2016-11-03, 19:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Ja, det är väl så det går till. De har en massa kameror. Tyvärr verkar det här vara ganska enkelt för dem, det är ingen avancerad teknik.

Så det fungerar bara på vissa platser som på jobbet och hemma - och inte om du ska visa det för någon?
Tror du det skulle fungera om du riggade upp en egen övervakningskamera och spelade in förloppet? Du skulle kunna ha en hemma och en på jobbet så borde du ju kunna få lite filmer som visar det du påstår - och om det inte funkar så har du ju ändå hittat ett sätt att bli fri.
Citera
2016-11-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så det fungerar bara på vissa platser som på jobbet och hemma - och inte om du ska visa det för någon?
Tror du det skulle fungera om du riggade upp en egen övervakningskamera och spelade in förloppet? Du skulle kunna ha en hemma och en på jobbet så borde du ju kunna få lite filmer som visar det du påstår - och om det inte funkar så har du ju ändå hittat ett sätt att bli fri.
Om jag ska göra något som allvarligt utmanar deras makt över mig kan jag räkna med att de ligger steget före och bearbetar personer eller undanröjer bevis. Om jag däremot gör vardagliga saker borde det fungera att spela in. Men det skulle bara fungera i hemmet eftersom jag inte gärna kan be om att få sätta upp kameror på jobbet. Och hemmet är relativt förskonat från de värsta markeringarna. En knäppning från TV:n etc är visserligen störande, men inte alls så stressframkallande som de mycket höga och kraftiga hostningarna och harklingarna de utsätter mig för när jag är ute bland folk, på jobbet el dyl.
Citera
2016-11-03, 19:57
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ja, det är väl så det går till. De har en massa kameror. Tyvärr verkar det här vara ganska enkelt för dem, det är ingen avancerad teknik.
Ofta eller alltid , eller ibland, och var du än är i hemmet ?

Skulle sätta på inspelning på mobilen och fånga detta och sedan med kamera på mobilen om inte annat för att fantasin kan spela dig ett spratt speciellt om du haft stalkare efter dig så kan du ju fundera på om vilken teknik som finns och kanske läst om ögonrörelser eller tom skalärvågor ?

Du tog medicin , finns det biverkningar på den ? Fick stillonoct el imovan och om man var vaken trots att man tagit dem kunde tex gardinen fladdra, men det var en biverkan som gick på ögonen ungefär som sjösjuka då allt gungar trotts att du är på land .

Tog du med detta med avlopp och störningar då du läser ett specifikt ord i en bok i den JO anmälan ?

Spela in inte minst för att du ska se själv vad som är verkligt .
Citera
2016-11-03, 19:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag ska göra något som allvarligt utmanar deras makt över mig kan jag räkna med att de ligger steget före och bearbetar personer eller undanröjer bevis. Om jag däremot gör vardagliga saker borde det fungera att spela in. Men det skulle bara fungera i hemmet eftersom jag inte gärna kan be om att få sätta upp kameror på jobbet. Och hemmet är relativt förskonat från de värsta markeringarna. En knäppning från TV:n etc är visserligen störande, men inte alls så stressframkallande som de mycket höga och kraftiga hostningarna och harklingarna de utsätter mig för när jag är ute bland folk, på jobbet el dyl.

Du behöver ju inte skruva upp kameran på väggen - det kan ju räcka med en bordsmodell eller t.o.m en mobiltelefon! Huvudsaken är ju att du får själva fenomenet inspelat så du kan visa det för andra och få en reaktion över vad som sker.
Citera
2016-11-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ofta eller alltid , eller ibland, och var du än är i hemmet ?

Ja, ofta och var jag än är i hemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du behöver ju inte skruva upp kameran på väggen - det kan ju räcka med en bordsmodell eller t.o.m en mobiltelefon! Huvudsaken är ju att du får själva fenomenet inspelat så du kan visa det för andra och få en reaktion över vad som sker.

Citat:
Skulle sätta på inspelning på mobilen och fånga detta och sedan med kamera på mobilen om inte annat för att fantasin kan spela dig ett spratt speciellt om du haft stalkare efter dig så kan du ju fundera på om vilken teknik som finns och kanske läst om ögonrörelser eller tom skalärvågor ?
Känner inte till något om skalärvågor, men kanske ska försöka fånga fenomenet på mobilen. Men det blir svårt att visa att ljudet uppstått i samband med att jag läst en viss mening i en bok eller tidning.

