Sverige som för övrigt är små putinister som ni ser Trump som sitt gamla feta vita hopp om en president som inte ska stoppa Putin. När Putin förlorar återgår ni till era USA-hatar trådar.

Den lilla patetiska alt-right klicken utan inflytande.
Här är ett utmärkt exempel på en person som inte har lärt sig hur man argumenterar eller konstruerar begripliga resonemang. Japhy gav tydliga och koncisa skäl till varför Donald Trump är den bästa kandidaten. Jag påstår inte att allt är korrekt, med det är åtminstone verklighetsbaserade argument. Xelious däremot skrev att folk som röstar på Trump är nazister och fascister - bra jobbat, du knäckte koden!
En annan anledning till varför personer stöder Trump kanske är att de ser personer som Xelious skrika "fascist!" och "nazist!" hela tiden och inser hur fruktansvärt korkade Clinton-supportrar är.
2016-11-06, 11:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, jag vet att presidenten har en exekutiv makt. Men jag tvivlar starkt på att du förstår vad det innebär. Du får gärna förklara om du vill. Exempelvis kan du svara på frågan när en president får använda sig av sin exekutiva makt.
Du tycker Trump är för dominant. Okej, det var ju faktiskt en kritik som har lite substans i sig.
Menar du att en dominant läggning är negativt för en president? Personligen tycker jag det är ett utmärkt drag som Trump delar med de flesta presidenterna genom historien. Motsatsen till dominant är undergiven. Där hade jag sett ett stort problem om presidenten var undergiven.

Hur är dominant ett dåligt karaktärsdrag för en president?
Det återstår och se i hur dominant han blir.
Men saken är och som du säger, det är så mycket mer än presidenten.
Dock tror jag han kommer köra på som om det vore hans anställda, fast än de är folkvalda.
Jag har svårt och tro att en 70åring kan ändra på sitt sätt.
Lika lite som Hillary kommer ändra sitt sätt, dock har ju Hillary erfarenhet ifrån detta område och tvingas till kompromisser.
Nått som jag tror Trump kommer ha svårt för.
Givetvis bara spekulationer, endast tiden får utvisa i hur Trump kommer agera som president.
2016-11-06, 12:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Massa oförståeligt svammel...

Här ser du hur det ligger till.
http://i63.tinypic.com/2s8oenm.jpg
Livstidsprevalensen är på vita och cannabis = 78,310 Miljoner
Livstidsprevalensen är på svarta och cannabis = 12,232 Miljoner = ~15% mot vita
Livstidsprevalensen är på latino och cannabis = 12,135 Miljoner = ~15% mot vita
Och så ser det ut på alla droger, vita är överlägset i antal att använda droger.
Här kan du göra dina egna listor på vem som använder droger.
http://www.icpsr.umich.edu/quicktables/quickconfig.do?34481-0001_all
Ett brott som svarta/latinos verkar bara råka ut för, och då "none violent crimes".
Att sen om vi leker med tanken Trump kastar ut alla som säljer, så till vilken nytta då?
Då det står reda folk på kö och tappa in på den marknaden, så dessa brott kommer aldrig försvinna utan bara nya aktörer.
Samma som en del fånar tror Trump muren ska hindra droger ska komma in söderifrån, hur kan man vara så extremt naiv?
Kan de Mexikanska kartellerna lägga $100.000.000 i månaden på mutor, vad är då lite extra transportkostnader?

Och hur går alla dessa förbud(offerslösa brott som handlingen röka cannabis är tex) och murar ihop med frihet som ni pratar så mycket om.
Som jag alltid har sagt på detta område, Rep. vill bara ha frihet som passar dom själva och deras agenda(vad den nu är)
Givetvis är det vettigt att försvåra införseln av olagliga ämnen. Det borde du kunna förstå med lite tankearbete. Självklart minskar införseln med en mur. Då kan man ju kolla alla bilar som vill ta sig igenom portarna.

Du verkar vara en sån som inte förstår. Som inte kan förstå. Eftersom du inte förstår, inbillar du dig att det inte går. Du är en tråkig person som är en klassisk nejsägare.

Bara för att DU inte kan, betyder det inte att INGEN kan. Du är en tämligen medioker person som inte är kompetent nog att bedöma vad som är möjligt och omöjligt.

För övrigt förstår många republikaner att en legalisering är den bästa vägen. Trump vill att det ska vara upp till de enskilda staterna att besluta detta, vilket jag tycker är vettigt.

Varför är du motståndare till att de enskilda staterna ska få bestämma om det ska vara lagligt eller inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in