2013-12-27, 14:50
Medlem
Epileras avatar
Gustav är en mästarkirurg, titta på hans filmer så förstår du att han har en genuin passion för detta. Sen att visa operationer blir fel är ju inte konstigt, för han har säkert opererat mer än 11000 patienter.

Vilken dumdum som helst förstår det blir fel ibland, men det är inte hans fel, patienten kanske inte hade förutsättningarna. Hon/han var för gammal? För mycket rökning och drickande hela livet? För höga förväntningar?

Jag tror ni haters bara är missnöjde med er själva och ni är säkert lika hemska mot alla andra män i era liv.

Citera
2013-12-28, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epilera
Gustav är en mästarkirurg, titta på hans filmer så förstår du att han har en genuin passion för detta. Sen att visa operationer blir fel är ju inte konstigt, för han har säkert opererat mer än 11000 patienter.

Vilken dumdum som helst förstår det blir fel ibland, men det är inte hans fel, patienten kanske inte hade förutsättningarna. Hon/han var för gammal? För mycket rökning och drickande hela livet? För höga förväntningar?

Jag tror ni haters bara är missnöjde med er själva och ni är säkert lika hemska mot alla andra män i era liv.

Varför denna aggression?
Det finns annars ett stort forum där det endast handlar om plastikoperation och medlemmar som har varit i kontakt med det, han och hans klinik är inte i topp om jag säger så, och då är det enda med dokumenterade fall, och de flesta tjejerna är friska mellan 20-40 år.
Fakta ljuger inte, men jag blir lite misstänksam mot dig när du tar i så ?!
Och din sista mening känns märklig om du nu är medelålders? Känns som lite omoget uttryck
Citera
2013-12-28, 20:20
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanna
Varför denna aggression?
Det finns annars ett stort forum där det endast handlar om plastikoperation och medlemmar som har varit i kontakt med det, han och hans klinik är inte i topp om jag säger så, och då är det enda med dokumenterade fall, och de flesta tjejerna är friska mellan 20-40 år.
Fakta ljuger inte, men jag blir lite misstänksam mot dig när du tar i så ?!
Och din sista mening känns märklig om du nu är medelålders? Känns som lite omoget uttryck
Du kommer strax få svar från ett nyregistrerat nick... som av en slump.
Citera
2013-12-29, 12:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du kommer strax få svar från ett nyregistrerat nick... som av en slump.

Bra slutsats, nu kan vi hoppas att Gustav Aniansson och hans pinsamma kompisar har tröttnat, annars är det risk att tråden flyttas till humor.

Ett tips till Gustav Aniansson, genom pinsamma inlägg av nyligen registrerade skribenter håller du tråden vid liv, det är dålig damage control, en intelligent människa låter tråden självdö.
Senast redigerad av trottwell 2013-12-29 kl. 12:27.
Citera
2014-01-02, 21:45
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:

Din mästarkirurg har gjort bort sig fullständigt i England! Länken från Expressen har inte fungerat i tråden som jag länkar på nytt:
http://www.expressen.se/nyheter/lakare-utreds-han-ar-en-fara/
Citera
2014-01-04, 17:51
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Lite kortinfo om mig:

Är en medelålderskvinna gift med svensk man och 3 barn. Kommer ursprungligen från chile men flyttade hit med mina föräldrar när jag var 10år. Jag hade svårt för språket och därmed jobbigt socialt men efter jag lärt mig svenska gick allt bra och jag klarade gymnasiet utan problem. Lyckligt gift sedan 20 år tillbaks med en svensk man (mi amor!) och har alltid ansträngt mig för att ha en kropp som när jag var yngre.

Jag gjorde allt man kan utan att behöva lägga sig under kniven men mina bröst var vad man kallar "hängiga" efter att jag ammat 3 barn. Magen efter graviditeten var helt okej men brösten kunde jag inte träna i form, oavsett vad jag tog mig till.

