2016-11-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen
Det är tragiskt att läsa de ihärdiga försöken att ta heder och ära av ett mordoffer. Den här driften att svartmåla Lotta är helt makaber. De som vill leda i bevis att Lotta var en människa som missbrukade och så vidare griper varje halmstrå och förstorar upp dessa något oerhört. Och halmstråna blir verkligen större och större för var dag som går. Vart ska det här sluta? Snart är det väl någon som hävdar att det var Lotta som dödade Jimmy Hoffa!

När jag läser FUP känner jag djup empati för Lotta. Det framgår att hennes sista månader i livet var svåra. Omkring s. 350 kan man också läsa de anteckningar som fördes då hon sökte vård för att hon mådde psykist dåligt. Det som alltså föranlett vissa mörkermänniskor här i tråden att myndigt och dömande hävda att hon blivit sjukskriven helt i onödan. Det står om ångest, konstant gråt, sömnsvårigheter, och så vidare - och hon är verkligen inte ensam om att bli sjukskriven för sådana symtom på djup kris och dålig psykisk hälsa. Vidare kan man i obduktionsprotokollet läsa att det fanns inga spår av droger. Hur i hela friden kan då några här börja pådyvla henne att hon var missbrukare? Hon har tagit kokain ett par gånger, ja. Det finns flera källor som uppger det, ja. Åtminstone en av källorna är trovärdig, ja. Det är inte bra att använda kokain, nej. Det är en illegal drog. Men om man läser detta i sitt sammanhang framträder knappast bilden av någon förtappad människa. Ryck upp er. Vem är förresten källan som i förhör återgivna i FUP uppger att hon ville använda steroider? S. 785? Vem? Är det inte samme man som begått en mängd grova brott och som ljuger friskt om vad han minns om sitt eget agerande i samband med att han misshandlat kvinnor? Ni tror inte att han har intresse av att framställa henne som mindre helylle (hans eget ord i ett tidigare förhör, bläddra själva) än hon var? Samtidigt uppger han i ett förhör att han hade hög tolerans för droger men att hon var emot det (=droger) när de träffades.

Exakt på pricken hur Lotta levde varje dag under sitt 41-åriga liv kommer vi aldrig veta och det ska vi inte veta heller. Ett brottsoffer och även en förövare har rätt till lite integritet. Men det är horribelt att läsa de uppgifter som finns i FUP så vinklat som vissa gör. Skärp er, slå av skuldpåförarmaskinen, och slå upp "källkritik" i lämpligt uppslagsverk!
Att ta heder och ära av ett brottsoffer, i det här fallet Lotta, övergår mitt förstånd. Nu hoppas jag att det är färdigdiskuterat och att vi alla hedrar Lottas minne så att hon får vila i frid.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-11-02 kl. 23:43.
Citera
2016-11-02, 23:46
Medlem
SacreSaints avatar
Jag tänker såhär om Martin och Lotta:

Utan att egentligen veta säkert så tror jag att det bara funnits kärlek, eller en stark vilja till kärlek från den ena parten i detta " förhållande". Det var från Lottas sida. För Martins del tror inte jag att det spelat någon större roll vem som spelat Lottas roll.

Han använder kvinnorna som mottagare för sin egen ångest, han öser ut sin egen ångest på dem, de kommer aldrig att vinna i hans sjuka spel. Han vänder och vrider på allt tills det passar in i hans agenda, att få slå och sparka,mycket och länge, gärna mot huvudet (då får han en tillfällig lindring). Det går bara runt, runt i en oändlighet. Han behöver inte älska, han behöver bara total lydnad och vetskap om att någon kvinna vill ha honom. Han styr.

Av deras SMS-konversation att döma så tycks de båda ha fastnat mentalt i tonåren, han grälsjuk och otillfredsställbar. Hon saknar integritet, tyvärr. Det tycker jag tyvärr är vanligt bland kvinnor som "fastnat" mentalt.

