Citat:
Ursprungligen postat av
Framgaffel
Jag tänkte på det här med att hon öppnade dörren i bara täcke och trosor, jag tror så här:
De hade bestämt att de skulle träffas på lördagen, Lotta hade väntat på att Martin skulle höra av sig under kvällen, men hade inte hört något. Han ringer och väcker henne klockan fem på morgonen, hon vaknar men hinner inte svara, då skickar han sms och frågar varför hon inte svarade (enligt sms i FUP).
Hon analyserar inte vidare utan kliver yrvaket upp, sveper in sig i täcket och går ner och öppnar åt honom. Hon är på väg tillbaka till den varma sängen för att fortsätta att sova och väntar sig att han ska komma efter. I stället börjar han gapa och skrika om att hon varit otrogen. Jag skulle tro att hon i detta läge inte är sugen på någon diskussion överhuvudtaget utan vill bara gå tillbaka till sängen, han sliter tag i henne och börjar sin misshandel för att han känner sig ignorerad och tror själv på fullt allvar att hon faktiskt har haft en annan man där.
Jag menar att hon inte på något sätt "släppte in sin mördare frivilligt", utan att hon helt enkelt var nyvaken och faktiskt hade väntat på att han skulle höra av sig, så hon tänkte nog varken på grannar eller sitt eget liv. Hon släppte helt enkelt in honom några timmar tidigare än beräknat bara. Hon hade väl ingen koll på vilket skick han var i eller om han skulle börja anklaga henne för allt möjligt. Klockan var trots allt fem på morgonen och hon låg och sov....
Låter rimligt och även logiskt.
Martin själv har dessutom sagt(står att läsa i FUP)att väl inne hos Lotta den morgonen så "ville han lägga sig med henne".
Hon hade enligt obduktion mens vid dödstillfället så jag utgår från att hon sade nej.
Martin hade, sin vana trogen, bestämt sig för att ÄNNU en kvinna var honom otrogen(han som då alltså själv höll sig med fler än en tjej/ kvinna åt gången) och därför tog han ihjäl Lotta för att hon helt enkelt "inte ville lägga sig med honom", detta tolkade psykopaten som ett tecken på att hon nyss legat med någon.
Den "någon" då och som han påstod sig se försvinna därifrån när han själv dök upp.
De lever i sin egen verklighet de här psykopaterna, en sjuk och förvriden verklighet, lever i en slags parallellvärld till den verkliga.
Det var ju tråkigt också att han inte satte efter den mansgestalt han såg försvinna ut ur Lottas lägenhet den morgonen?
Det hade väl varit det mest logiska att göra om man nu verkligen ser det man påstår sig se.
Han kom till Lotta för att hämnas på henne för saker hon inte ens hade gjort, han kom helt enkelt dit för att döda henne, eller åtminstone spelade det honom ingen roll om hon dog eller inte, straffas skulle hon, då.
(jag förstår verkligen inte varför samhället sätter diagnoser på folk och sedan lämnar dem åt sitt öde, jag kommer aldrig att förstå nyttan med någon diagnos överhuvudtaget när man så gör och i synnerhet som i detta fallet förstår jag inte när det gäller något så samhällsfarligt som diagnosen "Antisocial personlighetsstörning").