2016-11-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Kille skickar nakenbilder till tjej = sexuella trakasserier.

Tjej skickar nakenbilder till kille är inte sexuella trakasserier.
Nu är ju Buffy förvisso en hycklare, men måste inflika att detta fenomen beror på att män uppskattar att få sådana bilder skickade, iaf om kvinnan är snygg, medans kvinnor inte uppskattar att få sådana bilder skickade till sig, hur snygg mannen än är.
Men detta är bara ännu en ekvation som feminister förbiser.
Citera
2016-11-05, 21:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av Buffymylove 2016-11-05 kl. 21:25.
Citera
2016-11-05, 21:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Feminister beskriver dessa män som "queer", vilket inte är mycket bättre än "bögig". Och som sagt så är smink på män i feministiska sammanhang främst ett uttryck för HBTQ-politik, i pridetåg t ex, inte ett uttryck för ren lek eller estetiskt motiverad utklädnad.
Jämför Yohio med bögfeminster som sminkar sig så märker du att bögfeministerna lägger ner mindre tanke på det estetiska och bara är ute efter det vulgära shockvärdet för att försöka väcka rent politisk debatt.
De klär ju också oftare ut sig till ett kön och inte kort och gott klär ut sig som Yohio.
Det är dessa män som hejas på och sponsras av feminister, inte de män som är hetero och vill sminka sig av samma anledning som de vill ha en tatuering eller bära piercing, det måste ligga politisk motivation bakom för att mannen i smink ska få feministens medgivande eller gillande.
Sedan så hittar du ju ironiskt nog fler tjejer som är villiga att ligga med män i smink i andra subkulturella kretsar, som gothare t ex, än vad du hittar dem i feministiska kretsar.
Är väl ytterst sällan du ser en mainstream feminist med en pojkvän som har smink på sig, eller hur? Om det är så, så beror det på att feministen har ena foten i en subkultur. Feminister som inte samtidigt tillhör en subkulturell krets vill ha manliga män med kort hår, säckiga jeans och enkel t-shirt som alla andra kvinnor, feministen har samma preferenser som alla andra kvinnor och är inte unika när det kommer till val av manlig partner.
Förbannat komiskt att feministen hellre experimenterar med lebbsex än söker sig till androgyna mjukiskillar när de har fått nog av machomännen, omöjligt att bli arg över detta, kan bara skratta.

Vad vill du ha sagt med detta? Att det är orättvist att män och kvinnor av naturen är skapade olika? Skyll på gud då, inte "patriarkatet".

OK, så sluta beklaga dig över det då, det är nämligen allt du är intresserad av dina poster att döma, att få ligga mer och just därför du är feminist. Du skrev ju själv hur mindre viktigt trådens ämne är än att du ska få knulla runt.
Beteckningen queer är en beteckning på något som är tja, könsöverskridande eller "inte enligt cisnormen", det är med andra ord inte använd som en nedsättande term.

Att feminister inte har pojkvänner med smink handlar antagligen mer om
Att snubben ifråga helt enkelt väljer själv, och det är ju faktiskt möjligt att det är fler killar än man tror som tex har foundation, eller smink som inte "syns" med blotta ögat som wn invecklad goth-sminkning gör....

Nej jag är inte intresserad av att få ligga mer. Jag är intresserad av att både män och kvinnor ska slippa kallas luder om de uttrycker en sexualitet däremot. En viss skillnad .
Jag är helt för att män ska få klä sig och uttrycka sig, men den kampen är inte främst min att föra, utan män som faktiskt vill detta för egen del.
Citera
2016-11-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Beteckningen queer är en beteckning på något som är tja, könsöverskridande eller "inte enligt cisnormen", det är med andra ord inte använd som en nedsättande term.

Kvinnor i byxor får ingen queer-stämpel på sig.

Citat:
Att snubben ifråga helt enkelt väljer själv, och det är ju faktiskt möjligt att det är fler killar än man tror som tex har foundation, eller smink som inte "syns" med blotta ögat som wn invecklad goth-sminkning gör....

Eller för att även feministiska kvinnor har könsstereotypa preferenser vid val av sexpartner.
Citera
2016-11-05, 21:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Kille skickar nakenbilder till tjej = sexuella trakasserier.

Tjej skickar nakenbilder till kille är inte sexuella trakasserier.
Om man oombedd skickar bilder så kan det betecknas så, oavsett vem som skickar dessa. Sen ät det kanske mer intressant att få en avklädd bild av en Man man har någon slags intresse eller relation än en kille på facebook man inte känner...
Citera
2016-11-05, 21:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Kvinnor i byxor får ingen queer-stämpel på sig.

Eller för att även feministiska kvinnor har könsstereotypa preferenser vid val av sexpartner.
Nej, och det beror På att kvinnor burit byxor i ca 100 år, det har normaliserats, och manliga attribut ses inte som något negativt för kvinnan att bära. Vilket är trist.

