2016-11-04, 11:46
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Clinton fortsätter fuska i valet! RIGGED!!!

https://twitter.com/davidshor/status/794257381085605892

Det är sånt här som särskiljer USA i allmänhet och GOP i synnerhet från mogna liberala demokratier som de europeiska. I alla länder förutom Schweiz råder det konsensus om att det gagnar samhällsutvecklingen - för alla - om så många myndiga medborgare som möjligt deltar i valen. Alla vet att Alliansen i Sverige missgynnas och Sossarna gynnas på ett allmänt högt valdeltagande, men Reinfeldt och snart nog AKB propagerar och arbetar likväl för ett så högt valdeltagande som möjligt. Det går inte ens att föreställa sig att någon politiker, förutom kanske nån SD:are, skulle lagstifta eller annars fatta beslut som syftade till att begränsa möjligheterna att rösta.

I USA verkar det ha skett nån sorts normalisering av politiska åtgärder mot utövandet av rösträtt som i mångt och mycket tycks hämtade ur en nyutgåva av Machiavellis Fursten. Om man är ansvarig för eller försvarar sådana åtgärder håller man inte demokratin främst, utan makten. Trumps svenska försvarare borde fundera på detta; för det är vad korruption i sin kärna handlar om. Som i att sluta svälja kameler, sluta att tåfjutta mot Hillary om fucking mejl och vilka jävla möten nån har gått på för att samla pengar till välgörenhet.

* Politiker från båda sidor, men övervägande republikanska sådana, ritar valdistrikt som ser ut som amöbor (se Gerry-mander) i sina ansträngningar att splittra motståndarens/demsens tänkta sympatisörer utifrån socio-ekonomiska eller etniska faktorer.
* Helt oförsvarbara regler berövar dömda brottslingar deras rösträtt, även, vilket är än mer oförsvarbart, efter att de frigetts. Det går inte att förklara den sista regeln på annat sätt än att den syftar till att begränsa svartas röstande. I bästa fall diskriminerande, i värsta fall rasistiskt.
* Valet hålls på en vardag, vilket dämpar röstbenägenheten hos de väljare som redan är minst röstbenägna. Typiskt sett är det demokratiska väljare, lite mer osäkert i år dock.
* Kvoten väljare per vallokal är markant högre i områden där boende identifierats som tillhörande etniska eller socio-ekonomiska minoriteter. I många vallokaler fick de minoriteter som rekordmobiliserade 2008 stå flera timmar i kö för att utöva sin rösträtt. Återigen, avskräckande för de väljare som står och väger i frågan om att rösta över huvud taget.
* Registrering krävs för att kvala in som väljare över huvud taget, vilket i och för sig är svårfrånkomligt till dess en ordentlig folkbokföring upprättas. Men denna registrering stängs i främst republikanska delstater av dunkla orsaker viss tid före valet. Det är onödigt hindrande och minskar valdeltagandet.
* Registrering medför förpliktelser som jury duty och eligibility for the military draft. Jag vet inte om jag skulle registrera mig om det medförde ens en avlägsen risk för att draftas vid brist på soldater. Det är onödigt hindrande och minskar valdeltagandet.

Lägg därtill alla underliga lokala variationer på obstruerande av valdeltagande riktat mot presumtivt liberala väljares utövande av rösträtt.

Det liknar i mångt och mycket de hindrande åtgärder, försvarade med förljugna svepskäl, som republikaner runt om i landet rest mot säkra och trygga aborter (obligatoriska kuratorssamtal, krav på föräldrars samtycke, obligatoriska obduktioner - sant - av aborterade foster, krav på akutläkare - detta förbjöds specifikt av HD i våras, tillåtande av fanatiska aktivister i en zon närmare en abortklinik än vad motsvarande zon är tillåtlig utanför Högsta domstolen). Vad gäller just aborter har ju Trump lallat om att kriminalisera och bestraffa aborter inte bara i läkarledet, utan för kvinnan som begärt aborten. Så långt går ju inte ens Sam Brownback.