Synd att det ska vara så, jag önskar att fler kvinnor kunde ha stark integritet, "här går min gräns, mig ska ingen jävel få göra illa". Tyvärr anpassar sig många till regler som mannen (som lider av ännu lägre självkänsla) för tillfället skapat för att känna sig mäktig. Reglerna ändras hela tiden, självklart.

Många kvinnor reagerar med att bli nedstämda istället för att bli jävligt förbannade, och visa det på ett extremt tydligt sätt.

Synd att han alls blev född. Onödigt.
Citera
2016-11-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Du har nog fler med dig än du kan räkna. Det är nog många som trodde att denna tråd skulle handla om mordet på Lotta och inte ett karaktärsmord på densamme. De flesta har redan flytt tråden men du kämpade idogt på. Du kan nog lugnt lämna över facklan till andra. Vi är många som ser att det handlar om ett mord där förövaren Martin inte slagit ihjäl endast en person utan två. Den tredje fick hjärnskador. Det finns en person som är ansvarig för att ha mosat huvudet på Lotta och de andra.

Kan bara instämma.

Det är sannerligen märkligt hur skuldförskjutningen från Mördaren Martin till Offret Lotta sker.

Martin med ett långt brottsregister bakom sig sedan unga år och Lotta med avsaknad av dylik.

Martin har tillbringat största delen innanför fängelsemurarna, utan ett fast jobb i sitt liv. Lotta, till skillnad från Martin, har inte legat samhället till last och har ett fast jobb.

Martin och Lotta har stora betydelsefulla olikheter.

Martin verkar ha ett Modus Operandi, samma beteendemönster när han släpps ut från fängelset. Han Facebookar sig fram till ett sårbart offer, charmar och sedan flyttar han in, mer eller mindre permanent.

Han skaffar sig ett boende dvs bostad.

Sedan blir dom inte av med honom.

Han isolerar Offret. Under våld och hot. Som vid protest verkställs i fysisk misshandel. Som över tid ökade. Martin hade en faibless att slå i hjälpa människor.

Lotta är död. Martin slog brutalt ihjäl henne, mosade hennes hjärna och kropp.

Martin är dömd för Mord på Lotta.

Till sist, en stilla undran, varför skuldbelägga ni Lotta?

R.I.P. LOTTA.
Senast redigerad av Remark 2016-11-03 kl. 00:05.
Citera
2016-11-02, 23:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Du måste nog läsa fup:en igen då du verkar missat det mesta som stod där. Om jag inte minns fel nu så nämndes Melanotan i samband med alla andra droger hon tog/ville ta, anabola, kokain osv.

Citat:
M: Jag tränar styrketräning och det gjorde hon också lite men hon började träna det mer när vi började umgås.
Martin berättar- Lotta gick också på steroider, hon tog "anavar", "genetropin" och "melantonin".
Melantonin kallas för barbiedrog eller brunspruta och gör att man får färg. Brunspruta tog
Lotta innan vi träffades. Lotta frågade sedan mig vilka andra preparat hon kunde ta då hon
ville bli lite mer deffad. Hon frågade om jag kunde ordna det och jag sa absolut.
Fl: det finns ju en ohälsosam sida av steroider
M: Ja man kan lätt bli aggressiv och så. Det finns baksidor, det är lätt att komma in i psykoser
och bli misstänksam. Och det var det jag gjorde, med facit i hand, det vet vi alla här inne. Jag höll på att trappa ur.

Idioten förväxlar ämnen lite som det passar i sina förhör, men det här styrker ju ingenting.
Det säger bara vad Martin den livstidsdömde påstår om Lotta.

Sedan blir det från tredje part om Lotta och vad Martin sagt till Angelica.
Citat:
Vad kan du säga om Martin och Lottas relation?
Vad jag fick höra så älskade Lotta att festa och hon var kapabel till att ta kokain och det gjorde Martin med. Martin sa att Lotta ville köpa två påsar kokain, 2 gram till sig och till sin
kompis och då började han tänka direkt Vad ska dem göra då, ska dem träffa killar?

