2016-11-03, 01:44
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
De har ingen skyldighet att berätta varför de är där, det tas på stationen, möjligt att grunderna är f"elaktiga" men räcker med att de misstänker att brott - så de kan i princip gå in hos vem som helst - i efterhand kan det visa sig att de hade fel, men grunderna var inte felaktiga. Ursäkt kan man glömma. Tyvärr är det inte som i USA, många anser att Sveriges rättssystem är överlägset det i USA men det är bara vanlig svensk högfärdighet.
Jag undrar vilka bevis de hade för att misstänka mig, måste inte brottet kunna leda till fängelse för husis? Jag tror de letade narkotika och att trodde jag sålde men jag höll inte på med narkotika alls och hade inte gjort något som skulle kunna göra mig skälligen misstänkt(trodde det var kravet för en husis) De kom bara, och jag vet fortfarande inte vad misstankarna mot mig gällde, det togs inte på stationen varför de var hos mig, fick bara lämna UP, som var rent såklart.
Senast redigerad av tarmskvaller 2016-11-03 kl. 01:51.
Citera
2016-11-03, 01:46
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tillräckligt höga böter och arbetsläger tvingar nog ner de flesta på knä förr eller senare. Med det resonemanget du för så kan vi lika gärna skippa alla böter för trafiköverträdelser också. De har ingen effekt enligt dig.
Det finns länder med dödsstraff för narkotikabrott. Folk knarkar ändå. Så då undrar jag vad nästa steg är då dödsstraff uppenbarligen inte är straff nog?
Citat:
Den som inte ser sambanden mellan alla dödsskjutningar den senaste tiden i Sverige och droger i samhället måste vara ett fall för psykiatrin. Den som inte kopplar samman tillståndet i Mexico med kokainanvändandet i de finare kretsarna kring Stureplan måste vara imbecill.
Den som inte tar personligt ansvar för detta utan skyller på andra diffusa faktorer är bortom all räddning.
Dödsskjutningarna beror på den lukrativa branch som skapats iom. förbudet. En reglerad marknad likt systembolaget hade slagit ut all kriminalitet. Dessutom en enorm vinst i skatteintäkter och besparingar gentemot dagsläget.
Citat:
Vad har du presterat här i livet som är så märkvärdigt så att det svenska folket ska tvingas ner på knä och be om ursäkt inför dig?
Vad behöver man prestera för att inte utsättas för hemfridsbrott?
Citat:
Jag vet att detta är utanför diskussionsämnet men känner mig klart irriterad över vissa människors storhetsvansinne. Du och även jag är bara en obetydlig kugge i det hela.
Absolut.
Citat:
Behöver vi ge vika för att samhället ska fungera så måste vi ge vika. Bra med det.
Man måste ingenting. Älskar du att bli knullad i röven eller?
Citera
2016-11-03, 01:47
Medlem
Citat:

Låt brukarna vara, gå på säljarna istället om man ändå ska lägga en massa resurser på något, finns många andra områden de kunde lagt det krutet på istället.

Visst är det viktigt att säljarna sätts dit men minst lika viktigt är att köparna också plockas bort. Det kommer alltid att finnas säljare om det finns en marknad.

Narkotikabranschen medför så mycket olägenheter för samhället i stort så det måste sättas en klar bom för detta i sammanhanget.

Massa trams om självmedicering och det skadar ingen annan när allt egentligen handlar om självdisciplin och vad man personligen kan sätta för gränser. Bort med offertänkandet, tillhör svaga människor, och inse att själsliga bojor är till för att slitas sönder. Det är ett tecken på en individuell och stark människa.
Citera
2016-11-03, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Tror väldigt få kommer få hembesök av snuten. Detta är bara för att skrämmas.

Annars är det bara att neka och återigen neka.

Det som oroar mig lite är att jag har TorWeb tydligt på skrivbordet samt PGP-Nyckeln. Men inte kan man åka dit på det? Kan väldigt lite om IT och vet därför inte hur jag ska ''gömma'' dessa.

Kryptera. Men om det är allt du har samt att du wipar det tomma utrymmet på disken med CC-cleaner (bara för att man tar bort en fil så försvinner den inte helt) samt kör CC-cleaner då och då så lär det bli svårt att få fram något om vad som gjorts på datorn.
Citera
2016-11-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_

Dödsskjutningarna beror på den lukrativa branch som skapats iom. förbudet. En reglerad marknad likt systembolaget hade slagit ut all kriminalitet. Dessutom en enorm vinst i skatteintäkter och besparingar gentemot dagsläget.

Hur har du tänkt dig att komma åt den illegala marknaden fortsättningsvis där du kan köpa tio gr av någon drog för kanske en tiondel av priset du skulle få betala jmf med om du gick in på en statligt reglerad drogbutik?