Så ja, det amerikanska valsystemet är riggat och har varit det sedan dag ett. Det är riggat av politiska och ekonomiska eliter att så långt det är möjligt, utan att brinna upp av rodnad, förbjuda och försvåra valdeltagande i allmänhet och sorgligt uppenbart för liberala väljare i synnerhet. Att Trump ens andas i den här frågan är en stor jävla skymf mot allt vad demokrati heter.
Citera
2016-11-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Den där videon appellerar bara till politiskt korrekt indoktrinerade som inte ägnar sig åt självständigt tänkande. Hillary är utan tvekan för alla sunda människor ett otroligt mycket mer katastrofalt val än Trump.

Trump är mot okontrollerad och stor invandring. Trump är mot feminism och politiskt korrekt trams. Trump är mot global frihandel. Trump har kritiserat banksystemet. Trump stödjer politisk självständighet och även för europeiska länder. Trump är emot destruktiva destabiliserande krigsäventyr runtom i världen. Trump är inte blodtörstig och hetsar inte för ett världskrig utan vill ha sunda relationer med Ryssland och omvärlden.

Hillary är för katastrofal invandring till USA som kommer orsaka katastrofala konsekvenser. Hillary är för feminism och politisk korrekthet som är skadlig och destruktiv och vidrig. Hillary är för global frihandel som är katastrofal för USA och Västvärlden. Hillary stödjer till 100% banksystemet. Hillary hatar politisk självständighet. Hillary stödjer destruktiva krigsäventyr runtom i världen som destabiliserar länder och regioner. Hillary är blodtörstig och önskar och hetsar fram ett katastrofalt 3:e världskrig och anklagar Ryssland för i stort sett vad som helst utan minsta bevis tillsammans med rena lögner.

Vad för "motbjudande saker" har Trump gjort?

Alla "experter" i Västvärlden trodde också att Britannien utan tvekan skulle rösta för att stanna i EU...se vad som hände.

Trumps karaktär är totalt olämplig...
t.o.m. många Trumpväljare är oroliga för Trumps karaktär (http://www.people-press.org/2016/09/21/in-their-own-words-why-voters-support-and-have-concerns-about-clinton-and-trump/campaign_2/)
Ni trumpister tror iofs inte på undersökningar som är negativa för er, så det är väl inte lönt citera... Lättare bara hitta på saker och sen förklara dem sanna, som Trump...?

Han ger sig ut på korståg på alla som nån gång förolämpat honom... klassiskt narcissistiskt behov...
Ska vi gå genom alla han stämt eller hotat stämma?

Angående motbjudande uttalande och handlingar tror jag vi lätt kan konstatera att hade en demokrat sagt något av det Trump sagt hade den kandidaten blivit mordhotad av de republikanska "real americans" och varit körd i valet. T.ex. när Trump förolämpar veteraner, vilket han gjort två gånger.

Jag tror inte jag behöver ta upp citaten, är man så immun mot fakta att man missat det vid detta laget finns nog inget att säga.
Citera
2016-11-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men förstår du inte!

Skulle vi begränsa invandring nästan helt och hållet trots att det pågår en tickande demografisk bomb i EU som kommer att göra att befolkningen kommer att minska katastrofalt mycket på sikt?

Skall vi begränsa återvandring? Skall svenskar som levt utomlands inte få återvända? Eller menar du att vi skall hindra invandrare ifrån att utvandra i från Sverige till deras ursprungsländer?

Om vi gör det svårare för svenska företag att flytta utomlands, (och kanske dessutom höjer tullmurar för att hindra utländsk konkurrens i ett försök att skydda svensk industri och jobb), vad tror du omvärlden gör då? Jo, de kommer givetvis att hindra sina egna företag att flytta utomlands. Då blir vi utan utländska investeringar. I slutänden kommer med andra ord alla att förlora på det! Jag är även kritisk emot Clinton på denna punkt, då hon uttryckt protektionistiska tankegånger. Vad gäller handelspolitik så hade republikanen McMulin vara ett bättre alternativ.