Visst är det säkert så också, på samma sätt det finns otal trådar om hur okvinnliga kvinnor med hårigt kön är...
Citera
2016-11-05, 21:34
Medlem
Citat:
Om man oombedd skickar bilder så kan det betecknas så, oavsett vem som skickar dessa. Sen ät det kanske mer intressant att få en avklädd bild av en Man man har någon slags intresse eller relation än en kille på facebook man inte känner...

Jag har aldrig hört att sexuella trakasserier omfattar fall där en kvinna skickar avklädda bilder till en man, även om hon inte bett om lov innan.

Jag har själv fått sådana bilder från tjejer som inte först frågat om det är okej att de skickar en sådan bild.
Citera
2016-11-05, 21:34
Medlem
Citat:
Nej, och det beror På att kvinnor burit byxor i ca 100 år, det har normaliserats, och manliga attribut ses inte som något negativt för kvinnan att bära. Vilket är trist.

Visst är det säkert så också, på samma sätt det finns otal trådar om hur okvinnliga kvinnor med hårigt kön är...

Anser feminister att kvinnor med hårigt kön är queer?
Citera
2016-11-05, 21:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
OK, så detta faktum gör mannen jag postade nyss till mer av en blottare och exhibitionist än kvinnan i trådstarten, eller vad vill du ha sagt?

Den marknaden är utformad efter vad som gör oss män kåta. Ni kvinnor föredrar boxershorts framför stringkalsonger, kan garantera dig att du hade sett stringklasonger på var och varannan man om kvinnor hade gått igång sexuellt på det.
Det är inte alla män som vill märka sig för livet med tatueringar, ändå så gör de det för de vet att det gör er kvinnor våta i trosan.
Han är säkerligen exhibitionist. Drar han ut könet framför förbipasserande är han blottare oavsett klädsel...

Visst, kvinnor och män klär sig för varandra, men också efter bekvämlighet . För vissa är sexighet viktigare än bekvämlighet, för andra är det tvärtom. Personliga preferenser. Hade jag haft e. Partner som tyckt om tex jeans på mig (som jag aldrig har, tycker inte det är bekvämt) så hade jag antagligen burit det ibland för att göra honom glad.

Tycker mäns rumpor framhävs bättre i tajta boxers än string, om vi snackar ren estetik. Sen finns det säkert män som tycker sting på kvinnor inte är någon hit.
Citera
2016-11-05, 21:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag har aldrig hört att sexuella trakasserier omfattar fall där en kvinna skickar avklädda bilder till en man, även om hon inte bett om lov innan.

Jag har själv fått sådana bilder från tjejer som inte först frågat om det är okej att de skickar en sådan bild.
Om du inte tyckte om det så skulle du sagt ifrån.
Citera
2016-11-05, 21:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Anser feminister att kvinnor med hårigt kön är queer?
nej antagligen inte. Jag sitter inte med i ett underground feministnätverk för övrigt.
Citera
2016-11-05, 21:51
Medlem
Citat:
Det är ett sätt att dekonstruera individens sexualitet och könstillhörighet och disskrimnerande då man inte beskriver kvinnor i byxor eller med kort hår som "queer".

Citat:
Att snubben ifråga helt enkelt väljer själv,
Uppenbarligen så finns ju dessa män i smink och feministerna väljer selektivt bort dem. Om det nu förekommer män i smink i andra subkulturer så borde det ju i teorin gå att finna i feministiska kretsar om nu feminismen står för det du påstår att den gör, icke sant?

Citat:
och det är ju faktiskt möjligt att det är fler killar än man tror som tex har foundation, eller smink som inte "syns" med blotta ögat som wn invecklad goth-sminkning gör....
Den typen av smink räknas inte då den inte syns, jag pratar om dekorativt eller framhävande smink, inte löjlig foundation för att dölja finnar som aftonhoran sensationalistiskt anser är exempel på androgyn stil.
Du kan inte jämföra att en "könsneutral" feminist är villig på sin höjd att gå ut med en man med täckstift med att en hårdrockstjej är villig att gå ut med en man med kajal, rouge och läppstift.
detta bevisar ju bara hur mindre toleranta feministiska kvinnor är för könsöverskridande stilar vid val av manlig partner.(kvinnlig partner när de är trötta på machomän vet vi ju redan att de tycker kan se ut hur som helst, så ,väl kroppsligt som stilmässigt)

Citat:
Nej jag är inte intresserad av att få ligga mer. Jag är intresserad av att både män och kvinnor ska slippa kallas luder om de uttrycker en sexualitet däremot. En viss skillnad .
Jag är helt för att män ska få klä sig och uttrycka sig, men den kampen är inte främst min att föra, utan män som faktiskt vill detta för egen del.
Och att du ska få knulla runt utan att kallas för "slampa" eller "luder" är din kamp att föra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in