Det gjorde honom paranoid och svartsjuk. Sen sa han att hon skulle ta peptider,
tillväxthormoner.
Det gjorde mig förvånad och jag sa till honom att det säger en del om henne
som person. Jag sa att han behöver en stabil tjej som inte tar droger.
Sen var det någon fest som dem var på och sen kom det fram en kompis till Martin och sen
hade Lotta och Martin och kompisen trekant. Det retade upp Martin i efterhand. Hans
kompis bad om ursäkt för det i efterhand. Jag vill inte säga vem kompisen är.

Inte för att jag tror Martin skulle godkänna en man till i en sk trekant med Lotta. Inte en chans att något stämmer vad dom säger. Så det mesta är hörsägen vilket inte är i närheten av någon sanning även om vissa använder det som slagträ mot Lotta. Lotta var klinisk i sin kropp från droger vid obduktion vilket inte varit fallet om hon hade kört i sig massa droger. Inte heller hade hennes mediciner hjälpt som hon fick av psykiatrin. Det gjorde i alla fall det lite lättare för Lotta med ångesten vilket är noterat i journalen. Så nu kan ni väl sluta och skriva om en massa hörsägen från tredje part och vad en livstidsdömd grov våldsbrottsling påstår. Han är lika sanningsenlig som han har kriminalregister. Inte ens domstolen litade på att Martin ringde 112 för att rädda Lotta utan för att få ett mildare straff. Uträknat och utstuderat av psykopat Martin.
Citera
2016-11-03, 00:29
Medlem
SacreSaints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan bara instämma.

Det är sannerligen märkligt hur skuldförskjutningen från Mördaren Martin till Offret Lotta sker.

Martin med ett långt brottsregister bakom sig sedan unga år och Lotta med avsaknad av dylik.

Martin har tillbringat största delen innanför fängelsemurarna, utan ett fast jobb i sitt liv. Lotta, till skillnad från Martin, har inte legat samhället till last och har ett fast jobb.

Martin och Lotta har stora betydelsefulla olikheter.

Martin verkar ha ett Modus Operandi, samma beteendemönster när han släpps ut från fängelset. Han Facebookar sig fram till ett sårbart offer, charmar och sedan flyttar han in, mer eller mindre permanent.

Han skaffar sig ett boende dvs bostad.

Sedan blir dom inte av med honom.

Han isolerar Offret. Under våld och hot. Som vid protest verkställs i fysisk misshandel. Som över tid ökade. Martin hade en faibless att slå i hjälpa människor.

Lotta är död. Martin slog brutalt ihjäl henne, mosade hennes hjärna och kropp.

Martin är dömd för Mord på Lotta.

Till sist, en stilla undran, varför skuldbelägga ni Lotta?

R.I.P. LOTTA.

Vill bara förtydliga:

Vill ej skuldbelägga offret. Endast 1 person bär ansvaret för mordet på Lotta.

Blir ledsen över att hon lät sig bli en bricka i det sjuka spelet. Det var en utmattande SMS- konversation med idel förtalande och falska anklagelser från hans sida som få på denna jord skulle ha orkat delta i.

Mår illa när jag tänker på hur hon fick sluta sitt liv, hur kan han ens kliva upp till en ny dag med vetskapen om vad han gjort. Måtte han bli sittande i evighet, eller tills han kanske inser att det liv han lever inte är värt att leva och att han är oönskad i samhället.
Citera
2016-11-03, 01:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
. Varför inte bara byta nummer och stanna hos sitt ex tills hon fått en egen bostad , varför inte ringa polisen istället för att öppna för M mitt i natten . Jag tror att båda var beroende av den andra och kände att de betydde så mycket för någon annan att ingen av de kunde släppa taget . En kvinna som verkligen vill ta sig ur och som inte har barn som låser henne vis en speciell plats, inte en egen lägenhet heller hade med lätthet kunnat hålla sig undan länge

Du talar som du tror att bara man håller sig undan klarar man sig.
1. Bajonettmordet är ett fall där kvinnan levde skyddat, men han kollade upp henne och stod och väntade på henne, så han kunde hugga ner henne inför barnen.
2. Hasselsjöfallet. Han slog kvinnan en kväll och hon gick direkt och kom aldrig hem mer. Han godtog inte utan förföljde henne och satt gps i hennes bil, och sedan stod han utanför och väntade på henne med ett avsågat hagelgevär och sköt henne i ryggen. Men han nöjde sig inte med det utan gick fram och sköt henne i ansiktet också.

