2016-11-05, 17:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Då ska inte heller grupper som praktiserar konservativa sexualnormer kallas något negativt.

Varför är det viktigt att få knulla runt om runtknullande inte är viktigt?
Det jag menar att det är olika viktigt för olika personer, orka bry sig om vad andra människor gör eller inte gör i sängen. Grejen är att avhållsamhet har tidigare varit ett krav satt främst på kvinnan. Grejen är att få lov att välja själv, jag är inte heller alla kvinnor, bara en. Jag har ingen anledning att se ner på människor som gör andra sorters val, om de gör mig motsvarande tjänst.
Citera
2016-11-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det jag menar att det är olika viktigt för olika personer, orka bry sig om vad andra människor gör eller inte gör i sängen. Grejen är att avhållsamhet har tidigare varit ett krav satt främst på kvinnan. Grejen är att få lov att välja själv, jag är inte heller alla kvinnor, bara en. Jag har ingen anledning att se ner på människor som gör andra sorters val, om de gör mig motsvarande tjänst.
Och blottning och exhibitionism utan att det ses på med äckel och avsky är ett privilegium för kvinnan.
Citera
2016-11-05, 20:09
Medlem
Citat:
Alltså, string är ju inte direkt bekvämt...snarare sånt man skulle önska på en fiende 😏
Är det därför du själv bär string? Jag har nog sett bilderna du postar här.
Citera
2016-11-05, 20:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Och blottning och exhibitionism utan att det ses på med äckel och avsky är ett privilegium för kvinnan.
Fast du blandar äpplen och päron. Blottning är en kriminell handling. Om du eller jag skulle smyga runt i en park och dra ner byxorna för alla som går förbi så är det blottning. Om någon har avslöjande badkläder är det inte blottning..
Det som hindrar män från detta är i huvudsak förväntningar, män "ska" inte vara på det sättet.
Citera
2016-11-05, 20:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Är det därför du själv bär string? Jag har nog sett bilderna du postar här.
Jag har string ibland. Och det är absolut inte pga att det är bekvämt. Har för det mesta boxertrosor, vilka dock inte gör sig så bra på bild
Citera
2016-11-05, 20:37
Medlem
Citat:
Jag skulle nog säga att feminism vill göra upp med könsroller överlag,
Feminister uppmärksammar bara orättvisa könsroller för kvinnor. När de tar upp att en man t ex ska ha rätt att sminka sig så är det ju specifikt homo, bi eller trans personer det handlar om och att sminka sig som ett uttryck för sin sexuella läggning och inte för mannen tycker det är kul att klä ut sig.
Märk hur feminister beskriver Yohio som "queer" t ex, feminister går aldrig med på att en man kan vara 100% hetro och CIS om han sminkar sig.

Citat:
att folk ska få lov att välja., och den där böhstämpeln verkar vara ett ganska frekvent sätt mellan män att förolämpa varandra...
Den där bögstämplen verkar vara mycket vanlig för kvinnor när de uttrycker vad de inte gillar med en man de finner attraktiv kroppsligt men inte gillar stilen på.
De använder ofta uttryck som "bögigt" eller "fjolligt" om stilen är könsöverskridande, inte uttryck som "fult", "oklädsamt" ,etc.
Och jo, det är oftare man hör kvinnor anmärka överhuvudtaget på människors klädstilar, inkluderat att kalla en mans stil för "bögig" eller "fjollig".

Citat:
Visst. Kvinnor får ligga lättare, men det kommer med ett pris. Inte fan är jag som är medelålders och medioker med på den sortens köttmarknad. Världen är inte befolkad av endast blonda bloggerskor i 23-årsåldern.
Allt du säger är att det finns både för och nackdelar för både män och kvinnor, du vill att enbart kvinnor ska vara fria från nackdelarna och samtidigt behålla sina privilegier.
Själv accepterar jag för och nackdelarna som den hårda verkligheten och en följd av att kvinnor och män av naturen fungerar olika helt enkelt.

Citat:
Och att även tjocka kvinnor får till det ibland har väl antagligen även med att män har lägre krav. Ingen direkt jublande insikt för självförtroendet.
Damned if you do, damned if you don't.
Så då menar du även att män är villigare att hoppa i säng med kvinnor med könsöverskridande stil än vad kvinnor är med manliga diton på grund av låga krav, inte på grund av högre tolerans?