Skatten på droger skulle förmodligen bli ett par tusen procent i ett legaliserat system. Vad kostar en liter ren etanol egentligen? Kan röra sig om 5-10 kr kan jag tänka mig. På systemet får du väl betala 150-200 kr.
Det skulle väl bli skatter i samma storleksordning på narkotika.

Är du så naiv så att du tror att dödsskjutningarna skulle minska om vi legaliserade droger? Tvärtom skulle det skapas än fler kriminella förortsgäng som krigade internt om en ökad marknad.

F.ö är dödsstraff något jag helt tar avstånd ifrån men de flesta i dagens samhälle är däremot paniskt rädda för realarbete under strikta och starkt disciplinerade, för att inte säga uppfostrande, former.
Citera
2016-11-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Jag undrar vilka bevis de hade för att misstänka mig, måste inte brottet kunna leda till fängelse för husis? Jag tror de letade narkotika och att trodde jag sålde men jag höll inte på med narkotika alls och hade inte gjort något som skulle kunna göra mig skälligen misstänkt(trodde det var kravet för en husis) De kom bara, och jag vet fortfarande inte vad misstankarna mot mig gällde, det togs inte på stationen varför de var hos mig, fick bara lämna UP, som var rent såklart.

De behöver inga bevis, du har för höga tankar om vårt rättssystem. Det behöver inte handla om skälig misstanke i ordets rätta bemärkelse, bara att polisen anser att det är så, på ofta väldigt lösa grunder. Misstanke om brott räcker. De följer knappast lagboken till punkt och pricka om du trodde det. Samma sätt som de tar med personer på urinprov, trots att personen ser helt normal ut så kan de påstå att man hade stora pupiller/vattning (verkar vara en favorit då små/stora pupiller är lätt att se, men "vattning blick" är mer diffust blick - trots att inget av detta stämmer så kan de ta med en ändå, händer ofta personer de tagit för ringa innan, men som kan varit helt drogfri sedan länge. Avkriminalisera eget bruk, drar bara onödiga resurser och leder ingenvart ändå.
Senast redigerad av Antidote144 2016-11-03 kl. 02:21.
Citera
2016-11-03, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ibland funderar man på hur säljarna sköter sina affärer, om de klarar av att tömma papperskorgen.

Hur många smarta gatulangare känner du? Bara för att man lärt sig kränga via FS så blir de inte smartare för det, vem som helst som har en timme över kan lära sig FS. Det är samma skrot och korn där som på gatan, de som gapar högst om hög säkerhet är ibland de som har den sämsta.
Citera
2016-11-03, 02:28
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Hur har du tänkt dig att komma åt den illegala marknaden fortsättningsvis där du kan köpa tio gr av någon drog för kanske en tiondel av priset du skulle få betala jmf med om du gick in på en statligt reglerad drogbutik?
Ser ingen anledning till högre priser. Men en statlig marknad hade garanterat en säkrare, bättre produkt och samhällsvinst.

Citat:
Skatten på droger skulle förmodligen bli ett par tusen procent i ett legaliserat system. Vad kostar en liter ren etanol egentligen? Kan röra sig om 5-10 kr kan jag tänka mig. På systemet får du väl betala 150-200 kr.
Nej. Du verkar utgå ifrån att priset på gatan är tillverkningspriset. Gatupriserna är väldigt övervärderade pga. säkerhetsrisker och vinstintresse. Cannabis t.ex. kostar inte många kronor att producera och skulle rentutav kunna bli billigare än idag. (tycker dock att 100kr per gram är ganska rimligt)

Citat:
Är du så naiv så att du tror att dödsskjutningarna skulle minska om vi legaliserade droger? Tvärtom skulle det skapas än fler kriminella förortsgäng som krigade internt om en ökad marknad.
Ja. Se dagens systembolag. Men du är såklart emot alkohol också med tanke på din syn på droger.

Citat:
F.ö är dödsstraff något jag helt tar avstånd ifrån men de flesta i dagens samhälle är däremot paniskt rädda för realarbete under strikta och starkt disciplinerade, för att inte säga uppfostrande, former.
Du är alltså för statligt våldsmonopol. Utan det går det inte att tvinga någon till slaveri.
Citera
2016-11-03, 02:43
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Massa BS

Åk till Amsterdam en helg och öppna ögonen jävla idiot.

Det dyraste gröna kostar mellan €18-20
Med andra ord ca 180-200kr grammet men det finns självklart lägre kvalitéer som kostar €11-12

Och är du väl där är du totalt jävla dum i huvudet om du köper av negern i gränden som öppnar jackan och viskar istället för en väletablerad coffeeshop kedja.