Så din uppfattning stämmer inte riktigt med dom fall som radas upp år efter år. Jag tog bara två ur högen för att man ska förstå att det händer även då kvinnan lämnat. Även vid skyddat boende.
Tyvärr så släpper inte vissa män taget om kvinnan som inte vill stanna kvar, och många kvinnor vågar inte ens lämna. Du tror också att en dörr är en livräddare? Glöm det med en gång för har dom bestämt sig för att döda så får man ha större skydd än vad du tror. Och som i detta fallet ge honom tillfälle att vara ute på villkorligt och återfalla i grovt brott är en skam. Det syntes lång väg vad han var kapabel till och det stod skrivet vad han skulle kunna göra ändå lade man ner Lottas anmälan.
Här gäller det för varje kvinna som är våldsutsatt att skydda sig själv efter den här uppvisningen av systemet. Det är bara att skaffa sig ett vapen. BOM !
Citera
2016-11-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1. Bajonettmordet är ett fall där kvinnan levde skyddat, men han kollade upp henne och stod och väntade på henne, så han kunde hugga ner henne inför barnen.
2. Hasselsjöfallet. Han slog kvinnan en kväll och hon gick direkt och kom aldrig hem mer. Han godtog inte utan förföljde henne och satt gps i hennes bil, och sedan stod han utanför och väntade på henne med ett avsågat hagelgevär och sköt henne i ryggen. Men han nöjde sig inte med det utan gick fram och sköt henne i ansiktet också.

Så din uppfattning stämmer inte riktigt med dom fall som radas upp år efter år. Jag tog bara två ur högen för att man ska förstå att det händer även då kvinnan lämnat. Även vid skyddat boende.
Tyvärr så släpper inte vissa män taget om kvinnan som inte vill stanna kvar, och många kvinnor vågar inte ens lämna. Du tror också att en dörr är en livräddare? Glöm det med en gång för har dom bestämt sig för att döda så får man ha större skydd än vad du tror. Och som i detta fallet ge honom tillfälle att vara ute på villkorligt och återfalla i grovt brott är en skam. Det syntes lång väg vad han var kapabel till och det stod skrivet vad han skulle kunna göra ändå lade man ner Lottas anmälan.
Här gäller det för varje kvinna som är våldsutsatt att skydda sig själv efter den här uppvisningen av systemet. Det är bara att skaffa sig ett vapen. BOM !

Japp och här vill jag påminna igen om att Lotta bodde på sämsta möjliga sätt med fönstren mot gatan i markplan, inte längre upp än att en hyfsat lång karl skulle kunna klättra in. Det är rätt tydligt att han lätt kunnat hota henne med att slå in fönstren. Det kan mycket väl vara det han gjorde när han dök upp 05 på morgonen.
Citera
2016-11-03, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Japp och här vill jag påminna igen om att Lotta bodde på sämsta möjliga sätt med fönstren mot gatan i markplan, inte längre upp än att en hyfsat lång karl skulle kunna klättra in. Det är rätt tydligt att han lätt kunnat hota henne med att slå in fönstren. Det kan mycket väl vara det han gjorde när han dök upp 05 på morgonen.

Så det är bättre att öppna dörren till idioten så att han slipper anstränga sig och klättra?

Att inte öppna och ringa till polisen är inte ett alternativ?
Citera
2016-11-03, 05:16
Medlem
Citat:

Intressant när du säger att det syntes lång väg vad han var kapabel till. Ändå såg inte Lotta detta. Inte Angelika heller. Av någon märklig anledning.

Det är det som är intressant anser jag. Att en uppenbar sak är så dold för vissa kvinnor.

Sen just I detta fall vem vi att det var Lotta själv som kritiserade Martin för att han INTE hade hört av sig. Hon var svartsjuk. Hon ville komma I kontakt.