Ta och gör en objektiv jämförelse hur vi, jämfört med t.ex. mitten av 60-talet, har det i världen.

Du kommer att finna att otroligt mycket har förbättrats, mycket tack vare globaliseringen.

Det ska vara svårare för företag att flytta utomlands, inte omöjligt. Utan såsom det var förr med tullar. Blir vi av med vår industri så blir vi självfallet också av med jobb. Utan tullar kan företag fly landet om de inte får sin vilja igenom. Då inskränks demokratin och istället får vi ett land där företagen styr. Känns det igen?

Och varför föder vi färre barn? Kom inte dragandes med den gamla smörjan om att ju rikare vi blir desto färre barn får vi. Innan ww2 hade de rikaste hur många barn som helst. Det har med feminismen att göra. Vi ska inte gå under som folk. Inga folk skall gå under.

Materiellt sätt har vi fått det bra mycket bättre, det är sant. Men blir vi lyckligare av det? Jag vill ha trygghet, jag vill inte att våldtäkter och mord normaliseras. Ett nytt USA där man inte kan besöka vissa område utan att löpa stor risk för att bli rånad och nedslagen. Ett sådant samhälle är jag inte intresserad av.
Citera
2016-11-04, 11:54
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke

Imorron så kommer däremot filmen på Bill ut där han våldtar Häxan är redan i underläge och värre blir det för henne.

Sluta med det här äckliga trånandet efter det du själv beskriver som en filmad våldtäkt på barn! Du förstår nog någonstans själv att en sådan film inte existerar, men du verkar helt ha missat hur stört det är av dig att hoppas.
Citera
2016-11-04, 11:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vilken kommande fadäs är det du pratar om? Det där som ni alla Hitlaryrunkare drömmer om det där som skulle kommit ut i måndags?

Imorron så kommer däremot filmen på Bill ut där han våldtar Häxan är redan i underläge och värre blir det för henne.

Uj uj uj, du ska få se på grejer. Trump är körd.
Hoppas de håller fajten clean nu på sluttampen, särskilt Trump som varit väldigt elak och dum mot hedersknyffeln Hillary.
Må bäste man vinna.
Citera
2016-11-04, 11:58
Medlem
Citat:
Men förstår du inte!

Skulle vi begränsa invandring nästan helt och hållet trots att det pågår en tickande demografisk bomb i EU som kommer att göra att befolkningen kommer att minska katastrofalt mycket på sikt?

Skall vi begränsa återvandring? Skall svenskar som levt utomlands inte få återvända? Eller menar du att vi skall hindra invandrare ifrån att utvandra i från Sverige till deras ursprungsländer?

Om vi gör det svårare för svenska företag att flytta utomlands, (och kanske dessutom höjer tullmurar för att hindra utländsk konkurrens i ett försök att skydda svensk industri och jobb), vad tror du omvärlden gör då? Jo, de kommer givetvis att hindra sina egna företag att flytta utomlands. Då blir vi utan utländska investeringar. I slutänden kommer med andra ord alla att förlora på det! Jag är även kritisk emot Clinton på denna punkt, då hon uttryckt protektionistiska tankegånger. Vad gäller handelspolitik så hade republikanen McMulin vara ett bättre alternativ.

Ta och gör en objektiv jämförelse hur vi, jämfört med t.ex. mitten av 60-talet, har det i världen.

Du kommer att finna att otroligt mycket har förbättrats, mycket tack vare globaliseringen.

En massa folk har förlorat sina jobb också.

Det fungerar hyfsat om det är i begränsad nivå, men i USA har över 30 000 företag stängts de senaste 15 åren och flyttat utomlands. Mer än hälften av alla fabriker med över 1000 anställda har flyttat utomlands. Det är väldigt många som är oroliga för sina jobb. Tyvärr för er globalistfanatiker så har vi DEMOKRATI där folk går och röstar, och ingen röstar för att förlora sitt jobb, även om ni Norbergare har förläst er på utopier.