Gick till flera kliniker här i stockholm dom flesta sa att jag behövde göra bröstlyft men vissa kirurger försökte även sälja på mig bukplastik där man fixar till magen och sen också nån som ville göra nåt i ansiktet =S

När jag kom till gustav på nackakliniken så märkte jag direkt att han var mer ärlig än dom andra. Han försökte inte sälja på mig nått extra och sa som det va: att jag måste göra en lägga in implantat och sedan ett lyft. Han tillade även att det inte kommer bli helt perfekt resultat och att jag måste nog komma tillbaka för en sekunder justering. Nästan alla andra sa att det blir perfekt efter en operation!

Alla på kliniken var såå trevliga gustav var mycket lugn o trevlig, jag fick även prata med en tjej där som heter Tina. Hon var jättesnäll och tog verkligen hand om mig, även om det tog lite tid o jag hade många frågor.

När dom bokade in mig var väntetiden för en operation ca 4 veckor, dom andra ville operera redan efter nån/några veckor vilket jag tycker är dåligt av dom då man ska ha tid på sig att verkligen förbereda. Jag skulle få betala för första operationen och lite mindre än halva priset för justeringen (kom ihåg att dom andra inte ens hade nämt justering).

Jag kom dit på operationsdan och fick möta alla igen, dom tog verkligen sin tid när vi samtalade och jag fick även träffa han som skulle söva mig, jag tror han hette Jan Krynikki eller nåt sånt. Han va jättesnäll och hade mer än 50års erfarenhet!

Fick träffa gustav och vi gick igenom vad som skulle göras, stämde av så att vi båda hade samma förväntningar, vi gick igenom vilka implantat igen osv

Efter ca 1-2timmars väntan fick jag gå in på operationssalen, allt såg jättefräscht ut (vill även säga att jag fick se opetionssalen på konsultationen, men inte gå in då det ska vara sterilt). Ja lade mig på bordet och "somnade".

Jag vaknade precis när dom var klara och blev då flyttad till en varm säng i ett mysigt litet rum.

Mina bröst va ganska ömma och svullna. Kännde smärta men nåt jag kunde utså, fick ett piller och lite smärtlindrande från en spruta och så var det mesta borta. Jag fick en smörgås och nåt att dricka sen skulle jag vila tills jag kände mig redo att åka hem. Några timmar senare fick jag prata lite med gustav, bokade en återbesöks tid och blev hämtad av min man.

Kom dit på en återbesökstid och gustav sa allt såg bra ut o jag behöver nog INTE göra en justering men att jag behövde komma tillbaka igen för att ska vara helt säker.

Mina bröst såg verkligen fantastiska ut, men jag fick vänta nån månad innan svullnaden hade lagt sig. Veckorna efter operationen såg dom hemska ut och jag trodde nåt hade gått fel men googlade lite och fick reda på att kroppen måste läka och att det då ser värre ut än vad det är.

3 månader senare hade allt lagt sig och då var mina bröst fasta, runda pyttelite större än förut. Ända synliga ärren var dom runt bröstvårtorna men förutom det så var det enormt bättre än före operationen. Då hade jag fula hängiga bröst som jag verkligen hatade.

Det behövdes ingen justering och gustav sa att det var onödigt med mer kirurgi då det medför en viss risk. Nu har det gått 2 år och mina bröst ser ut som när jag var yngre (förutom ärren). Jag förväntade mig aldrig helt perfekt resultat och jag visste att kirurgi inte garanterar skönhet men eftersom jag inte hade löjliga förväntningar så blev jag extremt nöjd!

Hoppas ni andra läser detta innan ni väljer klinik/kirurg! Om jad hade valt nån annan klinik hade jag nu gjort 1-2 onödiga ansikts och buk operationer och då tagit ännu mer risker med min kropp.

Lycka till och kolla gärna på några av gustavs youtubefilmer. Där ser ni hur ärlig o skiklig han är då han visar ALLT om operationen!

Pusspuss

Allt detta låter väldigt fint och otroligt seriöst, trevligt och säkert..

