2016-11-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Melanotan !!! Inte melatonin
Äpple o päron, eller snarare äpple och råttgift

https://sv.wikipedia.org/wiki/Melanotan

Japp och det är enbart gärningsmannen som kommit med dessa påståenden i FUP.
Med tanke på att det är en snubbe med vanföreställningar och hallucinationer är det väldigt märkligt att hans ord om Lotta - kokain, barbiedrog, utsvävande leverne etc - blivit trådsanning här. Ett helt gäng här som har snöat in på sms-konversationerna och tagit dem bokstavligt också – samt helt bortsett från de handlingar som Lotta gjorde samtidigt (dokumenterade skador, gick till polis och advokat, sökte skydd, ringde sina vänner och berättade, gick till psykolog mm).*

Man undrar, hur skulle ni själva försöka resonera med en paranoid anabola-dåre som sms:ar till er varannan minut?
Citera
2016-11-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack ;-)

Om Lotta hade haft cykellyset på hade hon kanske hunnit se långtradaren och veja i tid. Nu blev hon mosad bara därför att hon inte såg klart i mörkret..

Sen är det tyvärr så att vissa chaufförer kör bil TROTS att man har dragit in körkortet på dem. Så man kan ALDRIG lita på att alla långtradare har ”godkända” chaufförer bakom ratten. Man måste själv kolla fakta och även se med egna ögon hur dessa chaufförer kör.

Jag har sagt det förr men det tål att upprepas: jag tror inte att man ska fokusera på chaufförer. Jag tror att lösningen finns hos cyklisterna. Endast genom att upplysa dem som kommer att hamna i underläge (i händelse av en kollision) kan man nå tillfredsställande grad av trafiksäkerhet. Vissa chaufförer kommer ALLTID att köra som galningar – med eller utan körkort. Men ifall man undviker att möta dem, gör de inte så stor skada på en tom gata..

Här håller jag inte med dig alls

Det finns en liten klick chaufförer som kör som galningar och det är dom som samhället ska plocka bort från vägen

Det är inte meningen att den stora majoriteten måste sluta cykla av rädsla för att bli mosade av en psykopat bakom ratten - det är psykopat-chauffören som ska sitta inne om han inte kan sköta sig ute bland folk
Citera
2016-11-03, 11:49
Medlem
Citat:
Du är inte sanningsenlig när det gäller Hasselsjöfallet. Mannen satte inte gps I hennes bil, eftersom bilen tillhörde honom.. Flyr man en våldsam gärningsman då tar man väl inte HANS bil till gömdstället? Sen körde offret ett dubbelspel bakom ryggen på GM – vilket skulle ha retat de flesta, men kanske särskilt den som offret betraktade som “patologiskt svartsjuk”. Till polisen sa offret att det var en “tollkingsfråga” huruvida hon hade blivit hotad eller ej. Men kvällspressen kör sin snyftstory angående att hon sökte besöksförbud – men fick inte!
På psyket hittade GM sen en ny kvinna som tar hand om huset och andra ärenden medan GM sitter inne (17år).

Jag skulle inte bli förvånad ifall Angelica I detta fall gifte sig med GM bakom lås och bom. Hon har ju blivit av med sin rival – fast det finns säkert många frivilliga till där ute..

Jag håller inte med dig i övrigt som bekant men tycker också Angelica är ett stort frågetecken. Lottas och MJs relation följde ett ganska klassiskt mönster. Angelica + MJ var rätt konstig. Han började misshandla henne och hota. Då började hon ställa villkor och fick lite mera kontroll över situationen –*hon avslutade dock inte relationen. MJ verkade ha viss respekt för henne. Och de hade tät kontakt, parallellt med relationen med Lotta. Hon ger en helt annan bild av MJ än andra i sina förhör och talar rätt väl och varmt om honom, trots att hon mycket väl vet vad han gjort. Hon är ju också med och anmäler honom sedan, och först när han är inom lås och bom efter att ha gripits för mordet. Är det klarlagt att det är hon som är "Snälla"? I så fall har hon också haft viss pådrivande roll i mordet.
Citera
2016-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Det finns en liten klick chaufförer som kör som galningar och det är dom som samhället ska plocka bort från vägen

Det är inte meningen att den stora majoriteten måste sluta cykla av rädsla för att bli mosade av en psykopat bakom ratten - det är psykopat-chauffören som ska sitta inne om han inte kan sköta sig ute bland folk

YES INDEED. Sjukt konstigt resonemang, självklart är det den stupfulle/påtända psykopaten som kör rally bland oskyldiga cyklister som ska låsas in... men det är lite upp och nedvända världen i den här tråden.
Citera
2016-11-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen
Det är tragiskt att läsa de ihärdiga försöken att ta heder och ära av ett mordoffer. Den här driften att svartmåla Lotta är helt makaber. De som vill leda i bevis att Lotta var en människa som missbrukade och så vidare griper varje halmstrå och förstorar upp dessa något oerhört. Och halmstråna blir verkligen större och större för var dag som går. Vart ska det här sluta? Snart är det väl någon som hävdar att det var Lotta som dödade Jimmy Hoffa!

