2016-11-01, 10:35
Medlem
Har detta laget atm samt 100k coins, funderar på att köpa antingen Reus eller Robben. Köper jag Robben så sätter jag in OTW Embolo på Striker

http://www.futbin.com/17/squad/230115
Citera
2016-11-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studentforevigt
Tydligen så är det nej, har bara spelat PES och tänkte testa med FUT.

Har missförstått allt då, får googla hur FUT funkar. Har tänkt skaffa mig Fifa 2017 efter jul med PS4.

Du måste ha kemi mellan spelarna, antingen samma land, samma liga eller samma lag
Citera
2016-11-01, 10:38
Medlem
zRabbiTs avatar
Tycker ni det är värt att göra SBC MLS eller Portugisiska ligan? Vad kan det kosta? Respektive liga typ 150k?
Citera
2016-11-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zRabbiT
Tycker ni det är värt att göra SBC MLS eller Portugisiska ligan? Vad kan det kosta? Respektive liga typ 150k?

Jag personligen tycker inte det, vissa av lagen är alldeles för dyra att göra och belöningarna för de enskilda är för dåliga. Allt beror på hur många man har från början i Liga NOS
Citera
2016-11-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag sitter ju på en hel del Walesiska spelare. Tillexempel har en spelare som Joe Ledley som jag köpte för ~400 gått upp till 2000 nu. Alla förväntar sig väl att Joe Allen blir månadens spelare i PL och att man ska bygga SBC med Walesiska spelare då. Tror ni att det kan bli så som det blev på t.ex. Marquee matchen Schalke-Dortmund att priserna för som högst innan SBC släpptes för att alla satt och höll på sina spelare. När väl SBC kommer ut så vill alla sälja och då pressas priserna när alla vill sälja sina walesiska kort. Kanske det är mest värt att sälja sina guldiga walespelare innan SBC kommer, vad tror ni?

Jag har tänkt i samma banor med alla MM också. Med tanke på risken att en viss match inte blir med i MM samt att det kan vara krav som bara brons, bara guld osv. så borde det nästan alltid vara värt att sälja innan för att garantera en schysst vinst? Självklart kan man gå miste om att silverspelare i vissa fall stiger till 7-8k men det händer förhållandevis sällan.
Citera
2016-11-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Har detta laget atm samt 100k coins, funderar på att köpa antingen Reus eller Robben. Köper jag Robben så sätter jag in OTW Embolo på Striker

http://www.futbin.com/17/squad/230115
Fråga till dig angående den där formationen. Har verkligen försökt köra med den men känns som att ens kantspel försvinner nästan helt och de blir en enda röra i mitten eftersom majoriteten har 10 gubbar hemåt.

Är de possession som gäller då tills man hittar luckorna?, kanske är för otålig för det
Citera
2016-11-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Fråga till dig angående den där formationen. Har verkligen försökt köra med den men känns som att ens kantspel försvinner nästan helt och de blir en enda röra i mitten eftersom majoriteten har 10 gubbar hemåt.

Är de possession som gäller då tills man hittar luckorna?, kanske är för otålig för det

Jag kör väldigt mycket passningsspel med A passen i sidled längsmed backlinjen tills motståndaren väljer att flytta en spelare ur deras position så lägger man passning bakom den spelaren. Jag personligen har inget problem med kanterna, då får ev kolla på spelarinstruktionerna på dina spelare.
Citera
2016-11-01, 11:10
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Beslutsångest. Screamkorten har ökat i värde så skulle isf. inte gå så mycket minus.

Är Douglas Costa bra? Vill helst ha det för det är ett coolt kort men kanske mer värt att sälja scream så man har 120k extra?
Citera
2016-11-01, 11:14
Medlem
Vad hade ni byggt för lag i vilken formation med obegränsat med coins?
Citera
2016-11-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Beslutsångest. Screamkorten har ökat i värde så skulle isf. inte gå så mycket minus.

Är Douglas Costa bra? Vill helst ha det för det är ett coolt kort men kanske mer värt att sälja scream så man har 120k extra?
Vilken rating kommer karln ha efter boosten?
SBC-kortet är ju på 85 så de blir alltså en 86a? , då är de nog värt att köpa han för 90 k och sälja sin Reus kanske.
Citera
2016-11-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Jag har tänkt i samma banor med alla MM också. Med tanke på risken att en viss match inte blir med i MM samt att det kan vara krav som bara brons, bara guld osv. så borde det nästan alltid vara värt att sälja innan för att garantera en schysst vinst? Självklart kan man gå miste om att silverspelare i vissa fall stiger till 7-8k men det händer förhållandevis sällan.
Ja det känns som att det inte är omöjligt. Jag tror jag ska testa den metoden, sälja av alla mina guldspelare innan SBC släpps (när den nu gör det?). Tror jag håller på silverspelare dock. Det är mycket mindre silverspelare tillgängliga på marknaden generellt så där kan man alltid räkna med en uppgång.
Citera
2016-11-01, 11:36
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Vilken rating kommer karln ha efter boosten?
SBC-kortet är ju på 85 så de blir alltså en 86a? , då är de nog värt att köpa han för 90 k och sälja sin Reus kanske.
Jag menar att jag isf. byter ut 3 screamkort så jag får Douglas Costas specialkort som är handelsspärrat och HM.

http://www.futbin.com/17/squad/230058 Då kör jag det laget. Eller så säljer jag mina 3 screamkort och har 120k att spendera på marknaden. Kan köpa typ Robben då och ändra i laget.

Har svårt att få till nåt lika bra med Robben då det där laget tjänar mycket på att Costa är brasse.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-01 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in