De flesta förstår också att det är skillnad på lågkvalificerad invandring från primitiva länder. I USAs fall från Mexico. Ofta är det kriminella som kommer, sexförbrytare precis som i Sverige. Tänker t.ex. på den norska tjejen som blev brutalt gruppvåldtagen i Dallas för några år sedan av latinos. Liknande ser vi i Sverige.

Ett land med ett av världens högsta mordnivåer, Mexico, kan man själv tänka vad som händer om man har obegränsad invandring från det landet. Det finns småorter där man har ett par kidnappningar varje vecka. Dagliga våldtäkter.

Du försöker dra det OT men jag tänker inte besvara din jämförelse med Sverige. Tråden handlar om presidentvalet i USA och varför amerikaner röstar som de gör.

Jag kände själv inledningsvis sympati för Trump just för att han vill begränsa invandringen, och vinner han är jag åtminstone glad att någon tar upp den punkten. Även om han aldrig kommer kunna bygga sin mur. (alternativt så bygger han den och orsakar enorma kostnader för USAs ekonomi som han sin vana trogen skyller på någon annan)

Kombinera att enkla jobb flyttar utomlands samtidigt som man har en rekordstor invandring av lågkvalificerad arbetskraft. Just nu finns 12 miljoner illegala mexikaner i USA, Clinton kallar dem en tillgång för "de betalar skatt på ett eller annat sätt". Man inser att det kommer bli i USA som i Sverige. Staten får ta hand om folk. I USA har man också rätt till akutsjukvård. De som är födda i landet blir amerikanska medborgare så många mexikaner åker dit och skaffar sig anchorbabies. Skrämmande utveckling.

Bara överoptimister som Norberg kan få det att fungera, men han vill ju rasera allt vad statlig välfärd heter och återinföra en darwinistisk kamp om resurserna. Visst, vi kan ha stamkrig som naturinvånarna.
Senast redigerad av grelin1999 2016-11-04 kl. 12:12.
Citera
2016-11-04, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men förstår du inte!

Din foliehattsteori om att västvärlden går mot en demografisk undergång är och förblir fria fantasier. Det finns otaliga exempel på hur man från politiskt håll kan öka barnafödandet i byar, städer och nationer.

Din vurm för folkutbyte ser jag mest som en sjukdom.

Självklart är att USA måste ta itu med inflödet av illegala migranter. Med Trump vid rodret blir det snabbt och smärtfritt - en mur och massdeportering. På många sätt en fortsättning av Obamas avvisningspolitik, men nu kombinerad med radikalt minskat inflöde. Med Hillary blir det bara pannkaka som vanligt. Kan du ge något exempel på en lyckad politisk åtgärd från Hillary?
Citera
2016-11-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kanske fel tråd, men jag undrar lite hur man bäst följer det spännande valet? Jag jobbar tisdag men har tagit semester onsdag då jag antar att en stor del kommer att avgöras under natten till onsdag.

Vilken kanal eller stream är bäst.
Finns det tider där man kan lägga in ett sömnpass för att orka vara vaken när det hettar till?
Vilken mat och dryck passar bäst? Jag tänkte mig kaliforniskt vin med ost och kex och kanske lite annat på men inte för tungt så man blir sömnig.

Tar gärna emot tips för detta ödesval då jag tror att det är något av sista chansen där någon tillräckligt rik och "galen" vågar trotsa NWO med Soros, Bilderberg, Clintonmaffian m.fl.

Filip och Fredriks valvaka från kl 23, slå över till CNN runt 01:30 och följ Wolf och Cooper. Jag gjorde så förra valet att jag lade mig några timmar mellan 18 och 22 och var sedan uppe till 06 när jag fick nog av att vänta på tal och gick och lade mig. Jag var uppe utan att sova hela natten valet 2008, orkar jag inte längre. Jag är ledig onsdag - fredag.

