Citat:
Min tanke också. De har varit oerhört modiga som vågat vittna mot GM vilket säger en del om styrkan i BO:s nätverk och familj –*och de är ju brottsoffren i den levande världen. Det är svårt att föreställa sig den smärta de måste känna som nära anhöriga, med vetskapen om hur våldsamt - och fasansfullt onödigt –*mordet var.
Inte heller osannolikt att någon eller flera i BO:s familj och krets läser den här tråden –*därför bisarrt att se hur många i tråden (Solglitter, Sno, Filippasol m fl) uttalat sig nedvärderande om BO och därmed respektlöst både mot deras och BO:s integritet.
Inte heller osannolikt att någon eller flera i BO:s familj och krets läser den här tråden –*därför bisarrt att se hur många i tråden (Solglitter, Sno, Filippasol m fl) uttalat sig nedvärderande om BO och därmed respektlöst både mot deras och BO:s integritet.
Jag skulle tvärtom vilja hävda att jag många gånger i den här tråden har velat ta bort den tyngd som ex. Camilla bär på sina axlar när hon anklagar sig själv och undrar varför hon inte gjorde mera.
Vi vet alla att Lotta ofta ringde till henne och oroade henne. Men så fort Camilla agerade - då blev Lotta arg eller sur. Eller blockade henne. Så gjorde hon även gentemot Per.
Det var en sorts psykisk tortyr som Camilla och de andra anhöriga (och vissa kompisar) utsattes för. Att först klaga hur dåligt hon mådde och hon rädd hon var - för att sen förbjuda de som hon oroade från att agera måste ha varit nedbrytande.
Jag skulle vilja säga till de anhöriga och vänner till Lotta som ev. läser här att det inte är de anhörigas/vännernas ansvar ifall en vuxen människa insisterar att umgås med en våldsverkare och kåkfarare. Vill hon inte bryta - då finns det inte mycket utomstående kan göra åt saken.
Vilken planet lever du på?