Exakt - och det handlar till syvende och sist om att försöka bevisa att offret fick skylla sig själv

Och om man tänker på att mördaren tog paus för att hämta andan och sedan fortsätter han att slå ihjäl offret?

Är den här mördaren trovärdig överhuvudtaget? Med vad han sagt eller säger sig ha gjort?

Finns det någon "normal-svensson" i det här landet som har gjort sig förtjänt av denna dödsmisshandel?

Mitt svar är NEJ

Det jag har läst om Lotta i tråden så är hon varken sämre eller bättre än någon annan - och jag tycker några i tråden skulle fundera över vad som skulle sägas och analyseras om er om ni någon gång i framtiden råkade ut för någon liknande som Lotta gjorde
Citera
2016-11-03, 13:07
Medlem
Citat:
Exakt - och det handlar till syvende och sist om att försöka bevisa att offret fick skylla sig själv

Och om man tänker på att mördaren tog paus för att hämta andan och sedan fortsätter han att slå ihjäl offret?

Är den här mördaren trovärdig överhuvudtaget? Med vad han sagt eller säger sig ha gjort?

Finns det någon "normal-svensson" i det här landet som har gjort sig förtjänt av denna dödsmisshandel?

Mitt svar är NEJ

Det jag har läst om Lotta i tråden så är hon varken sämre eller bättre än någon annan - och jag tycker några i tråden skulle fundera över vad som skulle sägas och analyseras om er om ni någon gång i framtiden råkade ut för någon liknande som Lotta gjorde

Precis, och det kan tilläggas att det finns ingen som gjort sig förtjänt av den dödsmisshandel Lotta blev offer för.
Det är som Ekornavallen skriver makabert att ens antyda något annat. Det finns ett skäl till talesättet "man ska inte tala illa om de döda". Det finns ett skäl till ordet "griftefrid", också. Det är en människa som fått sitt liv avslutat på ett fruktansvärt tragiskt sätt, alldeles för långt i förväg. Det måste varje etiskt orienterad människa ha respekt inför. Hon är inte bland oss levande längre och kan därför inte försvara sig. Därför extremt osmakligt att använda gärningsmannens galna utsagor emot henne.
Citera
2016-11-03, 14:38
Medlem
IQ130s avatar
Citat:

Vad bra skrivet. Det finns psykon överallt i världen, även i arbetslivet. Ska folk sluta jobba? Tyvärr är rådet till många att fly från folk, men det är lättare i det privata. Tänk på hur många som har en psykopat eller liknande som chef. De rör sig inom lagens råmärken vad gäller det fysiska, men det psykiska, herregud. De här människotyperna ska hållas borta från andra. Gäller även narcissister som Sno. De lyssnar på brottslingarna och gör offren till medbrottslingar. En väldig tur att rättsväsendet inte fungerar som de vill.

Tror som någon skrev att feromonerna spelat stor roll i det beroende som absolut skapats mellan offer och gm, men som offret försökte avsluta. Det absolut avgörande i denna tragiska händelse är när poliserna inte lyckades tala Lotta till rätta. Hur gick samtalet till? Tassande eller raka påståenden? Har tjänstefel begåtts, tänker på det där med hunden och placeringen av den. En misshandlads enda tröst kan vara husdjuret. Den finns där utan att döma. Märk väl.
Senast redigerad av IQ130 2016-11-03 kl. 14:41.
Citera
2016-11-03, 16:36
Medlem
Citat:

Det finns en svaghet I ditt tankesätt. Du tänker inte på att de flesta av dessa totala dårar har INTE börjat sin karriär som just långtradarchaufförer utan kanske som moped- eller motorcykelbud. När de då har kört som galningar har de inte gjort så stor skada och därför har man inte kunnat “plocka bort” dem från våra vägar “för gott”. När de senare har ställt sig bakom ratten på tyngre fordon har skadorna blivit därefter, men då har folk redan legat I diket.

Om man vill arbeta I förebyggande syfte borde man lära cyklisterna att uppmärksamma även de mopedister som kör som galningar och välja andra vägar. Och absolut inte tacka ja ifall någon av dessa erbjuder en skjuts. .

Det kan kännas lockande för en stund för vissa kvinnliga cyklister att testa o sitta I långtradarhytten och vinka till andra cyklister utanför, men fast man har flera hundra hästkrafter till sitt förfogande är det ändå ytterst osäkert om man kommer fram överhuvudtaget. Därför är det helt enkelt bättre att cykla vidare själv. Eller fråga skjuts av en snäll scooterförare..
Citera
2016-11-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Precis, och det kan tilläggas att det finns ingen som gjort sig förtjänt av den dödsmisshandel Lotta blev offer för.
Det är som Ekornavallen skriver makabert att ens antyda något annat. Det finns ett skäl till talesättet "man ska inte tala illa om de döda". Det finns ett skäl till ordet "griftefrid", också. Det är en människa som fått sitt liv avslutat på ett fruktansvärt tragiskt sätt, alldeles för långt i förväg. Det måste varje etiskt orienterad människa ha respekt inför. Hon är inte bland oss levande längre och kan därför inte försvara sig. Därför extremt osmakligt att använda gärningsmannens galna utsagor emot henne.