Citat:
Du tog medicin , finns det biverkningar på den ? Fick stillonoct el imovan och om man var vaken trots att man tagit dem kunde tex gardinen fladdra, men det var en biverkan som gick på ögonen ungefär som sjösjuka då allt gungar trotts att du är på land .
Ja det där med gungningar känner jag igen.

Citat:
Tog du med detta med avlopp och störningar då du läser ett specifikt ord i en bok i den JO anmälan ?
Jag har anmält till både JO och polisen flera gånger. Vid några av anmälningarna har jag beskrivit fenomenet med hostningar, "stressa och störa"-kampanjen. Däremot har jag inte nämnt det med avloppet.
Citera
2016-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messengeroflove
Visst förekommer detta, kan skriva under på vartenda ord rosalotus beskriver. Att de lyckats infiltrera varenda samhällsinstitution som varit ämnad att hjälpa, för att ha närhet till sina bytesdjur.

Vad är dom då? Själv tror jag de är en utomjordisk svamplivsform som kommit till jorden och tagit form i parasitinfektionen toxoplasma gondii. De livnär sig på stresshormoner och har använt djur och människor som värddjur och kommunicerar genom "group mind". En frekvenskommunikation som blivit mer och mer effektiv genom teknikens utveckling men bottnar i elektricitet.

Genom psykologin har de effektiviserat sin strategi för att identifiera potentiella byten och på samma gång avffärda deras offers teorier genom att förklara dem som vanföreställningar.
De har blandat ihop diagnoser med varandra för att bli svårare att identifiera. Psykopater har inga problem med sina chefer, absolut inga problem med att härma empati så det känns genuint.
Medan en aspergare målas ut som psykopat utan empati och problem med sina chefer.

Ofta tittar den egentliga människan fram men när all hennes energi kramats ur slutar det med psykos och död.

Tråkigast är väl när det dåliga vädret gått över till storm och man blivit target for destruction.
Glöm inte bort mig. 1981 - 2016.

Världen är upp-och-ner, bak-och-fram och vänd ut-och-in. De som har lyckats genomskåda detta och som inte höjer denna förvridenhet till skyarna utmålas som galningar och ointelligenta. De tillskrivs en mängd olika sjukdomsdiagnoser och uppmanas att knapra piller. Det friska och sunda och kloka anses sjukt i den här världen och man vill trolla bort dessa friskhetssymptom med hjälp av droger som man dessutom kan tjäna pengar på. Psykvården behöver ett visst antal "psykpatienter" för att kunna fortsätta med sin droghandel och övergripande kontroll. Under tiden så blir många människor som vaknar upp till världens galenskap stämplade som galna och sjuka. Har de riktigt otur så blir de även förföljda, torterade, utstötta och allmänt bespottade. Så här har det nog sett ut i alla tider, mer eller mindre.

Japp, en hive-mind ligger som ett mörkt täcke, eller ett elektriskt fält, över mänskligheten, och de styrande samt den stora sovande folkmassan är uppkopplade till detta kollektiva medvetande. Folk som bryter sig loss blir kallade för terrorister och "farliga för samhället".

De som i nuläget innehar makten är som vampyrer eller parasiter. De får sin näring av den energi som strömmar igenom stress, sorg, ilska, frustration m.m. Så därför strävar de så klart efter att skapa så mycket kaos i världen som det bara går. Utan denna negativa energi som de framkallar hos mänskligheten så skulle dessa psykopatiska parasiter få svälta.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-03 kl. 20:30.
Citera
2016-11-03, 20:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Känner inte till något om skalärvågor, men kanske ska försöka fånga fenomenet på mobilen. Men det blir svårt att visa att ljudet uppstått i samband med att jag läst en viss mening i en bok eller tidning.

Du skulle ju då ljudet/ störningen uppträtt, kunna ta mobilen och filma boken och ordet i boken.

Detta låter alldeles för avancerat, att var som helst i lägenheten kunna fånga då du läser ett ord, om inte du spärrar upp ögonen varje gång eller gör något annat då du läser de orden.

Citat:
Ja det där med gungningar känner jag igen.

När började detta med störning då du läste , sade, hörde ett ord ? Har det lästa orden alltid, blivit pikat / stört med som de hörda eller sagda ? ( startade det samtidigt eller blev det mer och mer avancerat så som snudd på tankeläsning som detta ? )

Stod du på medicinen då och har den biverkningar förutom gungningar ?

Citat:
Jag har anmält till både JO och polisen flera gånger. Vid några av anmälningarna har jag beskrivit fenomenet med hostningar, "stressa och störa"-kampanjen. Däremot har jag inte nämnt det med avloppet.

