Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Just därför man ska bygga en vägg. Mestizos röstar fram folk som Chavez.

Utbildningsnivån lär inte hjälpa när priset för att segregera sig ökar. Universitetssystemet knakar i fogarna och snart får de nog seriös konkurrens från institutioner som inte sysslar med kulturmarxism, kvotering och niggerball.

Demokraterna som i stort består av oalmännbildade kvinnor, fattiga feta lågutbildade mexikaner och horder av negrer med extremt låga iq nivåer lär få extremt svårt att få de sistnämda till vallokalerna. Menar de svarta har absolut inget att förlora på att Trump blir president, många lär väl vilja ha någon att skylla sitt misslyckande på.
2016-11-01, 23:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag grundar den helt enkelt på att Trump går framåt väldigt mycket i mätningarna vilket kan troligtvis tolkas som att han varit underskattad tidigare alt medvetet nedhållen

Det är ett faktum att Trump går framåt mycket starkt i mätningarna nu. Jag erkänner att jag trodde att han var helt uträknad för 2-3 veckor sedan, men det verkar som jag hade fel.

Att Trumpen stiger så mycket just nu tror jag beror på:
(1) Det har gått några veckor sedan debatterna och grab-pussy-skandalen och Trump har lyckats hålla sig förhållandevis lugn och fin.
(2) De osäkra väljer nu sida, och det är till stor fördel för Trump.

Hillarys senaste mail-skandal har nog inte ens slagit igenom fullt ännu. Om man tittar på RealClearPolitics så ser man att det var en fördröjning på ca 5 dagar innan effekten av Debatt 1 slog igenom till Trumps nackdel. Så troligtvis slår FBI-skandalen igenom till Clintons nackdel i mätningarna inom de allra närmaste dagarna.
2016-11-01, 23:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Michigan är en stat som drabbats hårdast av nedlagd industri i finanskrisens spår. Borde vara given Trump-seger där rent logiskt.

Dessutom massivt med Sanders-supportar som jag inte kan tänka mig röstar på Hillary i särskilt hög utsträckning. Samtidigt kommer rapporter om att de svartas turnout är oroväckande låg i år gentemot förra valet i early voting. Och Detroit är en stor svart stad.

Varför leder inte Trump Michigan? Jag tror han har denna med en låg "black turnout"

Det är nog en faktor som kan påverka utgången. Det är en sak att ge sitt stöd till en kandidat, och en annan att gå och rösta. Hillary är ju inte svart.

Man skulle kunna jämföra med röstbenägenhet i valen 2000 och 2004. Det bör vara så att Obama hade en tydlig effekt på svartas vilja att rösta.
2016-11-01, 23:19
Medlem
Hegernatarens avatar
Trump kommer att vinna för att han måste vinna. Annars kommer USA att gå under i en brun flodvåg av skadedjur. Men Trump kommer segra. Han kommer triumpera! Mexikanerna kommer att flyga som fladdermöss över gränsen. Hillary kommer brännas på bål till folkets jubel. Allt detta kommer att ske, för jag har förutsagt det.

Martin Luther hade en dröm, och den skall nu förverkligas. Papisterna ska drivas ut ur landet! Katolikernas blod kommer att falla som regn ifrån himmelen och tvätta landet rent!
2016-11-01, 23:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är nog en faktor som kan påverka utgången. Det är en sak att ge sitt stöd till en kandidat, och en annan att gå och rösta. Hillary är ju inte svart.

Man skulle kunna jämföra med röstbenägenhet i valen 2000 och 2004. Det bör vara så att Obama hade en tydlig effekt på svartas vilja att rösta.

Det kan nog vara så att FBI-skandalen kom otroligt lägligt för Trump. Det som händer är just att det förstärker effekten av soffliggare bland de som egentligen lutar åt Clinton och det är ju precis vad Trump behöver och vill ha. Många egentliga demokrater tycker då att Clinton är en "lika god kålsupare" som Trump, och struntar helt enkelt i att rösta, medan Trump-anhängarna är stenhårt motiverade efter alla rallys och kepsar.
2016-11-01, 23:36
Medlem
CNN: Clinton has 1 week to make Trump unacceptable again

Ganska hårda ord från CNN vilket jag tolkar som att det är bråttom för Clinton att flytta tillbaka fokus på Trump eftersom mer och mer folk accepterar Trump nu.

Väldigt intressant något man inte hört från CNN förut.
2016-11-01, 23:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
CNN: Clinton has 1 week to make Trump unacceptable again

Ganska hårda ord från CNN vilket jag tolkar som att det är bråttom för Clinton att flytta tillbaka fokus på Trump eftersom mer och mer folk accepterar Trump nu.

Väldigt intressant något man inte hört från CNN förut.

Antar att det har börjat nu ifrån msm : Mulig Trump-seier gir aksjefall i USA

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/01/195253589/mulig-trump-seier-gir-aksjefall-i-usa

Antar att domedags-profetiorna kommer att hagla tätt.., myycket tätt den närmaste veckan !
2016-11-01, 23:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/11/01/195253589/mulig-trump-seier-gir-aksjefall-i-usa

Antar att domedags-profetiorna kommer att hagla tätt.., myycket tätt den närmaste veckan !
I så fall är det ytterligare en likhet med Brexit.
2016-11-02, 00:02
Medlem
Citat:

Helvete vad orange han är, och Mexikanarna har mage att hata honom.

Ser att wall street inte vet vad de ska göra.
2016-11-02, 00:06
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Finns en väldigt viktig skillnad. USD kommer stärkas och samtidigt kommer DOW börja klättra efter Trump vunnit. I Brexit fallet gick FTSE upp för att GBP gick ner.
2016-11-02, 00:08
Medlem
Tubleross avatar
Tror att Trump vinner toss-upp staterna men har han någon chans på de staterna som lutar åt demokratisk seger?

Kollade på realclearpolitics.com och där verkar Trumps största chans att vinna vara Michigan, Pensylvania, Wisconsin eller New Mexico.

Tror ni han klarar att vinna någon av de här staterna? Det känns som att iallafall en borde gå till Trump efter FBI-avslöjandet. Men det förutsätter ju också att han vinner alla toss-upp stater om jag inte har fel.

Hjälp mig gärna. Vill gärna veta hur stor chans Donald har till 270 elektroner..
2016-11-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Tror att Trump vinner toss-upp staterna men har han någon chans på de staterna som lutar åt demokratisk seger?

Kollade på realclearpolitics.com och där verkar Trumps största chans att vinna vara Michigan, Pensylvania, Wisconsin eller New Mexico.

Tror ni han klarar att vinna någon av de här staterna? Det känns som att iallafall en borde gå till Trump efter FBI-avslöjandet. Men det förutsätter ju också att han vinner alla toss-upp stater om jag inte har fel.

Hjälp mig gärna. Vill gärna veta hur stor chans Donald har till 270 elektroner..

Vinner han Florida och Ohio så ska ju de andra staterna går samma väg enligt en gammal regel och historia.

Det är den stora frågan 8e november är om historian upprepar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in