Citat:
Ursprungligen postat av
c0nfused
-
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-03/polisen-i-krismote-efter-alla-mord-utredarna-ar-slut
Malmö är på väg käpp rätt åt helvete. Än så länge är det bara tur att inga oskyldiga blivit skadade, i synnerhet med Censorsgatan skjutningen i åtanke där idioterna sprejade bilen, mitt i ett bostadsområde med automatvapen så att kulor flög in i lägenheter.
Jag är för protokollet, inte någon rasist. Men som jag ser det så finns det bara ett politiskt parti som kan göra starka politiska förändringar för att bekämpa brottslighet. Alla vet vilka.
Det är en väldigt farlig väg som Sverige är på väg mot. Jag vet inte hur detta meddelandet ska skrivas på bästa sätt för att de inte ska bli off-topic eller var jag ska börja. Men om jag ska försöka börja någonstans.
Angående detta fallet. Någon undrade vem GM var i dödsskjutningen förra året av Skhembim på Södervärn. Storebrodern till offret i denna tråden. Jag vill inte peka ut någon pga av det inte är 100 % säker fakta än utan teorier blandat med fakta. Men det finns en person, vi kan kalla honom Aza. Denne Aza var misstänkt för mordet på Shkembim på Södervärn förra året. Han och nån annan häktades har jag för mig, men släpptes. Denne Aza, sägs vara helt galen (enligt en skribent på flashback) och det ryktas i Malmö att han även ligger bakom det brutala mordet på greken på Censorsgatan i våras. Nästan samma plats där dödsskjutningen i september ägde rum också det på Censorsgatan. Denne Aza förekommer i brottsmål tillsammans med Ahemto (han som dödades i september) och Ahmeto kände och sörjde Skhembim...Det är ett enda stort pussel med bitar som kan sättas ihop.
Det sägs att i bilen som besköts när Ahmeto dog, fanns även Aza, eller det var kanske vad gärningsmännen trodde? Men tyvärr dog kanske fel person, man var kanske ute efter Aza i själva verket eller någon i hans umgänge. Skjutningen i september var alltså kanske hämnd för Skhembim, men man "råkade" döda den som sörjde hans död. Men det går inte att komma ifrån att den döde (Ahemto) hade tydliga kopplingar till Aza eftersom de känner varandra och begått brott tillsammans, Aza som man tror sköt Skhembim och som Ahemto var vän med..En enda stor sörja jag vet..Man kanske även var ute efter Ahmeto, eller bara honom, det vet ingen förutom gärningsmännen...
Nu har kanske denne Aza och hans umgänge hämnats tillbaka på bara drygt 1 månad, för mordet på Ahmeto...Och Qendrim, Shkembims lillebror blev offret. Ingenting av detta måste stämma detta är en teorier och till viss del fakta..Jag vill inte peka ut någon men det är en konstig typ av triangeldrama som är värd att nämnas. Ett umgänge om 3, Vän 1 är misstänkt för mord på "vän" 2, vän 3 dödas snart därefter, som är bra vän med vän 1. Vän 2's bror dör senare. För att sammanfatta det kort. Det måste alltså ha skurit sig rejält i den där vänkretsen om nu något av detta skulle stämma.
Jag skrev nyligen för någon dag sedan i tråden om dödsskjutningen i Tynnered om hur Sveriges politik skulle kunna förbättra läget, fick några svar som raderades tyvärr. Men jag besvarar det här, det var en som påstod att Sverige måste ha fler poliser. Ja! Men om man har minsta inblick i hur det ser ut nu förstår man att 2000 nya poliser hjälper knappast, nu har den sittande regeringen gjort mer satsningar. Bland annat vill man få in fler poliser genom att sänka kraven för sökande till polishögskolan. Enligt mig är det helt fel väg att gå, det öppnar för personer att bli poliser som inte borde bli poliser överhuvudtaget...Lägre krav, en mer ineffektiv lägre kvalificerad poliskår som inte kommer kunna lösa några brott. Mer än nu...Trots större antal. Med personer i poliskåren som kommit in tack vare sänkta krav, öppnas för korruption med moraliskt slappa polismänniskor. Det snackas till och med om att polisen i Malmö till viss del är korrumperad redan, ingenting jag hittar på, tror knappast det blir bättre med fler poliser som egentligen inte beats blue men råkade bli poliser tack vare rena tillfälligheter och lägre krav. Öppnar även upp för mullvadar och annat skumt folk att bli poliser, även kriminella som kan sopa igen spåren på brottsplatser. Höj polislönerna och öka platserna till polisskolan men sänk inte kraven.
Sedan måste man ha mer koll på vad och vem som kommer in i Sverige, därför har jag noll förståelse för de som i Sydsvenskan dagligen gråter ut över gränskontrollerna. Tror man har beslagtagit allt mer smuggelgods på väg in till Sverige såsom vapen tack var gränskontrollerna. Ta hand om de som finns i Sverige, vi har fakta på bordet nu hur det går när man öppnar dörren helt utan att integrera människor...Stoppa inflödet och ta endast emot riktiga flyktingar och utvisa alla kriminella.