2016-11-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Det är så ofta Trumpnissar blandar samman med världsbilden som finns där emellan öronen med verkligheten att det ärligt talat tyvärr är svårt att diskutera med dem...

http://shorensteincenter.org/pre-primary-news-coverage-2016-trump-clinton-sanders/

"Trump’s coverage was positive in tone—he received far more “good press” than “bad press."

Hahahahaha, i vilken värld då? Inte denna i alla fall.
Citera
2016-11-02, 13:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Har förlorat hoppet för det här valet, ser ut som att Clinton vinner trots allt. Tydligen så känner folk inte igen korruption när det händer framför ögonen på dem.
Citera
2016-11-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Har förlorat hoppet för det här valet, ser ut som att Clinton vinner trots allt. Tydligen så känner folk inte igen korruption när det händer framför ögonen på dem.

Det är ju efterblivet att förlora hoppet nu. Trump har ju kommit ikapp i så gott som alla undersökningar. Det är ju en femma ifall du tyckte det såg illa ut för någon vecka eller två sedan då Trump låg under i många undersökningar men nu har han ju kommit ikapp så varför grinar du?
Citera
2016-11-02, 13:53
Medlem
Voahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Hoppas Trump vinner, kan bli skojj å se vad han hittar på å ställer till med.
Mitt ställningstagande är som den alltid varit: Hoppas att Hillary förlorar. Tilltalas personligen inte av Trumps politiska plattform eller idéer, och att vara del av hans väljarkår skulle jag aldrig vilja vara - men vulgära politiker som behandlar Clinton och hennes unkna etablissemang som smuts är dessvärre vad som behövdes i detta val. Ingen annan av de republikanska kandidaterna levde upp till den standarden.
Citera
2016-11-02, 13:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Finns det verkligt hopp? När man kollar runt på lika polls så ser det ju kalas ut. Kollade precis på en stor undersökning publicerad i går i LA Times med över 3000 förfrågade som gav Trump en ledning på 6 procentenheter. http://cesrusc.org/election/

Till och med vänsterkillen Michael Moore tror att Trump vinner: http://michaelmoore.com/trumpwillwin/

Är det den 8 det smäller? Kommer bli hejdlöst spännande. Kanon vore ju om de båda gick in med lika siffror på valdagen, vilken nagelbitare. Nej, egentligen vill jag så klart att Trump ska leda, inte att det ska vara lika. När stänger vallokalerna? Runt midnatt eller senare? Det kanske är olika för olika delstater. Östkusten borde väl rapportera in först.
Citera
2016-11-02, 14:05
Medlem
Nemjungs avatar
Vilket sida är bäst att följa valet på nätet? Gärna via en live stream, om man inte har möjlighet till TV. Alltså valvakan.
Citera
2016-11-02, 14:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Är det den 8 det smäller? Kommer bli hejdlöst spännande. Kanon vore ju om de båda gick in med lika siffror på valdagen, vilken nagelbitare. Nej, egentligen vill jag så klart att Trump ska leda, inte att det ska vara lika. När stänger vallokalerna? Runt midnatt eller senare? Det kanske är olika för olika delstater. Östkusten borde väl rapportera in först.
Här en bra lista i kronologisk ordning. Lägg på en timme på UTC så har du svensk tid:

http://www.thegreenpapers.com/G16/closing.phtml?format=gc

Du har Guam och Nordmarianerna redan på förmiddagen. Puerto Rico kl 22. Sedan vid midnatt de första riktiga staterna: Indiana och Kentucky. Vid 01 smäller det till ordentligt med Florida, Virginia, Georgia och andra högintressanta stater. Sen fortsätter det hela natten.
Citera
2016-11-02, 14:12
Medlem
Felstavarens avatar
Spännande att följa RCP nu, även om jag inte gett mycket för deras aggregade pollsiffror med tanke på hur det varit ställt med en del polls det här valet. Men bara idag har Hillary tappat 17 e-röster enligt deras beräkningar sedan jag tog min första morgonkaffe. Undrar var vi landar innan dagen är slut.
Citera
2016-11-02, 14:17
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här en bra lista i kronologisk ordning. Lägg på en timme på UTC så har du svensk tid:

http://www.thegreenpapers.com/G16/closing.phtml?format=gc

Du har Guam och Nordmarianerna redan på förmiddagen. Puerto Rico kl 22. Sedan vid midnatt de första riktiga staterna: Indiana och Kentucky. Vid 01 smäller det till ordentligt med Florida, Virginia, Georgia och andra högintressanta stater. Sen fortsätter det hela natten.
Härligt. Kalifornien är ju en tung delstat men den lär väl bli blå i vilket fall, Florida är ju däremot högintressant precis som du skriver. Den ligger ju också tidsmässigt på rätt sida USA från Sverige sett.

Man får helt enkelt ta och offra en natts sömn för detta, händer ju bara en gång vart åttonde år (nästan alla presidenter blir ju omvalda så jag ser det inte som lika spännande när en sittande president ställer upp för en andra mandatperiod).
Citera
2016-11-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voah
Mitt ställningstagande är som den alltid varit: Hoppas att Hillary förlorar. Tilltalas personligen inte av Trumps politiska plattform eller idéer, och att vara del av hans väljarkår skulle jag aldrig vilja vara - men vulgära politiker som behandlar Clinton och hennes unkna etablissemang som smuts är dessvärre vad som behövdes i detta val. Ingen annan av de republikanska kandidaterna levde upp till den standarden.

Jo, Trump är i grunden en proxy-kandidat, som kan bana väg för alternativ som är radikalare, och kanske också mer sofistikerade. Som en symbolseger för den vita västvärlden vore en vinst ohyggligt viktig, även om partier som SD inte begriper det och inte heller låter sig inspireras av det värdefulla som exemplet Trump utgör.

En Trump-seger vore mittdelen i den axel som inleddes med Brexit och förhoppningsvis avslutas med ett Front National-styrt Frankrike som röstar för EU-utträde och smular sönder den döende unionen för gott. Globalisterna är illa ute.
Citera
2016-11-02, 16:07
Medlem
sonny crockets avatar
WorldNow ar ett foretag som hjalper media med att synka resultaten sa att de visar samma. Deras egen server har redan ett fardigt resultat: http://ftpcontent4.worldnow.com/wmctv/elections/wmc-electionresults.html
Citera
2016-11-02, 17:09
Medlem
Bewnhurs avatar
Michigan ser ut att kunna bli en spännande stat. Clintons övertag är betydligt lägre än vad demokraterna hoppades på.

Citat:
Clinton 45 (+1)
Trump 44
Johnson 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här