Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 14:40
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Hur erbjuder Trump dem arbete? Kan du utveckla vad Trump ska göra?
Stoppa inflödet av okvalificierad arbetskraft. Inte så jävla krångligt om man inte vägrar att tänka.
2016-11-05, 14:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men varför frågar du då?
Man handlar ju denna som allt är done deal, men att Hillary har ett frikort.
Jag frågade vilka skandaler du menade. Du vill uppenbarligen inte svara.

Varför vill du så gärna prata om annat än Donald Trump i en tråd som handlar om Donald Trump?

Vilka skandaler har Trump varit inblandad i? Om du inte vill backa upp dina påståenden med fakta tycker jag att du ska lämna tråden. Du tillför ju absolut ingenting.
2016-11-05, 14:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om jag säger vad D ändrade sig till, tolkar du som att jag säger att R vill återinföra slaveri idag.
Snacka om oärligt sätt och diskutera på, där man hela tiden måste lägga orden i mun med den man pratar med.

Sen om man ska vara sån, och R motvilja höja minilön till en lön man kan leva på.
Det är ett modernt slaveri, men såklart det är än värre på andra ställen.
Men ska man peka på nått, så varför inte detta.
Men vi får hoppas Trump skickar ut alla invandrare oavsett om de är medborgare eller inte, som han har sagt.
Så kommer ju lönerna öka markant
Och antagligen fastighetsmarknaden kollapsa, åtminstone inom hyresrätter.
Det vettigaste är väl att lönen sätts i avtal mellan arbetsgivare och arbetstagare. Så resonerar de flesta demokrater. Samtidigt har ju dems suttit i åtta år utan att höja min. wage. Det borde säga dig något om den politiska viljan i den frågan.

Givetvis stiger lönerna om konkurrensen om arbetskraften ökar. Dessutom får illegala invandrare sällan min. wage - de jobbar klart billigare än så många gånger.

Dina funderingar om fastighetsmarknaden får du gärna utveckla.
2016-11-05, 14:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Bara tre dagar kvar nu. Kommer Trump vinna? Har någon en analys?
2016-11-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Bara tre dagar kvar nu. Kommer Trump vinna? Har någon en analys?
Min analys är att Trump vinner med 87% av rösterna. Och att följande bilder mer eller mindre blir verklighet.
http://i.imgur.com/tOj4ajP.jpg
http://lolworthy.com/wp-content/uploads/2016/02/emperor-trump-congratulates-ww3-veterans.jpg
https://i.imgur.com/kE7vaZ0.jpg
2016-11-05, 14:53
Medlem
bernad_laws avatar
Massa oneliners och tjafs raderat, se till att föra en debatt med substans och inte bara pladder. /Mod
2016-11-05, 14:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Min analys är att Trump vinner med 87% av rösterna. Och att följande bilder mer eller mindre blir verklighet.
http://i.imgur.com/tOj4ajP.jpg
http://lolworthy.com/wp-content/uploads/2016/02/emperor-trump-congratulates-ww3-veterans.jpg
https://i.imgur.com/kE7vaZ0.jpg

Den första var ju jävligt bra dock. Kan ju tillsammans med SpaceX förverkligas också
2016-11-05, 14:57
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Världen utanför USA fruktar detta val. Aldrig har en så olämplig kandidat som Trump kommit så här långt.

Härligt hur ni vidriga feminister stöttar en Pedofil kärring endast baserat på hennes kön sen så är ditt påstående om att världen utanför fruktar detta valet så patetiskt överdrivet... dock har Donald större supportrar världen över än pedofilen Hitlary.

Medans häxan backar går Trumpen framåt vad tror du det beror på? Att alla jänkare är dumma i huvudet?
2016-11-05, 15:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Medans häxan backar går Trumpen framåt vad tror du det beror på? Att alla jänkare är dumma i huvudet?
Hillary backar och Trump ökar i delstatsmätningarna. Däremot så har Hillary stabiliserat sin ledning i de nationella mätningarna, vilket är ett steg bakåt för Trump som har haft medvind länge och fortfarande till en viss gräns har.
2016-11-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Härligt hur ni vidriga feminister stöttar en Pedofil kärring endast baserat på hennes kön sen så är ditt påstående om att världen utanför fruktar detta valet så patetiskt överdrivet... dock har Donald större supportrar världen över än pedofilen Hitlary.

Vad har Trump egentligen för kvalifikationer? Vad ska han ta sig till när han slängt bort Obamacare? Klarar han ens av att stoppa Obamacare?
2016-11-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Stoppa inflödet av okvalificierad arbetskraft. Inte så jävla krångligt om man inte vägrar att tänka.

Men så tänkte att hur han ska göra detta? Vad ska han förändra och hur ska han förändra det?

Det är nog det som känns kymigt för de som röstar att verkligen tro att president Trump gör?

Skulle väl tro att det blir Pence som styr landet nästa år i fall Trump får rösterna. Tror inte ni att Trump får sitta på rummet och Pence fixar till allt?
2016-11-05, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det vettigaste är väl att lönen sätts i avtal mellan arbetsgivare och arbetstagare. Så resonerar de flesta demokrater. Samtidigt har ju dems suttit i åtta år utan att höja min. wage. Det borde säga dig något om den politiska viljan i den frågan.

Givetvis stiger lönerna om konkurrensen om arbetskraften ökar. Dessutom får illegala invandrare sällan min. wage - de jobbar klart billigare än så många gånger.

Dina funderingar om fastighetsmarknaden får du gärna utveckla.
Behövs det uttvecklas om fastighetsmarknaden, när fastighetsmarkanden tappar 10-15miljoner boende?
Låter mer som du ska förklara hur detta inte ska gå undgå att ske.

Finns inget direkt arbetarskydd i USA, och diskutera avtal mellan arbetsgivare och arbetstagare och dessa jobb vi pratar om, som rent löjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in