Citat:
Sjukdom kan ju sammanfalla med trakasserier. Jag har haft en kombination och jag vet även hur svårt det är för många att acceptera att de är psykotiska. Därför delar jag gärna med mig av egna erfarenheter. Jag tycker att behandling av psykos borde vara det mest primära och då kan självklart en minimering av störningar ingå. Där blir det mindre aktuellt huruvida störningarna är verkliga eller inte. De stör vilket gör dem till verkliga problem och belastningar för individen. Jag förstår din välmening , men som du säger så är detta inte ett sjuk-psykologiskt forum utan ett forum ang psykologiska metoder för att styra, kontrollera och knäcka människor.
Jag svarat utifrån att händelserna är riktiga här, men du har inte ett spår av analysering annat än din tidigare egna sjukdom i ditt inlägg.
Jag är personligen rädd för att personer med psykoser ska strunta i sina mediciner och hellre tro att de är trakasserade i o m att de läser här , men det står i första inlägget att detta handlar inte om sjukdom.
Man kan falla om kul och slå sig och få ont i ryggen och ställa frågor om det på ett forum, men om folk då svarar med psykosomatiska smärtor så blir det fel forum för sådana svar.
Ett sådant inlägg utan analys om möjligheten av trakasserier då du genast själv tolkar dig som sjuk vore bättre i ett välmenande PM .
Ha det gott.
Jag svarat utifrån att händelserna är riktiga här, men du har inte ett spår av analysering annat än din tidigare egna sjukdom i ditt inlägg.
Jag är personligen rädd för att personer med psykoser ska strunta i sina mediciner och hellre tro att de är trakasserade i o m att de läser här , men det står i första inlägget att detta handlar inte om sjukdom.
Man kan falla om kul och slå sig och få ont i ryggen och ställa frågor om det på ett forum, men om folk då svarar med psykosomatiska smärtor så blir det fel forum för sådana svar.
Ett sådant inlägg utan analys om möjligheten av trakasserier då du genast själv tolkar dig som sjuk vore bättre i ett välmenande PM .
Ha det gott.
Jag sympatiserar otroligt mycket med människor som lider av psykoser och har full förståelse inför svårigheterna att leva med ett sådant tillstånd och är därmed öppen.
Jag utgår ifrån att psykiskt sjuka människor också kan utsättas för brott och jag utgår ifrån att de är mer vanligt förekommande som brottsoffer än övriga befolkningen. Jag varken skuldbelägger individen som försöker offermåla denne.
Att forumet är fel är korrekt och möjligen borde jag ha pm:at men nu gjorde jag inte så. Kanske någon med psykos någon gång läser och ett frö av att vilja kämpa för att bli mer välmående sås. När de kognitiva funktioner börjar slås av, så är det inte så roligt för individen. Oavsett om de är trakasserade eller inte.
En människas tankar sitter i hennes huvud och det är givet att det inte har med något annat än individen att göra vad som sker i anslutning till egna tankar. Jag tror att det mycket väl kan ske saker i samband med att man tänker men betydelsen är enbart privat och ingen eller inget i anslutning är förknippade med tankarna.
Alla människor kan ha fel och misstolka. Det är inte något att skämmas över, däremot är det kritiskt läge för en sådan individ som föreställer tankebanor som indikationer på något, att omedelbart söka hjälp. Skadorna som blir på hjärnan kan bromsas med vård, om det så bara gäller lägre dos medicin och egenvård. Därmed att jag postar i fel forum.
Jag får ursäkta. Mvh
(jag hade alltså legat i min säng i min tysta lägenhet, fanns definitivt inte nå orsak till att knacka på min dörr)
Inte för att jag bryr mig, bor i ett hus för instabila människor med psykosocial problematik och jag själv lyssnar på musik nu.
).