2016-11-03, 15:43
Medlem
Skreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Eller värre , Sandnigger
Stämmer icke, dom var från södra Europa.
Finns möjligheten att BO blivit lockad till platsen med tanke på att det är en rätt så undangömd plats och utifrån Gm synvinkel ett relativt bra plats att begå brottet på. Jag skulle tippa på att skytten/arna försvann in mot området Törnrosen efter gärningen. Ökar chansen betydligare att komma undan än om dom väljer att fly det motsatta sidan.
Citera
2016-11-03, 15:50
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-03/mordade-20-aringens-enda-syskon-skots-ihjal-forra-aret
Citera
2016-11-03, 15:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skream
Inte konstigt att dina inlägg raderas då dessa inte bidrar till tråden ett dugg utan bara stjälper tråden istället. Precis som dina sd-polare har ni inget annat att bidra till förutom en massa trams om invandring hit och muslimer dit. Gå begrav dig i I&I tråden istället, jag tror det är där du och dina polare hör hemma.

ontopic: funderade lite på en sak när jag tittade på bilderna och det var brottsplatsen. Vad gjorde BO där kl 10 på kvällen. Den gatan är helt öde på den tiden och inte normalt att befinna sig där. Funderar på om han blivit lockad dit av sina fiender. Eller av nån annan som tipsat gm om att nu ät han där. Funderingar?

I området finns det väl en "klubbar" eller är det inte så längre? Brukade han röra sig i gäng eller var dessa med som någon slags beskyddare?
Citera
2016-11-03, 15:59
Medlem
Är det nio mord i Malmö i år? Räknar du även yxmordet i Arlöv?
Citera
2016-11-03, 16:02
Medlem
Platsen är i sig ett perfekt ställe för att mörda någon, kvällstid är det verkligen stendött där.
Enda anledningen att vistas i krokarna är väl för att rasta hunden i Annelundsparken eller om man är på väg till Rosengård från Möllevången och Nobel.. Och då går man ju via "Zlatan-tunneln"..
Alltså inte helt omöjligt att de lurat honom dit eller legat i bakhåll vid gräsmattorna / tågspåren.
Efter mordet har de troligen flytt genom gångtunneln upp mot gårdarna på Rosengård/ Törnrosen.
Finns ju hundratals vägar att välja där, in på gårdarna eller ner i källare och så vips är man gömd.

Jag ser dagligen dessa personer, på stan, på bussen, etc. Det är små kräk som rånar andra langare, bötar folk för påhittade skulder, etc etc. Kollar man på BOs Facebook kan man ju se vem han umgicks med, bl.a brödrarna som nästan sköt ihjäl Ajoub på rosengård för ett tag sedan. Snackar såklart om bröderna Achmed aka grottmänniskorna på RG.

Har man med såna människor att göra i Malmö är det något som inte stämmer... De är knappast några duvungar direkt. Så att Quendrim blev mördad är knappast nån surprise. Ryktet säger att han och hans vänner rånat en del småkids som säljer i området, och att skjutningen igår nu är hämnd för detta. Låter rimligt i mina öron, men självklart är detta rena spekulationer och rykten..
Citera
2016-11-03, 16:06
Medlem
Inte något konstigt ställe att vistas på. Det är det naturliga gång- och cykelstråket in mot i princip alla delar av centrum om man bor på Rosengård (på den sidan om Amiralsgatan). Finns dessutom ett populärt falafelhak precis i korsningen. Om han dessutom bodde på Bennets väg så är det ju bara enstaka minuter hemifrån.
Citera
2016-11-03, 16:07
Medlem
En kvinna nära familjen säger: "det var en fin kille"!

Så brukar det alltid låta, som den gången en kille körde ihjäl sig en mil från mig...........

med en stulen moppe
rattonykter

Och då hade hans systrar mage att skriva: det var en fin kille!
Citera
2016-11-03, 16:10
Medlem
obstinat040s avatar
Intressant är att nära vänner och anhöriga till Ahmed (Ahmeto) El Zein som mördades på Censorsgatan får drygt en månad sedan nu sörjer Qendrim, och storebrodern Schkembim.

På Facebook skriver Ahmeds storebror: "allah yerhamkom mina bröder shkembim, sqendrim och ahmeto jag kommer aldrig glömma er <3 <3 <3 någon leker gud o tar liv men allah är störst och kommer visa er den äckligaste döden någonsin !"

Qendrim och Ahmed var i ungefär samma ålder. Den förstnämnda folkbokförd på Rosengård och den andra på Hermodsdal. Att dem skulle ha känt varandra är inte helt osannolikt och det stärks med att anhöriga till Ahmed nu sörjer Qendrim. Dock är det värt att tillägga att Qendrim (ganska anonym på Facebook utan bilder och med enbart 15 vänner) inte var Facebook-vän med Ahmed. Han kommenterade inte heller någonting på Ahmeds Facebooksida efter dennes död.

Så det verkar finnas en koppling mellan Ahmed och Qendrim. Huruvida den kopplingen har något med att båda är mördade återstår att se.
Citera
2016-11-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obstinat040
Intressant är att nära vänner och anhöriga till Ahmed (Ahmeto) El Zein som mördades på Censorsgatan får drygt en månad sedan nu sörjer Qendrim, och storebrodern Schkembim.

På Facebook skriver Ahmeds storebror: "allah yerhamkom mina bröder shkembim, sqendrim och ahmeto jag kommer aldrig glömma er <3 <3 <3 någon leker gud o tar liv men allah är störst och kommer visa er den äckligaste döden någonsin !"

Qendrim och Ahmed var i ungefär samma ålder. Den förstnämnda folkbokförd på Rosengård och den andra på Hermodsdal. Att dem skulle ha känt varandra är inte helt osannolikt och det stärks med att anhöriga till Ahmed nu sörjer Qendrim. Dock är det värt att tillägga att Qendrim (ganska anonym på Facebook utan bilder och med enbart 15 vänner) inte var Facebook-vän med Ahmed. Han kommenterade inte heller någonting på Ahmeds Facebooksida efter dennes död.

Så det verkar finnas en koppling mellan Ahmed och Qendrim. Huruvida den kopplingen har något med att båda är mördade återstår att se.

Jag tror att sådana här "gangstermord" blir svåra att lösa.

Titta bara på Göteborg. Hur många av de "senaste 50 gangstermorden" är löst?
Citera
2016-11-03, 16:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
En kvinna nära familjen säger: "det var en fin kille"!

Så brukar det alltid låta, som den gången en kille körde ihjäl sig en mil från mig...........

med en stulen moppe
rattonykter

Och då hade hans systrar mage att skriva: det var en fin kille!

Men det krävs väl inte mycket för att begripa att offret var en fin kille för någon eller några, även om han inte var det för alla inklusive dig eller mig? Och de som han tyckte om och som tyckte om honom uttrycker naturligtvis det.
Citera
2016-11-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det krävs väl inte mycket för att begripa att offret var en fin kille för någon eller några, även om han inte var det för alla inklusive dig eller mig? Och de som han tyckte om och som tyckte om honom uttrycker naturligtvis det.

En "fin kille" betyder kanske annorlunda för dig än för mig.
Citera
2016-11-03, 16:33
Medlem
eatshiets avatar
Om jag vore utredare vet jag vilka jag exakt ville titta närmre på genom att bara titta på facebook profiler.

Fler bilder på BO samt sms trafik.
http://imgur.com/a/stXtY

Aktiv Facebook grupp för sörjandet av bröderna Bajramaj.
https://www.facebook.com/groups/1575844342675667/?fref=nf
Senast redigerad av eatshiet 2016-11-03 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in