Jag tänkte köpa godis och chips samt 1,5 l Coca-Cola och Dextrosol för att orka. I matväg blir det nog Buffalo wings alt revbensspjäll.
Citera
2016-11-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Clinton fortsätter fuska i valet! RIGGED!!!

https://twitter.com/davidshor/status/794257381085605892

Om det är republikaner som delar ut falska valsedlar fuskar väl inte Clinton som är demokrat?
Citera
2016-11-04, 12:04
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Sluta med det här äckliga trånandet efter det du själv beskriver som en filmad våldtäkt på barn! Du förstår nog någonstans själv att en sådan film inte existerar, men du verkar helt ha missat hur stört det är av dig att hoppas.

Gäsp det har hittills levererats saker om den äckliga häxan, sen att du är så körd i huvudet kan inte hjälpas... det är snarare du som hoppas på att en sådan film inte skall finnas mer än att det är jag som hoppas på att det skall finnas, och med senaste tidens avslöjanden så vet du att chansen är jävligt stor också.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Uj uj uj, du ska få se på grejer. Trump är körd.
Hoppas de håller fajten clean nu på sluttampen, särskilt Trump som varit väldigt elak och dum mot hedersknyffeln Hillary.
Må bäste man vinna.

*Gäsp* jaja jag har hört det där till leda skulle kommit ut i måndags faktum är att de patetiska pajasarna inte har något som kommer sänka Trump.
Citera
2016-11-04, 12:04
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om det är republikaner som delar ut falska valsedlar fuskar väl inte Clinton som är demokrat?

Som jag befarade - Melania dödade faktiskt ironin igår.
Citera
2016-11-04, 12:05
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Trumps karaktär är totalt olämplig...
t.o.m. många Trumpväljare är oroliga för Trumps karaktär (http://www.people-press.org/2016/09/21/in-their-own-words-why-voters-support-and-have-concerns-about-clinton-and-trump/campaign_2/)
Ni trumpister tror iofs inte på undersökningar som är negativa för er, så det är väl inte lönt citera... Lättare bara hitta på saker och sen förklara dem sanna, som Trump...?

Han ger sig ut på korståg på alla som nån gång förolämpat honom... klassiskt narcissistiskt behov...
Ska vi gå genom alla han stämt eller hotat stämma?

Angående motbjudande uttalande och handlingar tror jag vi lätt kan konstatera att hade en demokrat sagt något av det Trump sagt hade den kandidaten blivit mordhotad av de republikanska "real americans" och varit körd i valet. T.ex. när Trump förolämpar veteraner, vilket han gjort två gånger.

Jag tror inte jag behöver ta upp citaten, är man så immun mot fakta att man missat det vid detta laget finns nog inget att säga.
Ja, för att media hela tiden spinner, vinklar det, snedvrider och omtolkar allt Trump sagt och gjort. Klassisk oärlig taktik.

Eller så har han taktiken att attackera alla som attackerar honom för att neutralisera deras försök till att karaktärsmörda honom. Om någon försöker karaktärsmörda dig så kan du antingen inte bemöda dig med att bemöta det, eller så kan du bemöta det och försöka krossa deras försök till karaktärsmördande.

Trump har ju själv blivit mordhotad så jag vet inte vad din poäng är.

Det enda jag sett hittills är medias löjliga försök till att få harmlösa uttalanden till att vara "hemska" och "kvinnohatiska", etc.

"Åh, Trump har kallat en rabiat och hätsk vänsterkvinna för en dum kossa, åh så hemsk han är, det bevisar att han hatar alla kvinnor".

Nej, det betyder att han kallat en dum vänsterkossa till kvinna för en dum vänsterkossa till kvinna. Ett rättfärdigat uttalande som är harmlöst. Bara löjliga fjantar bryr sig om något sådant larvigt.

"Åh, Trump har sagt att kvinnor blir helt till sig av kändisar och att du kan göra i stort sett vad som helst med dem då, som att ta dem på fittan, åh så hemsk han är, buhuuu!".

Alla normala män, och för den delen kvinnor reagerar inte på sådana uttalanden om man inte är en riktig tönt eller en hycklare. Sådana uttalanden är legio. Skämt och överdrifter på sådana teman är normala både bland män och kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in