Men jag kan berätta att precis motsatsen hände mig vid besök hos denne man. Han var otroligt trevlig och charmig som alla bedragare är.
Jag var där för att göra tuttarna inget mer, men han propsade på diverse andra onödiga ingrepp som gjorde mig nästan deprimerad.
Han hade en akuttid som jag kunde ta inom en vecka typ.
Shit tänkte jag då, fick kalla kårar på ryggen och drog därifrån. Tack gode gud att jag inte opererade mig där.
Fann en annan seriös läkare i stan som fixade det till full belåtenhet utan komplikationer för typ två år sen...
Citera
2014-04-17, 01:56
Medlem
UROBOROSs avatar
Det här var intressant.
Senast redigerad av UROBOROS 2014-04-17 kl. 02:38.
Citera
2015-04-01, 15:08
Medlem
Citat:

Om du på allvar tror att Gustav Aniansson är en "mästerkirurg" (jag förmodar att du är ett internettroll) så har du verkligen inte sett tillräckligt många före och efterbilder på varken näsoperationer och bröstoperationer för att förstå att det finns betydligt skickligare kirurger utomlands som är antingen billigare eller dyrare. Kirurger i sydkorea som arbetar på Grand Plastic surgery och BK är experter på bröstoperationer och näsoperationer. Kirurger i Ryssland och USA är en av de bästa på näsor, men det finns även en duktig kirurg i Polen som opererar på brittiska kändisar och vanliga personer.

Jag har aldrig opererat mig hos Gustav Aniansson eller någon annan, men före och efter bilderna på näsoperationer på Nackaklinikens hemsida är starka bevis på att han förkortar näsor alldeles för mycket och han fuskar även med omformning av nästippar - han fixar nästipparna till spetsiga genom fillern radiesse. Det finns andra kirurger som är duktigare på att forma om nästippar till mer spetsiga samtidigt som dem inte förkortar längden på näsor för mycket - både billigare och dyrare kirurger som är bättre. Målet med näskirurgi är INTE att man ska se opererad ut.
Citera
2016-07-04, 14:22
Medlem
Han fixar sina patienters post-operativa problem med fillers.

Inte bra enligt proffesorer och annat löst folk som kan sånt här:

https://www.researchgate.net/publication/40038137_Soft_Tissue_Fillers_in_the_Nose
Citera
2016-11-03, 18:44
Medlem
Någon som haft kontakt med denna läkare nyligen?
Citera
2016-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasyF
Någon som haft kontakt med denna läkare nyligen?

Inte personligen men fick höra ryktesvägen att en bekant varit på besök. Eftersom jag hade den här tråden i bakhuvudet så ställde jag en hel del frågor. Men tydligen så hade allt gått rätt och bra till. Jag kan inte bekräfta då jag inte sett något slutgiltigt resultat personligen. Får väl ta och återkomma om någon månad när resultatet har visats upp i form av en "mingelkväll".

Har däremot inget mot att folk gör skönhetsingrepp. Och det är betydligt vanligare och öppnare i övriga länder än Sverige. Sen att vissa ingrepp inte alltid blir bra tror jag man får räkna med.
Citera
2016-11-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IstvanEsteban
Inte personligen men fick höra ryktesvägen att en bekant varit på besök. Eftersom jag hade den här tråden i bakhuvudet så ställde jag en hel del frågor. Men tydligen så hade allt gått rätt och bra till. Jag kan inte bekräfta då jag inte sett något slutgiltigt resultat personligen. Får väl ta och återkomma om någon månad när resultatet har visats upp i form av en "mingelkväll".

Har däremot inget mot att folk gör skönhetsingrepp. Och det är betydligt vanligare och öppnare i övriga länder än Sverige. Sen att vissa ingrepp inte alltid blir bra tror jag man får räkna med.

Ja, skönt!
Jag ska operera mig hos honom snart och har endast fått ett bra intryck från honom. Blev superorolig när jag såg denna tråd däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in