Och brottsligheten? Poliser som promenerar överallt och jag kände mig säkrare där än vad jag gjort i Swediztan de senaste åren.

Sluta bete dig som en bilmekaniker när du aldrig ens ägt en bil, du har ingen aning om vad du pratar om med andra ord.
Citera
2016-11-03, 03:03
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:

I princip allt du skriver är så pinsamt fel. Nej, man hade inte behövt betala tiodubbla priser vid en statligt reglerad och kontrollerad drogförsäljning jämfört med dagens illegala handel. Hur du ens kan komma på något sådant är bortom mitt förstånd.
Och tror du på allvar att du får en liter ren alkohol för 150-200 kr på systemet??? Hur fan tänker du då? Snälla utveckla dessa två påståenden.
Sedan motbevisar du ju helt och hållet din egen poäng. Alkoholskatten för en 40 % vodka i en vanlig 70 cl-flaska är drygt 140 spänn. Om man skulle tillverka själv eller köpa smuggelsprit så skulle man kunna komma undan med ett mycket lägre pris. Ändå har vi både alkoholister och pundare som springer in och ut ur Systemet dagarna i ända trots att de lika gärna skulle kunna köpa sin sprit mycket billigare illegalt (vilket vissa självklart också gör, men det går fortfarande inte att jämföra med hur det hade sett ut om alkohol hade varit illegalt öht). Om ditt resonemang skulle stämma så borde den illegala alkoholförsäljningen vara mycket, mycket större än vad den är idag eftersom att den kan erbjuda mycket bättre priser. Men varför har den då en såpass liten del av den totala marknaden trots prisövertaget? Du påtalar ju själv de enormt höga alkoholskatter vi har, men trots det väljer folk ändå att köpa sin sprit på bolaget. Så snälla förklara hur du tänker för dina resonemang är en enda jävla cirkus faktiskt.

Om narkotika hade kunnat köpas legalt så hade det slagit ut majoriteten av den illegala handeln omgående även om det hade tillkommit höga skatter. Inte enbart för att fler hade velat hålla sig till det legala (precis som med alkoholen) men även för att man hade fått en garanterat hög kvalitetsnivå på varorna man hade köpt isf. Istället för 50 % tjack som kan vara utbankad med all världens skit för 150 kr grammet så hade man kanske kunnat köpa 95 % tjack för 300 kr grammet, så så jävla mycket dyrare hade det inte blivit om man ser till vilken produkt man hade fått. Så du har i princip inget som talar för din sak faktiskt, tvärtom.

OnT. För övrigt ska det bli intressant att se vad som kommer komma ut av detta. Gissningsvis kommer polisen ge sig på ett mindre antal köpare i avskräckande syfte men sedan blir det knappast mycket mer med det. De saknar resurser att följa upp detta i någon större utsträckning. Men det hade varit väldigt intressant att se hur de skulle gå tillväga om de faktiskt hade planerat en större samordnad insats mot de identifierade köparna.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-11-03 kl. 03:13.
Citera
2016-11-03, 03:31
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Varför inte börja med dead drops? Då slipper man en massa adresser som dräller runt på klantiga säljares datorer. Då betalar man bara, säljaren gömmer varan väl och skickar sedan GPS-koordinater, sen knappar köparen in dom i mobilen och får färdvägen kalkylerad, bara att åka och hämta, även om det tar 3-4 timmar att köra så är det ändå snabbare och säkrare än att förlita sig på posten. Ingen kontakt mer än mellan köparen och säljaren, som inte har någon info om varandra alls, mer än ungefärlig stad, men nästan alla säljare bor i de tre största städerna eller runtomkring dessa, inte mer avslöjande än en poststämpel egentligen.

Tror det är framtiden, önskar den var här redan. De kommer göra det svårare och svårare att få droger med posten, snart är det säkert lika osäkert som utrikes. Då behövs andra metoder.

Om 15 år kanske drönare än riktigt billiga, bara att betala så landar drönaren på angiven plats ett par timmar senare beroende på hur lång bort från säljaren man bor.

Okej men då kör du ner till Malmö från Umeå för att hämta en 5a grönt då? Stabil idé. Du bor i Stockholm antar jag?
Citera
2016-11-03, 05:43
Medlem
Hamstrutss avatar
Är i övrigt spännande att se hur de ska sätta dit "3000" personer som använder ett anonymt nätverk med vpn och krypteringar för droghandel enbart pga att namn och adress hittats på en lista på någons dator.

Ni hör ju hur efterblivet det låter

Stenkastare i storstäderna bjuds på bullar men vill man bli lite bäng när man spelar pc/konsol anses man alltså vara tungt kriminell och ska straffas hårt?

Det här landet är så jävla sjukt att ord inte räcker till..

Polisstat diktatur är det vi upplever i nya Swediztan, på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in