2016-11-03, 11:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du har givetvis helt rätt i att bara ett fåtal (vi är inte en av dessa dock) klubbar kan ge vad han kräver, men jag tänkte enbart utifrån vad han själv skulle må bäst av. Med mindre steg åt gången kan han ändå vara ute i större ligor när han är 20 istället för att stressa fram nåt nu och fördärva karriären helt.

Mindre klubbar "chansar" mer också och då blir det ju kortare kontrakt. Vi hade dock korttidskontrakt med Mahlangu men det blev ju ingen förlängning heller och det gör bara att man får bygga om oftare.
Chansar verkligen, de måste ju ersätta samtliga med spelare som är MINST lika bra, helst bättre då varje lag eftersträvar progression. Det blir svårt det.
2016-11-03, 16:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Läste på twitter från någon tjomme som påstod att Gustav Svensson var i Göteborg för att skriva kontrakt med Blåvitt.

eaglesandshit och kostymnisse... jag utgår från att det är bullshit och rent skitsnack. Han har väl ytterligare minst 2 år kvar på kontraktet?
2016-11-04, 08:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Läste på twitter från någon tjomme som påstod att Gustav Svensson var i Göteborg för att skriva kontrakt med Blåvitt.

eaglesandshit och kostymnisse... jag utgår från att det är bullshit och rent skitsnack. Han har väl ytterligare minst 2 år kvar på kontraktet?

Gurra är i Götet för att främst gifta sig.
Han har två år kvar och att han säger att man aldrig vet vad som händer i Kina (vilket iofs är sant) är inget att bry sig om beträffande en comeback i vinter. Han stannar i Kina åtminstone nästa år.
Han är inte purung längre och en hemflytt nu vore för gott.
2016-11-04, 08:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gurra är i Götet för att främst gifta sig.
Han har två år kvar och att han säger att man aldrig vet vad som händer i Kina (vilket iofs är sant) är inget att bry sig om beträffande en comeback i vinter. Han stannar i Kina åtminstone nästa år.
Han är inte purung längre och en hemflytt nu vore för gott.

Ja, jag läste detta nu på morgonen.
Men får väl hoppas att hans kinesiska klubb får för sig att värva in några andra utlänningar och puttar ut honom.
2016-11-04, 08:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja, jag läste detta nu på morgonen.
Men får väl hoppas att hans kinesiska klubb får för sig att värva in några andra utlänningar och puttar ut honom.

Jaha, det stod visst i GT (jag var tvungen att kolla varifrån det kom).

Det skulle vara det då men även det är otroligt långsökt i nuläget. Dock tror jag att det är en chans att han kommer nästa vinter.
2016-11-04, 20:19
Medlem
Vad är syftet med att hålla en presskonferens för varje värvning man gör, oavsett dignitet? Handlar det om ett eller flera klassförvärv, en större förändring i spelartruppen/ledarstaben exempelvis ny tränare/sportchef så är det en grej. Nu värvar J-Södra en 18-åring från division 1 och givetvis ska det kallas till PK.
2016-11-04, 20:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Att Linnér står i målet när AIK tar emot Kalmar nu på söndag betyder bara en sak: Bya bye Carlgren.
2016-11-04, 20:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att Linnér står i målet när AIK tar emot Kalmar nu på söndag betyder bara en sak: Bya bye Carlgren.

Har man inte utgått från det en tid ändå?

Känns som det varit stendött gällande en förlängning där?

Hur bra har Carlgren varit i år? Känns som han stagnerat lite eller är det bara jag?
2016-11-04, 20:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Har man inte utgått från det en tid ändå?

Känns som det varit stendött gällande en förlängning där?
Utgått och utgått, senaste veckorna man blivit mer och mer säker på att det inte blir nån förlängning men inget man utgått från, tills nu då.
Citat:
Hur bra har Carlgren varit i år? Känns som han stagnerat lite eller är det bara jag?
Höjde sig i samband med EM och har överlag varit riktigt stabil i år, 14-15 nollor tror jag han sitter på så Linnér har en plats att fylla.
2016-11-04, 20:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Utgått och utgått, senaste veckorna man blivit mer och mer säker på att det inte blir nån förlängning men inget man utgått från, tills nu då.

Höjde sig i samband med EM och har överlag varit riktigt stabil i år, 14-15 nollor tror jag han sitter på så Linnér har en plats att fylla.

Menade mer, har det förts nån dialog eller kommunicerats någonting om att Carlgren och AIK ska sätta sig ner, eller hur har kommunikationen/diskussionen sett ut där?

Var det inte en del rykten om att Carlgren skulle till Palermo för något år sedan
2016-11-04, 20:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Menade mer, har det förts nån dialog eller kommunicerats någonting om att Carlgren och AIK ska sätta sig ner, eller hur har kommunikationen/diskussionen sett ut där?

Var det inte en del rykten om att Carlgren skulle till Palermo för något år sedan
Att båda parterna ville förlänga och att diskussioner pågått men nu kan man konstatera att man inte kommit överens om en lösning, vad det beror på kan va ekonomi, kontraktslängd eller vem vet. Ska bli intressant å se vart Carlgren hamnar.
2016-11-04, 20:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Att båda parterna ville förlänga och att diskussioner pågått men nu kan man konstatera att man inte kommit överens om en lösning, vad det beror på kan va ekonomi, kontraktslängd eller vem vet. Ska bli intressant å se vart Carlgren hamnar.

Jaha, ja då är det ju trist att höra även om det ju är positivt för oss andra.

Han lär väl vara rätt mån om sitt nästa klubbval utifrån landslagsplats också. Vem har han som agent? Är det Mörk måntro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in