2016-11-02, 04:51
Medlem
Någon som har kört med lacazette? Funderar på att bygga ett lag med honom.
Bra/dålig?
Citera
2016-11-02, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilka köper du och vad är discardpriset? Såg att silverspelarna kan starta på 2k.

Hag köpte Jedinak, Gomis, Ryan, Korb och Dahoud. Alla för 10-11k. Lade ut dem för 25k innan har la mig. Uppe och matar dottern nu, tog re-list på allt. Kollar va priserna låg på nu och ser att alla fem i stort sett ligger mellan 18-20k BIN nu... får hoppas ingen säljer nu och sedan höja priset ytterligare. Undrar om de fortsätter stiga? Skönt att jag inte sköt upp det till imorrn som jag tänkte.

Edit. Discardpriset på dem jag köpte låg mellan 9,300-9,700 typ.
Senast redigerad av grahnen 2016-11-02 kl. 04:58.
Citera
2016-11-02, 05:11
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hag köpte Jedinak, Gomis, Ryan, Korb och Dahoud. Alla för 10-11k. Lade ut dem för 25k innan har la mig. Uppe och matar dottern nu, tog re-list på allt. Kollar va priserna låg på nu och ser att alla fem i stort sett ligger mellan 18-20k BIN nu... får hoppas ingen säljer nu och sedan höja priset ytterligare. Undrar om de fortsätter stiga? Skönt att jag inte sköt upp det till imorrn som jag tänkte.

Helt sjukt. Föesökte få tag på Ryan för 10-11k men gick hela tiden för typ 11250-12k. En timme senare är han uppe på 19k.
Citera
2016-11-02, 07:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Köpte på mig några Gundogan igår för 38k. Han får troligen TOTW idag, och han gjorde mål igår på Barcelona. Lägsta BIN ligger nästan på 48k nu, maxpris är 70k.

Ni som tradat med spelare som blir TOTW - är det läge att sälja nu, eller ska jag hålla tills på fredag? En vinst på 8k per kort är inte fy skam, men vill inte sälja för tidigt.
Citera
2016-11-02, 08:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Detta är ju ganska märkligt. Igår när korten släpptes bör det funnits väldigt få av dem = dyra kort. Idag när det finns fler av dem, så har priset dubblats?

Kortens egenskaper är ju fortfarande ganska dåliga, så frågan är vad som ändrats. Spekuleras i att de kommer användas i SBC eller något?
Citera
2016-11-02, 08:17
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Köpte på mig några Gundogan igår för 38k. Han får troligen TOTW idag, och han gjorde mål igår på Barcelona. Lägsta BIN ligger nästan på 48k nu, maxpris är 70k.

Ni som tradat med spelare som blir TOTW - är det läge att sälja nu, eller ska jag hålla tills på fredag? En vinst på 8k per kort är inte fy skam, men vill inte sälja för tidigt.

De ger inte TOTW baserat på UCL spel.
Citera
2016-11-02, 08:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
De ger inte TOTW baserat på UCL spel.

Nej, men att han målade igår mot Barcelona gör att han blir mer eftertraktad. Märkligt nog....
Citera
2016-11-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Jag kan inte mycket om fotboll, men jag älskar att spela spelen och tänkte ge mig på ultimate team.
Har ni några tips på en billig squad man kan köpa för coins så att man får bra chemistry? Ska jag köra på guld korts spelare eller silver/brons som total nybörjare?
Spelar på pc för övrigt.
Som nybörjare till fut skulle jag rekommendera dig att använda http://www.futhead.com/ och därefter sätta ihop ett lag med spelare som har så mycket pace som möjligt.

Kör de här laget som fitness lag http://www.futhead.com/17/squads/1879299/, väldigt bra för bara 15-20 tusen coins.
Citera
2016-11-02, 09:35
Medlem
Vilken formation skulle ni rekommendera om man inte har så mycket erfarenhet av fifa?
Citera
2016-11-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20
Någon som har kört med lacazette? Funderar på att bygga ett lag med honom.
Bra/dålig?

Tycker han funkar klockrent.
Kör han i detta lag:

http://www.futbin.com/17/squad/236503

Innan jag fick råd med Griezmann så spelade jag med Lacazette ensam på topp i en 4-2-3-1 med två sittande, funkade bra även där.

Synd att han har H/H bara kanske.
Annars tycker jag han är bra i både djupled och 'hold-up play'
Citera
2016-11-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tips på förbättringar i detta lag skulle uppskattas! Har tyvärr inte särskilt mycket coins kvar att spendera men vill gärna ha feedback på laget ändå

http://www.futbin.com/17/squad/235198

Jag hade bytt Fabregas, Bellerin & Alderweireld mot Emre Can, Smalling & Clyne/Walker.
Sen även försökt byta Mkhitaryan mot Willian om du har råd, eller Sadio Mané som är billigare.
Citera
2016-11-02, 10:22
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tips på förbättringar i detta lag skulle uppskattas! Har tyvärr inte särskilt mycket coins kvar att spendera men vill gärna ha feedback på laget ändå

http://www.futbin.com/17/squad/235198
Alderweireld mot Smalling & Ramsey mot Kante. Hade även bytt ut Azpilicueta mot Shaw, men det är ju lågprio. Sen är ju Walker ett alternativ mot Bellarin, men mycket cash för en ytterback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in