Bra !!!
Har du fotat/filmat / spelat in någon som hostat , stressat dig och sagt att JO kan få bilder/ ljudinspelningar på dem ? Du hade foton på dessa ?

Du känner till att folk som blir stressade/ besvärade/nervösa etc kan börja hosta/ rensa luftvägarna ? morgon luft med mycket fukt i kan få folk att hosta ( tänkte om det var på väg till jobbet , då rökhosta etc också kan göra sig påmint ).

Du kan ju vara så pass vaksam så även oskyldiga kan tro att något är fel och börja harkla sig. Att hosta är ju en vanlig "sed" att få någon att vakna till eller visa att man inte är ensam , så du behöver visa på regelbundenheten etc för att få någon att åtminstone googla på personerna du säger förföljer dig.
Citera
2016-11-03, 20:55
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Du kanske bör sänka volymen då. Att banka i väggen är också den universella koden för att du spelar för högt, och kan ju vara ett önskemål om att du ska dämpa ljudet ( men du kanske höjde för att inte höra bankandet ? ).

Jag menar om du vaknar på natten och hör dunkande som då upphör precis, flera gånger ,så bör du försöka spela in detta om du har möjliga fienden efter dig.

Därför så bör man skilja sjukdoms debatten och denna form av tortyr debatt åt. Det blir fel och kan utnyttjas utav folk som ser andra som myror eller en fårskock.
Nja det var emellan att jag spelade musik, antagligen någon som höll på att fixa med någon typ montera någon hylla Jag brukar inte spela musik nuförtiden längre (man börjar ju bli lite äldre) så någon dag borde tålas. Jag har inte problem med grannar som bankar längre, var åratal sedan och på den tiden jag saknade inspelningsmöjlighet. Jag släpp det så fort jag stack från den fastigheten, även om jag uthärdade alltför länge. Problemet var att jag till sist försökte finna en orsak till ljudet, avkoda dvs. Det är ett ytterst stört beteende att banka varenda dag/kväll/natt och oavsett om någon mår bra eller inte som ofrivilligt tvingas lyssna, så är det inte okej. Inte det minsta. Ingen ska behöva leva med sådant. Det är tortyr. Annars skulle människor som isoleras och utsätts för ljud, klara av det utmärkt. Men det räknas som helt andra saker än normala förhållanden.

Jag tror inte ens att jag platsar i den här debatten med alla lösryckta delar. Det finns inte så mycket jag kan tillföra. Det med bankandet var det iaf omkring sju år sedan jag stack från min hemstad för att slippa undan.
Citera
2016-11-03, 21:07
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Nja det var emellan att jag spelade musik, antagligen någon som höll på att fixa med någon typ montera någon hylla Jag brukar inte spela musik nuförtiden längre (man börjar ju bli lite äldre) så någon dag borde tålas. Jag har inte problem med grannar som bankar längre, var åratal sedan och på den tiden jag saknade inspelningsmöjlighet. Jag släpp det så fort jag stack från den fastigheten, även om jag uthärdade alltför länge. Problemet var att jag till sist försökte finna en orsak till ljudet, avkoda dvs. Det är ett ytterst stört beteende att banka varenda dag/kväll/natt och oavsett om någon mår bra eller inte som ofrivilligt tvingas lyssna, så är det inte okej. Inte det minsta. Ingen ska behöva leva med sådant. Det är tortyr. Annars skulle människor som isoleras och utsätts för ljud, klara av det utmärkt. Men det räknas som helt andra saker än normala förhållanden.

Jag tror inte ens att jag platsar i den här debatten med alla lösryckta delar. Det finns inte så mycket jag kan tillföra. Det med bankandet var det iaf omkring sju år sedan jag stack från min hemstad för att slippa undan.

Du har vittnat om att bankningar kan vara mycket störande och vara tortyr , så du har bidragit till mycket positivt nu i tråden.
Om du hör en duns i dag , händer det att du tänker tillbaka på tiden i den andra bostaden med bankning ?

Jo att försök avkoda något sådant om det bara utav så där sker är ju inte bra. Det kan vara en polare till en som vill ha din lägenhet också som för liv .
Citera
2016-11-03, 21:10
Medlem
Citat:
Du skulle ju då ljudet/ störningen uppträtt, kunna ta mobilen och filma boken och ordet i boken.
Visst, men en kritisk betraktare kommer att säga att jag hittar på. Det duger inte till att övertyga nån som inte redan tror på mig.

