Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-03, 20:57
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Självklart ej. varför är du så enormt negativ mot just mig, BTW?
Jag är inte det, chilla. Inte särskilt iaf, men rätt ska va rätt. Correct the record fast på riktigt.
"men går aldrig över gränsen" skrev du trots allt, fast att tafsa är att gå över gränsen (om de inte är ok ofc), bör vi enas om.

Vi får se på nyår om samma mardröm händer igen som förra året. Det avgjorde och fick Europa att reagera, och ett argument som den ädla hjälten Viktor Orban hade som svar. Får de att hålla käften snabbt. Om polisen är lika fegar igen bör de fanimig skjutas, politikerna med.
Vet inte om det spelar roll vem presidenten är, men om Hillary är kvar...
Senast redigerad av heis 2016-11-03 kl. 21:12.
2016-11-03, 21:12
Medlem
PilotHockeys avatar
CNN just nu, 25% dipp bland afroamerikaner i North Carolina.

Om det är samma i resten av de viktiga staterna så är valet redan vunnet av Trump.
2016-11-03, 21:20
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Och Brexit skulle inte ske. SD skulle aldrig kunna få över 5%.... Fortsätt hävda detta in i det sista du

Men - duh! Undersökningen är ju gjord bl.a. på grund av teorier bland sådana som du, om t.ex. Brexit. Ni har släpat runt på Bradley-prat sedan i våras, trots att det inte ens fanns någon indikation på det från data i primärvalen. Nu har man undersökt just den saken och du upprepar mekaniskt samma magiska Brexit-effekt. Kom med nya svar eller misslyckas.

Citat:
Jasså du? Konstigt för på CNN snackade dom precis om att ALLA stater visar allt på att framförallt minoriteter inte alls förtidsröstar i samma utsträckning som de gjorde 2012. Det försprånget som Obama hade mot Romney har Trump halverat detta val.

Det är det jag ifrågasätter. Enligt den info jag borde rota rätt på är det en relativ minskning. Samma källa talade om en ökning bland unaffiliated voters, vilket jag är osäker på vad det egentligen betyder - möjligen annan registrerad partitillhörighet än dem, rep eller ind.

Citat:
Men fortsätt du hävda att Hillary leder stort och att det är kört för Trump. Konstigt att han har tagit igen 25% chans att vinna enligt 538 bara de senaste sju dagarna

Jag har stor respekt för Nate Silver och hans gäng, så 25% Trump i deras simuleringar - OK. Jag har bara väldigt de facto svårt att se hans vinnarkarta. Glöm inte att han har ca -25% unfavs, jfr Clinton ca -10%. Det har folk redan bestämt sig för att tycka.
2016-11-03, 21:20
Medlem
PilotHockeys avatar
Wikileaks släpper sin FBI DOJ special Podestaemails!!!

http://bit.ly/2e6mIGK
2016-11-03, 21:21
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det ska bli intressant hur nära Trump kan vara att ta PA.

Bush klarade ju inte ens att ta PA efter 9/11 och under iraq kriget 2004.

3 Saker som måste hända för att Trump ska ta PA:

1) Svarta måste stanna hemma.

2) Trump måste få en hög del arga demokrater.

3) Han måste få männen för att göra Clintons stöd med kvinnor +-0.

Kul att hålla med dig för en gångs skull!

EDIT: För jag tolkar 3) som att han måste expandera utanför sin egen bas.
2016-11-03, 21:29
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
I NC ligger svarta efter 2012 i absoluta tal, oldnorthstatepolitics.com.

Din länk var lite svår att härleda, men jag kollade
Citat:
http://www.oldnorthstatepolitics.com/
och det var en smula oroväckande - av andra orsaker än african-american early/absentee turnout, närmare bestämt graden av reg rep resp. reg unaffiliated turnout som ökar.

För övrigt - hur mäter man etnicitet i de här sammanhangen? Jag har hört att man använder instrument som mäter utifrån från för- och efternamn, kan det stämma?
2016-11-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Kul att hålla med dig för en gångs skull!

EDIT: För jag tolkar 3) som att han måste expandera utanför sin egen bas.

Obama vann kvinnorna med 13% i PA 2012 men Romney männen med bara 3% hade Romney vunnit männen med 10% så skulle han vunnit staten.

Just nu har Trump runt 7% av männen så det behövs lite till.
2016-11-03, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.youtube.com/watch?v=XzEOWffiWKg

Rätt lagom med folk ikväll

Syns han är varmare i kläderna.., han växer !

Han förefaller att trivas, smilar och ler !
(gillar detta)
2016-11-03, 21:33
Medlem
Sjukt bra drag ikväll på Trumps tal i North Carolina. Fullsmockat och hysteriskt tryck. DRAIN THE SWAMP.
2016-11-03, 21:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Vidare; minns inte vilken poll det var, men den minskande graden av black turnout som rapporterats är relativ, i princip alla grupper röstar mer i detta val jfrt föregående, svarta röstar mer i mindre grad, så att säga.

Ta ovanstående med en nypa salt. Negrerna har i alla år (sedan 1880-talet) haft dramatiskt lägre valdeltagande än vita. De orkar helt enkelt inte gå, eller förstår inte politiken.

Undantaget var 2008 och 2012 då Obama stod valbar. Då gick negrerna ut ca 15-20% mer än under alla andra tider. I år har de fallit tillbaka till de "vanliga" nivåerna, men många opinionsundersökningar ligger kvar och räknar på samma negerutfall som under Obamaåren.

Räkna med en enorm effekt av detta på valdagen, jämfört med opinionsundersökningarna.
2016-11-03, 21:38
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och hur leder dessa tre frågor till "Making America Great Again" ?
Vad har han rätt i och varför ? Vari ligger substansen ?

Om du fått din bild av Trump från svensk massmedia så är den rejält skev. Jag rekommenderar att du lyssnar på ett av hans tal för att bilda dig en egen uppfattning.

Jag brukar betrakta mig själv som ganska härdad och cynisk men jag blev helt tagen av hans Gettysburg-tal. Titta gärna på detta och återkom med reflektioner:

https://www.youtube.com/watch?v=E4sOtYzYIW4
2016-11-03, 21:41
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Apropå Trump slash demokrati;

Vi kan inte ha en sådan här värld, där den SITTANDE PREZ i världens största demokrati går ut & HEJAR på sin ev. efterträdare!
WTF is that!?

Att den sittande presidenten kampanjar för en kandidat är legio, det är bara Trump som försöker sälja det som något nytt och uppseendeväckande. Anledningen till att ni virrat bort er kan ligga i att McCain betackade sig för stöd från den hejdlöst impopuläre GW Bush 2008 och att Al Gore ville distansera sig från Clinton 2000.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in