Jag måste säga som ANN-CHARLOTTE MARTEUS i gårdagens Expressen: "Känslorus är inte empati på riktigt". Och vidare att "verkligheten fortsätter ju envist att existera" oavsett om vi här på FB enas om att INGEN man ska någonsin mera göra en kvinna illa.
Citera
2016-11-03, 18:33
Medlem
Är det någon som hört om domen är överklagad? De har väl någon vecka till på sig. 3 veckor från dom tror jag att det är. Hur länge brukar ett överklagande få vänta tills det är uppe i hovrätten? Är det olika från fall till fall eller finns det någon generell tid som ex 3 månader?
Citera
2016-11-03, 19:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Intressant när du säger att det syntes lång väg vad han var kapabel till. Ändå såg inte Lotta detta. Inte Angelika heller. Av någon märklig anledning.

Det är det som är intressant anser jag. Att en uppenbar sak är så dold för vissa kvinnor.

Sen just I detta fall vem vi att det var Lotta själv som kritiserade Martin för att han INTE hade hört av sig. Hon var svartsjuk. Hon ville komma I kontakt.

Så din teori stämmer inte på just detta fall.

Det finns fall där kvinnan verkligen har ansträngt sig för att slippa mannen, men detta fall är inte ett av dem.

Och slutgiltligen: det finns effektivare och för kvinnan mer hälsosamma sätt att slippa den här sortens män. Det absolut effektivaste sättet är att inte överhuvudtaget komma I kontakt med dem. Du säger ju själv att “det syntes lång väg” och det är detta som man borde få dessa lottor att se.

Syntes i hans riskbedömning och kriminalregister menade jag inget annat. Hans kamrater visste inget om Martin, så allt syns inte på utsidan. Mannen i Hasselsjöfallet har han något som syns på utsidan? Nej, det är något Ni drar på här i tråden i brist på konkreta sakuppgifter. Fattar du inte att man inte ser på en person om den är en potentiell mördare? Trodde du verkligen detta, så hade vi inga mord.

Lotta ansträngde sig och gick till polisen, och ringde socialtjänsten. Pratade med vänner och sina läkare. Dokumenterade sina skador och förde anteckningar. Så visst ansträngde sig Lotta, men då såg systemet till att lägga ner henne anmälan.
Nej, det ät inte dom här kvinnorna utan det är dom här männen som inte kan låta bli att döda för svartsjuka, psykiska sjukdomar och separations svårigheter. Eller att ingen annan ska få dom så då ska hon dö eller vilka sjuka tankar dom här små liven får för sig.

Edit ditt andra inlägg om Hasselsjö-
Spelar ingen roll han stalkade henne och placerade en gps i bilen. Sedan spelar det ingen roll vems bil det handlade om. Det var henne han förföljde eftersom hon hade lämnat. Fanns inget dubbelspel eller anledning att skjuta henne till döds mer än svartsjuka, och att han var kränkt eftersom hon lämnat.
Senast redigerad av Moosky 2016-11-03 kl. 19:10.
Citera
2016-11-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Syntes i hans riskbedömning och kriminalregister menade jag inget annat. Hans kamrater visste inget om Martin, så allt syns inte på utsidan. Mannen i Hasselsjöfallet har han något som syns på utsidan? Nej, det är något Ni drar på här i tråden i brist på konkreta sakuppgifter. Fattar du inte att man inte ser på en person om den är en potentiell mördare? Trodde du verkligen detta, så hade vi inga mord.

Lotta ansträngde sig och gick till polisen, och ringde socialtjänsten. Pratade med vänner och sina läkare. Dokumenterade sina skador och förde anteckningar. Så visst ansträngde sig Lotta, men då såg systemet till att lägga ner henne anmälan.
Nej, det ät inte dom här kvinnorna utan det är dom här männen som inte kan låta bli att döda för svartsjuka, psykiska sjukdomar och separations svårigheter. Eller att ingen annan ska få dom så då ska hon dö eller vilka sjuka tankar dom här små liven får för sig.

Edit ditt andra inlägg om Hasselsjö-
Spelar ingen roll han stalkade henne och placerade en gps i bilen. Sedan spelar det ingen roll vems bil det handlade om. Det var henne han förföljde eftersom hon hade lämnat. Fanns inget dubbelspel eller anledning att skjuta henne till döds mer än svartsjuka, och att han var kränkt eftersom hon lämnat.
Ja, vad ska man säga om dessa män (finns några kvinnor också som mördar närstående men de är förhållandevis få i jämförelse med männen), som ser sina partners som ägodelar och därför anser sig ha rätt att döda dem när något inte passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in