Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
@Noicer
Nu när Eremona har lämnat debatten (för gott?) så kan vi förhoppningsvis hålla en högre nivå här i tråden, du vet lika väl som jag att det fanns saker som talade till läkarnas fördel likväl som det fanns saker som talade till deras nackdel och det finns så många frågor runt dessa två män som aldrig fått några egentliga svar, det räcker inte med att dissa de olika vittnena för att försöka sänka deras trovärdighet för nånstans i denna soppa så finns det fragment som pekar i en viss riktning och det är svårt att bortse från detta om vi är ärliga.
Om du har läst mina senaste inlägg så vet du att jag utesluter inte en ensam galning i form av en lustmördare/sexualsadist som inte finns med i polisen enorma material, låt mig förklara lite vad denna teori går ut på.
Det finns få kvinnor som följer med helt okända män bara efter en liten stunds samtal eller överenskommelse efter en mycket kort bekantskap och denna grupp är uteslutande gatuprostituerade kvinnor. När en sexköpsaffär görs upp så följer alltså dessa kvinnor med helt främmande män till undanskymda dolda platser som i princip kan vara både utomhus som inomhus och ingen utomstående vet oftast att det framtida offret följer med just den man som blir hennes baneman och han i sin tur har valt ut sitt gatuprostituerade offer för att hon är ett lätt mål antingen för våldtäktsförsök, rånförsök eller mer sadistiska motiv som går ut på att skada kvinnorna eller rent utav mörda dessa.
Man vet att da Costa hoppade in i bilar till sexköpare som i princip kunde vara vilken galning som helst med onda baktankar, i princip så arbetade klockan mot da Costa och de andra kvinnorna som sålde tjänster på Malmskillnadsgatan och övriga gator där prostitution förekom på 80-talet för den procentuella risken för att råka ut för våld eller t.o.m dödligt våld var mycket stor inom denna yrkesgrupp.
I teorin så kan även da Costa ha sålt strypsex eller gruppsex till kunder med smak för S/M men att dessa manspersoner har noll och intet med hennes död att göra för det innebär samtidigt inte att hon kan ha hoppat in i helt fel bil till en totalt okänd kund som först mördar henne för att sedan skända kvarlevorna genom att stycka henne på ett sjukligt och abnormt sätt, vi har tjafsat om styckningen i åratal här i tråden men under denna tid så har jag passat på att införskaffa kunskap om denna typ av brott som handlar om sexualmord och det finns trots trådens allmänna motvilja mot teorin om en sexualsadist rätt mycket som pekar åt detta håll och jag tror faktiskt att det är där som fallets lösning kan ligga hur jävligt det än må kännas för vissa skribenter.
da Costas död kan i teorin också ha varit kulmen på flera prostitutionsmord utförda av en och samma gärningsman då hennes död och styckning gick över alla gränser som tidigare setts när det gäller mord på prostituerade kvinnor i Sverige men om detta vet vi ingenting för det företogs aldrig någon utredning som på fullt allvar arbetade med denna teori.
Eftersom da Costa trots allt blev utsatt för riktat våld mot sexuella områden och gärningsmän som utför denna typ av gräsligheter kan räknas till en mycket liten grupp avvikande rejält störda män så finns det en statistisk synvinkel på det hela som säger att sannolikheten torde vara mikroskopisk för att det var flera gärningsmän som var inblandande i brottet.
Men vad är det för fel med dig?!?!?! Sitter du på fullt allvar och påstår att det bara är gatuprostituerade som följer med okända män efter en kort stunds bekantskap!?!?! Det finns en massa människor som raggar upp tidigare okända på nattklubbar, konserter, festivaler och dylikt, och förmodligen en hel del som följer med okända utan att det nödvändigtvis handlar om sex.
Nu var ju i och för sig CdC prostituerad och det är en utsatt grupp förvisso men låt oss vara i verkligheten, klockan jobbade visserligen mot CdC men om hon råkat ut för en galen sexmördare så är det kanske något mer sannolikt att hon gjorde det än vem som helst (kanske, men en mördare antar jag skulle undvika att plocka upp ett offer på så synligt ställe som Malmskillnadsgatan), men det skulle ändå vara otur, jämfört med det antagligt mer sannolika: drogrelaterat, något akut sjukdomstillstånd (många missbrukare får hjärtattacker, stroke och dylikt vid unga år, ofta med olycklig utgång om omgivningen inte observerar detta eller antar den drabbade är påverkad), olycka eller våldshandling inom egna bekantskapskretsen.
Sedan finns ju en annan aspekt med sexualmord, den du tar upp ifall hon sålde sex med S/M inslag...och det är väl att det inte är att anse som mord eller brottsligt överhuvudtaget om något går fel. Jag är oklar på om rättsläget var sådant vid CdCs död men nu verkar det ju vara det (personligen finner jag det lite otympligt att tala om social adekvans och jämföra det med idrotter där någon medgivande för våld finns, i idrotter finns ett regelverk som oftast är hyfsat tydligt på vad som är innanför ramen på vad som är tillåtet, där finns i regel både domare och sjukvårdskunnig person närvarande vid matcher. Sex sker väl mer sällan med åskådare.
Det är väl dessutom så, handen på hjärtat, att det inte handlar om att du "inte utesluter" en ensam galning och/eller sexualsadist!?!?...... Du argumenterar inte så, som att du håller öppet för att så skulle kunna vara fallet, utan snarare som om detta vore enda möjligheten.
Och jag tror inte det skulle "kännas" mer jävligt för de skribenter (inkluderat mig själv) som bara menar på att den omständigheten att CdC var missbrukare av tung narkotika, umgicks med kriminella och periodvis ägnade sig åt kriminalitet av ett sådant slag att det typiskt kan reta andra rätt ordentligt (sälja fulknark, bedrägerier). Inte nog med att du nu hävdar att alla som följer med okända är gatuprostituerade, CdC existerade inte som annat än en hora tydligen, för horeriet är det enda du tar hänsyn till i hennes position som brottsoffer (till en styckning i vart fall får hon väl anses som offer även om hon kanske inte dog till följd av någon brottslig gärning)?!?!