Citat:
Detta låter alldeles för avancerat, att var som helst i lägenheten kunna fånga då du läser ett ord, om inte du spärrar upp ögonen varje gång eller gör något annat då du läser de orden.
Nu sker det för det mesta i sovrummet eller köket, eftersom det oftast är där jag läser. Men det har hänt på andra ställen också. Det är tyvärr inte särskilt avancerat. Tekniken för att fånga upp ögonrörelser är ganska enkel.

Citat:
När började detta med störning då du läste , sade, hörde ett ord ? Har det lästa orden alltid, blivit pikat / stört med som de hörda eller sagda ? ( startade det samtidigt eller blev det mer och mer avancerat så som snudd på tankeläsning som detta ? )
Minns inte när det hände första gången faktiskt. Det blev värre i och med att jag blev mer kritiskt inställd till Säpo. Och det blev jag i takt med att jag avslöjade deras lögnaktiga good cop/bad cop-dikotomi som falsk.

Citat:
Stod du på medicinen då och har den biverkningar förutom gungningar ?
Medicinen har en del biverkningar. Men ingen av dem hör ihop med störningarna jag utsätts för.

Citat:

Bra !!!
Har du fotat/filmat / spelat in någon som hostat , stressat dig och sagt att JO kan få bilder/ ljudinspelningar på dem ? Du hade foton på dessa ?
Vid någon eller några av anmälningarna har jag skrivit att jag har bevis på att trakasserier förekommer och att jag vill att de kontaktar mig innan en eventuell nedläggning av anmälan, så att jag kan presentera min bevisning. Det har inte väckt något intresse från deras sida. De har lagt ner utredningarna utan att fråga vad jag har för ytterligare bevis.

Citat:
Du känner till att folk som blir stressade/ besvärade/nervösa etc kan börja hosta/ rensa luftvägarna ? morgon luft med mycket fukt i kan få folk att hosta ( tänkte om det var på väg till jobbet , då rökhosta etc också kan göra sig påmint ).Du kan ju vara så pass vaksam så även oskyldiga kan tro att något är fel och börja harkla sig. Att hosta är ju en vanlig "sed" att få någon att vakna till eller visa att man inte är ensam , så du behöver visa på regelbundenheten etc för att få någon att åtminstone googla på personerna du säger förföljer dig.
Jo visst, men det här händer på alla möjliga ställen. På jobbet, på bussen, på stan etc. Det rör sig inte om några missförstånd, så mycket är tydligt.
Citera
2016-11-03, 21:26
Medlem
EddieCabots avatar

Det betyder inte att man kan legitimera vilka tokiga teorier som helst bara för att man råkar vara samhällskritisk samtidigt.
Citera
2016-11-03, 21:41
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Du har vittnat om att bankningar kan vara mycket störande och vara tortyr , så du har bidragit till mycket positivt nu i tråden.
Om du hör en duns i dag , händer det att du tänker tillbaka på tiden i den andra bostaden med bankning ?

Jo att försök avkoda något sådant om det bara utav så där sker är ju inte bra. Det kan vara en polare till en som vill ha din lägenhet också som för liv .
Nej, jag har lämnat det där bakom mig. Det var många år sedan.

Jag vet inte jag var en väldigt undvikande natur förr och tittade aldrig ens ut genom fönstret när det var en massa spring. Det kanske var helt normala sammankomster, jag vet inte. Däremot så klev jag ut en av gångerna och hamnade bakom en snubbe jag avskydde med en av de där förföljande typerna. Grannarna var iofs svenskar men jag skulle kunna tänka mig den spännbögen utan muskler, som ett psyko som bankar i folks väggar. Fast jag tror inte det. Hahaha, han avskydde mig eller min oförmåga och jag skrev en dikt åt honom som är döpt till Hyenan Men visst lite osäker blir jag iom att jag på den tiden drömt att jag festat med dem i en källare och mitt undermedvetna tycks snappa upp detaljer, även om jag själv inte vet om det och göra om dem till de skummaste drömmar. Han dök dessutom upp sen på min nya, dåvarande ort också någon gång, om jag inte minns fel. Dagen då min torgskräck släppte och i en likadan bil som stått en bit ifrån mig med lite nonsens skrivet i skiten på de smutsiga rutorna.

Jag tror att hur dåligt jag än mådde så handlade bankandet om att störa mer än att vara slumpartat eller ta min lägenhet även om man inte får kasta ut folk som redan bor i fastigheter som säljs.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-11-03 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in