Citat:
Och ligga är inte allt här i världen.
Bestäm dig.
Citera
2016-11-05, 20:42
Medlem
Citat:
Fast du blandar äpplen och päron. Blottning är en kriminell handling. Om du eller jag skulle smyga runt i en park och dra ner byxorna för alla som går förbi så är det blottning. Om någon har avslöjande badkläder är det inte blottning..
Det som hindrar män från detta är i huvudsak förväntningar, män "ska" inte vara på det sättet.
OK, detta är alltså inte ett exempel på en blottare? Mannen här klär sig så här för han tycker det är estetiskt snyggt, inte på grund av att han går igång på det sexuellt:
http://digitalspyuk.cdnds.net/15/07/768x1214/gallery_bobby-norris-towie.jpg
Tack för lektionen, nu är jag lite klokare.

Citat:
Jag har string ibland. Och det är absolut inte pga att det är bekvämt. Har för det mesta boxertrosor, vilka dock inte gör sig så bra på bild
OK, men vi män får inte ha det "ibland"? Att du tycker det är äcklande på män och inte sexuellt tilltalande är inte ett argument, bara ett uttryck för din sexism och egoism.
Citera
2016-11-05, 20:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Feminister uppmärksammar bara orättvisa könsroller för kvinnor. När de tar upp att en man t ex ska ha rätt att sminka sig så är det ju specifikt homo, bi eller trans personer det handlar om och att sminka sig som ett uttryck för sin sexuella läggning och inte för mannen tycker det är kul att klä ut sig.
Märk hur feminister beskriver Yohio som "queer" t ex, feminister går aldrig med på att en man kan vara 100% hetro och CIS om han sminkar sig.

Den där bögstämplen verkar vara mycket vanlig för kvinnor när de uttrycker vad de inte gillar med en man de finner attraktiv kroppsligt men inte gillar stilen på.
De använder ofta uttryck som "bögigt" eller "fjolligt" om stilen är könsöverskridande, inte uttryck som "fult", "oklädsamt" ,etc.
Och jo, det är oftare man hör kvinnor anmärka överhuvudtaget på människors klädstilar, inkluderat att kalla en mans stil för "bögig" eller "fjollig".

Allt du säger är att det finns både för och nackdelar för både män och kvinnor, du vill att enbart kvinnor ska vara fria från nackdelarna och samtidigt behålla sina privilegier.
Själv accepterar jag för och nackdelarna som den hårda verkligheten och en följd av att kvinnor och män av naturen fungerar olika helt enkelt.

Damned if you do, damned if you don't.
Så då menar du även att män är villigare att hoppa i säng med kvinnor med könsöverskridande stil än vad kvinnor är med manliga diton på grund av låga krav, inte på grund av högre tolerans?

Bestäm dig.
Gör de? Mig veterligen är det inte feminister som klagar på om män skulle vilja sminka sig. Det är snarare andra män eller antifeminister som menar at det är "bögigt" eller omanligt.
Och nog finns det kvinnor som beskriver män så också, men de är knappast feminister (finns gott om kvinnor som inte betecknar sig som feminister).

Det verkar överlag om man ser till dejtingvärlden att det finns en övervikt av män som letar enbart tillfälligt sex, det finns många kvinnor också men de skyltar inte med det på samma sätt.

Jag pratar om min åsikt här, där bara för att man får lättare att ligga är man inte lyckligare eller älskad.
Citera
2016-11-05, 20:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
OK, detta är alltså inte ett exempel på en blottare? Mannen här klär sig så här för han tycker det är estetiskt snyggt, inte på grund av att han går igång på det sexuellt:
http://digitalspyuk.cdnds.net/15/07/768x1214/gallery_bobby-norris-towie.jpg
Tack för lektionen, nu är jag lite klokare.

OK, men vi män får inte ha det "ibland"? Att du tycker det är äcklande på män och inte sexuellt tilltalande är inte ett argument, bara ett uttryck för din sexism och egoism.
Finns fetischer för allt, givetvis. Det är dock ovanligare att män har avslöjande badkläder, än vad kvinnor har.

