2016-11-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankex1
Om föräldrarna tagit sitt ansvar från början hade deras barn levt idag

Nu vet jag inte vilken uppfostran du har haft, men tror du verkligen att det handlar om att föräldrarna "inte tagit sitt ansvar" att deras två sönder är döda?
Citera
2016-11-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekaren
Nu vet jag inte vilken uppfostran du har haft, men tror du verkligen att det handlar om att föräldrarna "inte tagit sitt ansvar" att deras två sönder är döda?

Givetvis?
Hade deras föräldrar tagit sitt ansvar så hade de inte börjat hänga i centrum och röka braj.--Z hade de inte börjat röja braj hade de inte börjat beckna droger.---> hade de inte börjat beckna droger så hade de inte börjat leva "thuglife" (springpojke)livet..---> hade de inte börjar leva de livet hade de med största sannolikhet inte blivit klippta.
Frågor?
Senast redigerad av fishbon3 2016-11-04 kl. 14:03. Anledning: skrev fel
Citera
2016-11-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Givetvis?
Hade deras föräldrar tagit sitt ansvar så hade de inte börjat hänga i centrum och röka braj.--Z hade de inte börjat röja braj hade de inte börjat beckna droger.---> hade de inte börjat beckna droger så hade de inte börjat leva "thuglife" (springpojke)livet..---> hade de inte börjar leva de livet hade de med största sannolikhet inte blivit klippta.
Frågor?
Detta!

Helt klart föräldrarnas fel, går inte att snacka bort.
Citera
2016-11-04, 17:33
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolineben
Fy fan vad hemskt. Mitt hjärta brister varenda gång jag tänker på BO:s anhöriga, i synnerhet mamma. Stackars föräldrar som får gå igenom det här. Må de båda bröderna vila i frid.
Du verkar ha gott om hjärtan hur många har brustit för dig?
Citera
2016-11-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Man får vara tacksam att ingen kastade sten på polisen under pågående upplivningsförsök.
Det kanske hade gjorts om det varit en infödd.
Citera
2016-11-04, 17:50
Medlem
Citat:
Kan kanske ha med vad föräldrarna uppfostrar sönerna till vilka värderingar man ska ha. Skiter man i det utan bara låter dem springa ute och "knolla svenska flicka", då kanske det brister någonstans.
Citera
2016-11-04, 17:59
Medlem
Tragiskt att ungdomar dör, men inte annat än inse att Sverige precis blivit lite bättre.
Citera
2016-11-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Kan kanske ha med vad föräldrarna uppfostrar sönerna till vilka värderingar man ska ha. Skiter man i det utan bara låter dem springa ute och "knolla svenska flicka", då kanske det brister någonstans.

Men man får ha i åtanke att det förmodligen är svårare att uppfostra ungar till hederliga och framgångsrika individer i ett utanförskapsområde som Rosengård. Omgivningen och sällskapskretsen har nog stor påverkan. Förmodligen så pass att man hellre tar sig an ideal från dem än från föräldrarna.

Tror ingen normal förälder vill att ens ungar ska syssla med kriminalitet.
Citera
2016-11-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Men man får ha i åtanke att det förmodligen är svårare att uppfostra ungar till hederliga och framgångsrika individer i ett utanförskapsområde som Rosengård. Omgivningen och sällskapskretsen har nog stor påverkan. Förmodligen så pass att man hellre tar sig an ideal från dem än från föräldrarna.

Tyvärr gäller det bara normala föräldrar.
Citera
2016-11-04, 20:49
Medlem
Träffat båda bröderna i tjänsten. Gangsters.
Det var väl bara en tidsfråga innan det gick som det gick.

Att välja brottets bana brukar inte funka i längden..
Citera
2016-11-04, 21:22
Medlem
Citat:

Tror du att de var helt vanliga laglydiga gossar som mördades för att de råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt?

Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose

Jag känner flera som bott i samma kvarter som dessa eller gått i samma klass som dessa och ingen av dem sysslar med rån eller knarklangning. Fast de har nåt som dessa brödrar inte hade, goda förebilder till föräldrar.
Citera
2016-11-04, 22:55
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Tror du att de var helt vanliga laglydiga gossar som mördades för att de råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt?

Jag känner flera som bott i samma kvarter som dessa eller gått i samma klass som dessa och ingen av dem sysslar med rån eller knarklangning. Fast de har nåt som dessa brödrar inte hade, goda förebilder till föräldrar.
Ja det är rätt konstigt dom här invandrarna har ju bättre förutsättningar att lyckas i livet än många svenska ungdomar i socialgrupp 2 och 3 i och med att dom har två olika länder att resa till och från oftas då med sina släktingar kvar i ursprungslandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in