Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Beteckningen queer är en beteckning på något som är tja, könsöverskridande eller "inte enligt cisnormen", det är med andra ord inte använd som en nedsättande term.
Det är ett sätt att dekonstruera individens sexualitet och könstillhörighet och disskrimnerande då man inte beskriver kvinnor i byxor eller med kort hår som "queer".
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Att feminister inte har pojkvänner med smink handlar antagligen mer om
Att snubben ifråga helt enkelt väljer själv,
Uppenbarligen så finns ju dessa män i smink och feministerna väljer selektivt bort dem. Om det nu förekommer män i smink i andra subkulturer så borde det ju i teorin gå att finna i feministiska kretsar om nu feminismen står för det du påstår att den gör, icke sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
och det är ju faktiskt möjligt att det är fler killar än man tror som tex har foundation, eller smink som inte "syns" med blotta ögat som wn invecklad goth-sminkning gör....
Den typen av smink räknas inte då den inte syns, jag pratar om dekorativt eller framhävande smink, inte löjlig foundation för att dölja finnar som aftonhoran sensationalistiskt anser är exempel på androgyn stil.
Du kan inte jämföra att en "könsneutral" feminist är villig på sin höjd att gå ut med en man med täckstift med att en hårdrockstjej är villig att gå ut med en man med kajal, rouge och läppstift.
detta bevisar ju bara hur mindre toleranta feministiska kvinnor är för könsöverskridande stilar vid val av manlig partner.(kvinnlig partner när de är trötta på machomän vet vi ju redan att de tycker kan se ut hur som helst, så ,väl kroppsligt som stilmässigt)
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Nej jag är inte intresserad av att få ligga mer. Jag är intresserad av att både män och kvinnor ska slippa kallas luder om de uttrycker en sexualitet däremot. En viss skillnad .
Jag är helt för att män ska få klä sig och uttrycka sig, men den kampen är inte främst min att föra, utan män som faktiskt vill detta för egen del.
Och att du ska få knulla runt utan att kallas för "slampa" eller "luder" är din kamp att föra.