Jag har aldrig påstått vad män får eller inte får i det här sammanhanget. Jag har heller aldrig påstått att jag äcklas över det så lägg inte på mig åsikter jag inte har är du snäll. Jag uppmuntrade för fan män att själva göra bidrag till just den tråden. Roliga och varierade underkläder finns det mer av för kvinnor, kläder överlag finns en större variation för kvinnor, för att vi köper det. Marknaden du vet.
Citera
2016-11-05, 21:12
Medlem
Citat:
Gör de? Mig veterligen är det inte feminister som klagar på om män skulle vilja sminka sig. Det är snarare andra män eller antifeminister som menar at det är "bögigt" eller omanligt.
Och nog finns det kvinnor som beskriver män så också, men de är knappast feminister (finns gott om kvinnor som inte betecknar sig som feminister).
Feminister beskriver dessa män som "queer", vilket inte är mycket bättre än "bögig". Och som sagt så är smink på män i feministiska sammanhang främst ett uttryck för HBTQ-politik, i pridetåg t ex, inte ett uttryck för ren lek eller estetiskt motiverad utklädnad.
Jämför Yohio med bögfeminster som sminkar sig så märker du att bögfeministerna lägger ner mindre tanke på det estetiska och bara är ute efter det vulgära shockvärdet för att försöka väcka rent politisk debatt.
De klär ju också oftare ut sig till ett kön och inte kort och gott klär ut sig som Yohio.
Det är dessa män som hejas på och sponsras av feminister, inte de män som är hetero och vill sminka sig av samma anledning som de vill ha en tatuering eller bära piercing, det måste ligga politisk motivation bakom för att mannen i smink ska få feministens medgivande eller gillande.
Sedan så hittar du ju ironiskt nog fler tjejer som är villiga att ligga med män i smink i andra subkulturella kretsar, som gothare t ex, än vad du hittar dem i feministiska kretsar.
Är väl ytterst sällan du ser en mainstream feminist med en pojkvän som har smink på sig, eller hur? Om det är så, så beror det på att feministen har ena foten i en subkultur. Feminister som inte samtidigt tillhör en subkulturell krets vill ha manliga män med kort hår, säckiga jeans och enkel t-shirt som alla andra kvinnor, feministen har samma preferenser som alla andra kvinnor och är inte unika när det kommer till val av manlig partner.
Förbannat komiskt att feministen hellre experimenterar med lebbsex än söker sig till androgyna mjukiskillar när de har fått nog av machomännen, omöjligt att bli arg över detta, kan bara skratta.

Citat:
Det verkar överlag om man ser till dejtingvärlden att det finns en övervikt av män som letar enbart tillfälligt sex, det finns många kvinnor också men de skyltar inte med det på samma sätt.
Vad vill du ha sagt med detta? Att det är orättvist att män och kvinnor av naturen är skapade olika? Skyll på gud då, inte "patriarkatet".

Citat:
Jag pratar om min åsikt här, där bara för att man får lättare att ligga är man inte lyckligare eller älskad.
OK, så sluta beklaga dig över det då, det är nämligen allt du är intresserad av dina poster att döma, att få ligga mer och just därför du är feminist. Du skrev ju själv hur mindre viktigt trådens ämne är än att du ska få knulla runt.
Citera
2016-11-05, 21:13
Medlem
Citat:

Kille skickar nakenbilder till tjej = sexuella trakasserier.

Tjej skickar nakenbilder till kille är inte sexuella trakasserier.
Citera
2016-11-05, 21:18
Medlem
Citat:
Finns fetischer för allt, givetvis. Det är dock ovanligare att män har avslöjande badkläder, än vad kvinnor har.
OK, så detta faktum gör mannen jag postade nyss till mer av en blottare och exhibitionist än kvinnan i trådstarten, eller vad vill du ha sagt?

Citat:
Jag har aldrig påstått vad män får eller inte får i det här sammanhanget. Jag har heller aldrig påstått att jag äcklas över det så lägg inte på mig åsikter jag inte har är du snäll. Jag uppmuntrade för fan män att själva göra bidrag till just den tråden. Roliga och varierade underkläder finns det mer av för kvinnor, kläder överlag finns en större variation för kvinnor, för att vi köper det. Marknaden du vet.
Den marknaden är utformad efter vad som gör oss män kåta. Ni kvinnor föredrar boxershorts framför stringkalsonger, kan garantera dig att du hade sett stringklasonger på var och varannan man om kvinnor hade gått igång sexuellt på det.
Det är inte alla män som vill märka sig för livet med tatueringar, ändå så gör de det för de vet att det gör er kvinnor våta i trosan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in