Citat:
Ursprungligen postat av
Epilera
Lite kortinfo om mig:
Är en medelålderskvinna gift med svensk man och 3 barn. Kommer ursprungligen från chile men flyttade hit med mina föräldrar när jag var 10år. Jag hade svårt för språket och därmed jobbigt socialt men efter jag lärt mig svenska gick allt bra och jag klarade gymnasiet utan problem. Lyckligt gift sedan 20 år tillbaks med en svensk man (mi amor!) och har alltid ansträngt mig för att ha en kropp som när jag var yngre.
Jag gjorde allt man kan utan att behöva lägga sig under kniven men mina bröst var vad man kallar "hängiga" efter att jag ammat 3 barn. Magen efter graviditeten var helt okej men brösten kunde jag inte träna i form, oavsett vad jag tog mig till.
Gick till flera kliniker här i stockholm dom flesta sa att jag behövde göra bröstlyft men vissa kirurger försökte även sälja på mig bukplastik där man fixar till magen och sen också nån som ville göra nåt i ansiktet =S
När jag kom till gustav på nackakliniken så märkte jag direkt att han var mer ärlig än dom andra. Han försökte inte sälja på mig nått extra och sa som det va: att jag måste göra en lägga in implantat och sedan ett lyft. Han tillade även att det inte kommer bli helt perfekt resultat och att jag måste nog komma tillbaka för en sekunder justering. Nästan alla andra sa att det blir perfekt efter en operation!
Alla på kliniken var såå trevliga gustav var mycket lugn o trevlig, jag fick även prata med en tjej där som heter Tina. Hon var jättesnäll och tog verkligen hand om mig, även om det tog lite tid o jag hade många frågor.
När dom bokade in mig var väntetiden för en operation ca 4 veckor, dom andra ville operera redan efter nån/några veckor vilket jag tycker är dåligt av dom då man ska ha tid på sig att verkligen förbereda. Jag skulle få betala för första operationen och lite mindre än halva priset för justeringen (kom ihåg att dom andra inte ens hade nämt justering).
Jag kom dit på operationsdan och fick möta alla igen, dom tog verkligen sin tid när vi samtalade och jag fick även träffa han som skulle söva mig, jag tror han hette Jan Krynikki eller nåt sånt. Han va jättesnäll och hade mer än 50års erfarenhet!
Fick träffa gustav och vi gick igenom vad som skulle göras, stämde av så att vi båda hade samma förväntningar, vi gick igenom vilka implantat igen osv
Efter ca 1-2timmars väntan fick jag gå in på operationssalen, allt såg jättefräscht ut (vill även säga att jag fick se opetionssalen på konsultationen, men inte gå in då det ska vara sterilt). Ja lade mig på bordet och "somnade".
Jag vaknade precis när dom var klara och blev då flyttad till en varm säng i ett mysigt litet rum.
Mina bröst va ganska ömma och svullna. Kännde smärta men nåt jag kunde utså, fick ett piller och lite smärtlindrande från en spruta och så var det mesta borta. Jag fick en smörgås och nåt att dricka sen skulle jag vila tills jag kände mig redo att åka hem. Några timmar senare fick jag prata lite med gustav, bokade en återbesöks tid och blev hämtad av min man.
Kom dit på en återbesökstid och gustav sa allt såg bra ut o jag behöver nog INTE göra en justering men att jag behövde komma tillbaka igen för att ska vara helt säker.
Mina bröst såg verkligen fantastiska ut, men jag fick vänta nån månad innan svullnaden hade lagt sig. Veckorna efter operationen såg dom hemska ut och jag trodde nåt hade gått fel men googlade lite och fick reda på att kroppen måste läka och att det då ser värre ut än vad det är.
3 månader senare hade allt lagt sig och då var mina bröst fasta, runda pyttelite större än förut. Ända synliga ärren var dom runt bröstvårtorna men förutom det så var det enormt bättre än före operationen. Då hade jag fula hängiga bröst som jag verkligen hatade.
Det behövdes ingen justering och gustav sa att det var onödigt med mer kirurgi då det medför en viss risk. Nu har det gått 2 år och mina bröst ser ut som när jag var yngre (förutom ärren). Jag förväntade mig aldrig helt perfekt resultat och jag visste att kirurgi inte garanterar skönhet men eftersom jag inte hade löjliga förväntningar så blev jag extremt nöjd!
Hoppas ni andra läser detta innan ni väljer klinik/kirurg! Om jad hade valt nån annan klinik hade jag nu gjort 1-2 onödiga ansikts och buk operationer och då tagit ännu mer risker med min kropp.
Lycka till och kolla gärna på några av gustavs youtubefilmer. Där ser ni hur ärlig o skiklig han är då han visar ALLT om operationen!
Pusspuss
Allt detta låter väldigt fint och otroligt seriöst, trevligt och säkert..
Men jag kan berätta att precis motsatsen hände mig vid besök hos denne man. Han var otroligt trevlig och charmig som alla bedragare är.
Jag var där för att göra tuttarna inget mer, men han propsade på diverse andra onödiga ingrepp som gjorde mig nästan deprimerad.
Han hade en akuttid som jag kunde ta inom en vecka typ.
Shit tänkte jag då, fick kalla kårar på ryggen och drog därifrån. Tack gode gud att jag inte opererade mig där.
Fann en annan seriös läkare i stan som fixade det till full belåtenhet utan komplikationer för typ två år sen...