Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Uppfattning att omständigheterna kring da Costas öde skulle antyda att det här har något med sexuell perversion att göra har som bekant förlorat kraftig i stöd sedan det begav sig på 80-talet. Möjligen är det nu bara du Lawn som fortfarande driver den hypotesen.
Just nu är det bara jag som driver denna hypotes i tråden ja men det har nog ändå rätt liten betydelse i det stora hela för misstanken om att da Costa-fallet var ett lustmord. Det vore också fint om du kunde förklara vad det är för nya omständigheter som framträtt sen 80-talet som pekar bort från teorin om sexuell perversion? Har inte denna teori alltid varit den mest sannolika teorin?
Och visst, det finns bara två huvudteorier som har drivits i tråden den senaste tiden och det är saligt avsomnade skribenten Eremonas trötta spekulationer om en koppling till missbrukargänget på Eugeniavägen 25 med Robert och Vinof i spetsen och så har vi då teorin om en lustmördare likt fallet med sexualsadisten som jag länkade till i mitt förra inlägg men teorin om en ensam sexualmördare har stort stöd av tidigare kända fall av mord i prostitutionsvärlden men det har inte Eremonas teori för det är väldigt sällan flera personer är inblandade i ett mord på en prostituerad kvinna och specielltinte då ett mord med kännetecken
som för tankarna åt ett lustmord.
da Costa var dessutom inte en postkassörska eller bibliotikarie utan gatuprostituerad och just denna yrkesgrupp ligger i riskzonen för att råka ut för ond bråd död och sexualmördare i form av torskar och det borde vara den utgångspunkten vi alla har när vi debatterar fallet.
Om du anammar Eremonas rätt osannolika teori om en inblandning från ett missbrukargäng så har vi ju vips en samling personer som utmålas som potentiella styckmördare och då offret faktiskt fick sina bröst och könsdelar avlägsnade på ett sätt som närmast för tankarna åt en rituell styckning så har vi nya personer som i princip har ersatt de på 80-talet misstänkta två läkarna, kan inte du räta ut alla frågetecken här och berätta hur många personer som var involverade i styckningen av da Costa om vi nu utgår ifrån Eremonas spekulationer? Eller var det bara en person? I så fall vem då?
Var det enbart Robert, Monika eller Vinof som var GM eller var det en hel ansamling av uppräknade personer/namn som var inblandade i mordet och styckningen på da Costa?
Du har ju ändå tagit på dig att driva Eremonas teori så nu är det du som får svara på frågorna, jag kan inte se att det är någon annan som driver hans teori i tråden nämligen.