2016-11-01, 17:42
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Och det är du som hävda att hets inte hör hemma ens inom rimliga gränser, mena du det bokstavligen? Och jag får förtydliga: Är exempelvis gnagets banderoll mot Djurgården "We got 99 problems but DIF aint one" ett slag under bältet eller är det grönt ljus?

Är nyfiken på vart du drar gränsen och hur ser du på rivaliteten som finns i fotbollsvärlden? Vill bara förstå hur du tänker.

"Rimliga gränser" är ju ditt uttryck. Jag har inte uttalat mig om det. Banderollen kan knappast räknas som vare sig hets eller hån.
Citera
2016-11-01, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta
Fast det har dom ju å andra sidan gjort varenda säsong dom senaste 5 åren.
Uppenbarligen har man klarat sig rätt bra ändå

Skillnad när de nu är uppe i högsta serien.

Säger inte att de trillar ur men har svårtattman bibehåller den trupp man har nu som onekligen producerar som ett topplag nu på hösten.
Citera
2016-11-01, 20:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
"Rimliga gränser" är ju ditt uttryck. Jag har inte uttalat mig om det. Banderollen kan knappast räknas som vare sig hets eller hån.
Jo, du skrev:
Citat:
Nej. Jag kan förstå att sådant tilltalar folk på den undre delen av IQ-skalan.

Sen är det individuellt om man tar det som ett hån eller inte. Men jag tror inte vi kommer längre än såhär och avslutar detta.
Citera
2016-11-01, 20:48
Avslutad
Noterbart är att Bajen vann sm guld i U-21 ikväll. Ja, det är en pajas serie och det betyder i sig inte ett skvatt.
Men tillsammans med faktumet att man även tog sm guldet i U 17 och kom till semifinal i U-19 vittnar om att Bajens 5 åriga satsning på akademierna nu börjar ge utdelning.

Till nästa år borde Bajen kunna ha ett antal spelare tagna från egna led i allsvenska matcher igen. Hur långt det räcker sen återstår att se. Klart är att man legat efter ett antal andra lag på denna front, och sådant kostar i längden.

Fotnot:
Nästa år går förmodligen Bajen om BP i som Sveriges största ungdomsklubb, sett till antalet utövare. Smart sett till det sportsliga, men även att man bygger nya Bajensupportrar.
Citera
2016-11-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Noterbart är att Bajen vann sm guld i U-21 ikväll. Ja, det är en pajas serie och det betyder i sig inte ett skvatt.
Men tillsammans med faktumet att man även tog sm guldet i U 17 och kom till semifinal i U-19 vittnar om att Bajens 5 åriga satsning på akademierna nu börjar ge utdelning.

Till nästa år borde Bajen kunna ha ett antal spelare tagna från egna led i allsvenska matcher igen. Hur långt det räcker sen återstår att se. Klart är att man legat efter ett antal andra lag på denna front, och sådant kostar i längden.

Fotnot:
Nästa år går förmodligen Bajen om BP i som Sveriges största ungdomsklubb, sett till antalet utövare. Smart sett till det sportsliga, men även att man bygger nya Bajensupportrar.
Har eran ungdomsorganisation fått fram någon mer än Zengin under 2000-talet? Nedprioriterat område eller bara dålig ROI?
Citera
2016-11-01, 21:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Har eran ungdomsorganisation fått fram någon mer än Zengin under 2000-talet? Nedprioriterat område eller bara dålig ROI?
Björn Runström?
Citera
2016-11-01, 21:18
Medlem
Inte dags att summera än... men jag ropade pp Swärds avgång i somras. Jag hade nog fel där - också.
Citera
2016-11-01, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Det har varit ett nerprioriterat område fram tills 2012, då man började satsa på det som nu bär frukt i u-17 och u-19. Men målgången är ju allsvenskan, så spurten är kvar.

Förutom Zengin så är det tunnsått.

Johannes Hopf kom från HTTF och gör ju succe i turkiska ligan nu.
Fredrik Stoor var ju landslagsman ett tag.
Gerrbrant gick till Leicester.
Runström till Fullham.
Nadir Bencheena dansade en höst och såldes till Rennes.

Räknar inte med Eliot Käck, Helg, Tranberg, och Tamimi och andra spelare som är/varit utfyllnads spelare i allsvenskan.
Senast redigerad av se_där... 2016-11-01 kl. 21:35.
Citera
2016-11-01, 22:04
Medlem
Citat:
Det har varit ett nerprioriterat område fram tills 2012, då man började satsa på det som nu bär frukt i u-17 och u-19. Men målgången är ju allsvenskan, så spurten är kvar.

Runström till Fullham.

Räknar inte med Eliot Käck, Helg, Tranberg, och Tamimi och andra spelare som är/varit utfyllnads spelare i allsvenskan.
Där var ändå några stycken hyfsade spelare jag helt glömt bort, inte fullt så risigt som jag trodde men inte särskilt bra. Hopf var över 20 när han flyttade till Stockholm så det är knappast en Hammarbyprodukt.
Citera
2016-11-01, 22:23
Avslutad
Citat:

Runström till Fullham.

Kollar man U17/U19/U21 så får man dssutom se till att Norra serien haft svagare deltagare än Södra serien sett till prestationer i slutspelen.

U17 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 5 av 7 gånger
U19 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 8 av 8 gånger
U21 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 6 av 9 gånger
Citera
2016-11-01, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Kollar man U17/U19/U21 så får man dssutom se till att Norra serien haft svagare deltagare än Södra serien sett till prestationer i slutspelen.

U17 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 5 av 7 gånger
U19 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 8 av 8 gånger
U21 - Deltagare ur Södra serien har vunnit finalerna 6 av 9 gånger

Är det inte för att det finns något/några (MFF och Elfsborg?) som varit riktigt bra i södra serien?

Har du namnen på segrarna?
Citera
2016-11-01, 22:35
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Är det inte för att det finns något/några (MFF och Elfsborg?) som varit riktigt bra i södra serien?

Har du namnen på segrarna?

U21
2008: Malmö FF
2009: Halmstads BK
2010: BK Häcken
2011: Djurgårdens IF
2012: Malmö FF
2013: IF Elfsborg
2014: BK Häcken
2015: Djurgårdens IF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera