Citat:
Jo, kvinnors behov att jämföra sig med andra kvinnor som objektifierar sig finner jag lite mystiskt.
Jag måste ibland erkänna att jag inte förstår allt i denna värld, att dessa kvinnor dansar nakna för andra kvinnor måste vara en utav de märkligaste sexualle fenomenen.
Kvinnor söker idoler som är sexiga, i hopp om att själva få del av den sexuella auran från idolen?
Fan, jag vet inte. Hoppas någon naturlig kvinna kan komma och förklara (dvs. inte Merapi med hennes moraliska murar som skymmer både hennes insikt och hennes utsikt).
Jag måste ibland erkänna att jag inte förstår allt i denna värld, att dessa kvinnor dansar nakna för andra kvinnor måste vara en utav de märkligaste sexualle fenomenen.
Kvinnor söker idoler som är sexiga, i hopp om att själva få del av den sexuella auran från idolen?
Fan, jag vet inte. Hoppas någon naturlig kvinna kan komma och förklara (dvs. inte Merapi med hennes moraliska murar som skymmer både hennes insikt och hennes utsikt).
1) Det har ingenting med sex att göra annars skulle kvinnor sitta hemma och titta på porr istället.
2) Det har att göra med konceptet "really cool bitch" till exempel, https://www.youtube.com/watch?v=Pgmx7z49OEk de flesta kvinnor som ni ser i media är menade att vara "really cool bitches".
3) Det är en kvinna som är "smal och snygg" (jämfört med vanliga kvinnor som ser ut som feta medelålders män) och är fittig mot män.
4) Så kvinnor tittar på Beyonce eller J-Lo för att de vill vara "really cool bitches" precis som dem. Alltså gå ner i vikt och vara fittiga mot män i princip.
5) All reklam som riktar sig till kvinnor går ut på något av de här 2 koncepten,
a) "Kolla vad snygg hon är. Om du köper den här produkten kommer du att bli lika snygg som henne. Alla kommer att tycka att du är jättesnygg".
b) "Om du köper den här produkten kommer du att bli en really cool bitch".