Så din teori stämmer inte på just detta fall.

Det finns fall där kvinnan verkligen har ansträngt sig för att slippa mannen, men detta fall är inte ett av dem.

Och slutgiltligen: det finns effektivare och för kvinnan mer hälsosamma sätt att slippa den här sortens män. Det absolut effektivaste sättet är att inte överhuvudtaget komma I kontakt med dem. Du säger ju själv att “det syntes lång väg” och det är detta som man borde få dessa lottor att se.
Citera
2016-11-03, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacreSaint
Jag tänker såhär om Martin och Lotta:

Utan att egentligen veta säkert så tror jag att det bara funnits kärlek, eller en stark vilja till kärlek från den ena parten i detta " förhållande". Det var från Lottas sida. För Martins del tror inte jag att det spelat någon större roll vem som spelat Lottas roll.

Han använder kvinnorna som mottagare för sin egen ångest, han öser ut sin egen ångest på dem, de kommer aldrig att vinna i hans sjuka spel. Han vänder och vrider på allt tills det passar in i hans agenda, att få slå och sparka,mycket och länge, gärna mot huvudet (då får han en tillfällig lindring). Det går bara runt, runt i en oändlighet. Han behöver inte älska, han behöver bara total lydnad och vetskap om att någon kvinna vill ha honom. Han styr.

Av deras SMS-konversation att döma så tycks de båda ha fastnat mentalt i tonåren, han grälsjuk och otillfredsställbar. Hon saknar integritet, tyvärr. Det tycker jag tyvärr är vanligt bland kvinnor som "fastnat" mentalt.

Synd att det ska vara så, jag önskar att fler kvinnor kunde ha stark integritet, "här går min gräns, mig ska ingen jävel få göra illa". Tyvärr anpassar sig många till regler som mannen (som lider av ännu lägre självkänsla) för tillfället skapat för att känna sig mäktig. Reglerna ändras hela tiden, självklart.

Många kvinnor reagerar med att bli nedstämda istället för att bli jävligt förbannade, och visa det på ett extremt tydligt sätt.

Synd att han alls blev född. Onödigt.

Med tanke på att detta inte var första gången som Lotta hängde kvar I ett “hopplöst förhållande” tror jag inte att det spelade så stor roll heller för Lottas del “vem” målet för hennes kärlek – eller viljan till kärlek – var. Bara hon hade någon..

Sen att två tonåringar inte klarar av en vuxen relation är självklart. Det var tvära kast hit och dit. Sårade känslor av ingenting alls.. Bestämda träffar som inte blev av pga ett förflutet ord som misstolkades osv.
Citera
2016-11-03, 06:19
Medlem
Citat:

Du är inte sanningsenlig när det gäller Hasselsjöfallet. Mannen satte inte gps I hennes bil, eftersom bilen tillhörde honom.. Flyr man en våldsam gärningsman då tar man väl inte HANS bil till gömdstället? Sen körde offret ett dubbelspel bakom ryggen på GM – vilket skulle ha retat de flesta, men kanske särskilt den som offret betraktade som “patologiskt svartsjuk”. Till polisen sa offret att det var en “tollkingsfråga” huruvida hon hade blivit hotad eller ej. Men kvällspressen kör sin snyftstory angående att hon sökte besöksförbud – men fick inte!
På psyket hittade GM sen en ny kvinna som tar hand om huset och andra ärenden medan GM sitter inne (17år).

Jag skulle inte bli förvånad ifall Angelica I detta fall gifte sig med GM bakom lås och bom. Hon har ju blivit av med sin rival – fast det finns säkert många frivilliga till där ute..
Citera
2016-11-03, 11:21
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vet, du vad melatonin är, överhuvudtaget?
Det är ett ämne i kroppen som styr dygnsrytm. Tillför man lite sextra, så sover man bättre, typ.

)
Melanotan !!! Inte melatonin
Äpple o päron, eller snarare äpple och råttgift

https://sv.wikipedia.org/wiki/Melanotan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här