Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-13, 21:14
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ingen kan väl slå Anthony Hopkins!

Mikkelsen slår den gamla teatergubben tusen gånger om.
Citera
2014-08-13, 22:35
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Mikkelsen slår den gamla teatergubben tusen gånger om.

Skämtar du? Anthony Hopkins är ju helt överlägsen honom som Hannibal. Löjligt att ens diskutera saken.
Citera
2014-08-13, 22:51
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Skämtar du? Anthony Hopkins är ju helt överlägsen honom som Hannibal. Löjligt att ens diskutera saken.

Har redan avhandlats tusen gånger vid det här laget, men.. Hopkins tolkning av Lecter är nästintill skrattretande. En kall och beräknande psykopat har förvandlats till en urfånig superskurk, som skulle passa bättre i en B-film än en seriös skräckthriller. Hopkins, som hör hemma i teatraliska roller, är den svaga länken i den annars fantastiska Silence of the Lambs.
Citera
2014-08-13, 23:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden

Så är det, A H spelar i en helt annan division.
Citera
2015-08-06, 13:49
Bannlyst
Bästa filmen jag sett helt enkelt, ett fullfjädrat mästerverk!
Citera
2015-08-06, 14:58
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Vad menas med bilden på När lammen tystnars filmaffish?
http://www.discshop.se/img/front_large/43586/nar_lammen_tystnar_1_disc.jpg
Vad menas med den eventuella symboliken?

Dödskallen är ett foto av Dali som består av sju nakna kvinnor.
Citera
2015-08-09, 18:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ligger på min topp-10 över bästa skräckrullar någonsin. Otroligt skickligt gjord.
Citera
2016-07-05, 17:02
Bannlyst
Läskig, men bra film. En av många snyggt gjorda scener är när låten Goodbye Horses spelas. https://www.youtube.com/watch?v=W-ac87-6n3I
Senast redigerad av pent-house 2016-07-05 kl. 17:30.
Citera
2016-11-04, 15:58
Medlem
Är jag den enda som inte ser filmens storhet gällande hemskheterna och skräcken som alla talar om? Det är verkligen en bra film men jag måste ha något fel eller så då jag inte alls är rädd för Hannibal Lecter eller tycker filmen är otäck.
Citera
2016-11-04, 16:32
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är jag den enda som inte ser filmens storhet gällande hemskheterna och skräcken som alla talar om? Det är verkligen en bra film men jag måste ha något fel eller så då jag inte alls är rädd för Hannibal Lecter eller tycker filmen är otäck.

Jag gillar filmen, men finner den vara mer inom ramarna av en rätt trygg thriller och därför inte överdrivet läskig eller ens obehaglig, bra stämning och spänning tycker jag dock.
Jag har däremot aldrig riktigt sett storheten i Hopkins gestaltning utav Lecter, den är bra, men jag har alltid föredragit Brian Cox som Lecktor i Manhunter. Nej, jag är inte överförtjust i Röd Drake heller.
Däremot finner jag ändå att Ted Levine är obehaglig i sin roll i När Lammen Tystnar, men en aspekt gör tyvärr inte en hel film.
En bra film är det hur som helst.
Citera
2016-11-04, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Ligger på min topp-10 över bästa skräckrullar någonsin. Otroligt skickligt gjord.
Jag hävdar i min enfald att den inte är speciellt skräckig mer thriller.
Citera
2016-11-04, 18:24
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Jag hävdar i min enfald att den inte är speciellt skräckig mer thriller.

Hannibal (en snubbe som äter människor) och Buffalo Bill är helt klart skräckfilmsikoner. I och med att filmen vann ett par Oscar-statyetter så är det ju dock självklart att ingen vill kalla den för skräck, det är ju en så ful och o-respektabel genre. Nä, kalla den en, hmm.. psykologisk crime-thriller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in