Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-31, 19:01
Medlem
0ldMans avatar
Livetal https://www.youtube.com/watch?v=oUkq-_x0QE4
2016-10-31, 19:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jaså? det är väl snarare önsketänk ifrån din sida att Trump är extremt hatad... det är bara MSM som målat upp den bilden inget annat...
Annars är det väl bara att kolla hur folk väljer att skriva på internet i skydd utav anonymiteten, vilket ger en mer nyanserad bild än den MSM ger och där är de inte så mycket hat på Trump

Nej det är inte önsketänkande, det är nog mer önsketänkande från din sida att jänkarna och dixis skulle se Trump som en gud som inte går att hata.

Det ger även en möjlighet att se hur folk kan framställa sig själva som något de inte är (rika, välutbildade, snygga, osv) så det ger både mycket och lite, för övrigt så skriker folk om sin kärlek till honom på icke anonyma sidor också så som Facebook, USA är inte Sverige helt enkelt då jänkarna och dixis inte är i samma behov av flashback och andra liknande sidor.

Det som ska bli spännande är och se hur mycket/lite han egentligen kommer att försöka o genomföra om/när han vinner.
2016-10-31, 19:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Han har byggt hur många fastigheter som helst världen över. Äger en hel del hotell och golfbanor. Klart att han säkert gjort dumma saker också men han har ju inte fått alla sina pengar sådär bara.... Då bör du läsa på om du tycker så.

Hillary å andra sidan som inte sålt en enda produkt eller liknande i hela sitt liv har hur mycket pengar som helst o går dagligen runt i nya "kostymer" för 12.000 dollar!!! Där kan man verkligen ifrågasätta hur hon kan ha så gott ställt.

Sist jag kollade så ägde han bara golfbanorna och har enbart sitt namn på hotellen och är därmed inte den direkta ägaren precis som med många andra saker där han inte har investerat personligen.
2016-10-31, 19:06
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sist jag kollade så ägde han bara golfbanorna och har enbart sitt namn på hotellen och är därmed inte den direkta ägaren precis som med många andra saker där han inte har investerat personligen.

Han har fortfarande byggt dessa och eftersom han inte då är den direkte ägaren så har ju någon obviously köpt dem av honom.

Inte så konstigt att han tjänat pengar då? Dessutom lär han ju få en hel del betalt för sitt namn och varumärket han byggt upp.
2016-10-31, 19:07
Medlem
heiss avatar
Weinergate tränger sig in i pussygate-etablissemanget som Trump lyckats exponera och slå alt-högerkrokar rakt i njuren på.
'The Oracle' alltså Trump, som förutspådde Usama bin Laden och 9/11, men nu tvingas även mobboffret CNN visa när oraklet on the stump pratade om 'the perv' Weiner..
Citat:
@realDonaldTrump
It came out that Huma Abedin knows all about Hillary’s private illegal emails. Huma’s PR husband, Anthony Weiner, will tell the world.
5:50 PM - 3 Aug 2015
http://insider.foxnews.com/2016/10/28/donald-trump-anthony-weiner-security-risk-shows-hillary-clinton-bad-judgment
http://insider.foxnews.com/2016/10/31/bret-baier-after-fbi-announcement-big-money-donors-could-back-trump
Senast redigerad av heis 2016-10-31 kl. 19:14.
2016-10-31, 19:07
Medlem
ziracorns avatar
13 miljoner har ju redan röstat, del flesta av dem när Trumpen hade sin dåliga period, samt
innan FBI satte igång igen. Taskigt för the Donald, kan ju avgöra en hel del i key-states.
2016-10-31, 19:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Han har fortfarande byggt dessa och eftersom han inte då är den direkte ägaren så har ju någon obviously köpt dem av honom.

Inte så konstigt att han tjänat pengar då? Dessutom lär han ju få en hel del betalt för sitt namn och varumärket han byggt upp.

Det nekar jag inte, han får väl egentligen (nästan) bara pengar tack vare sitt namn så det gäller nu verkligen att han kan visa att han är seriös och inte blir tvingad bort om han blir president.
2016-10-31, 19:09
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Nej det är inte önsketänkande, det är nog mer önsketänkande från din sida att jänkarna och dixis skulle se Trump som en gud som inte går att hata.

Det ger även en möjlighet att se hur folk kan framställa sig själva som något de inte är (rika, välutbildade, snygga, osv) så det ger både mycket och lite, för övrigt så skriker folk om sin kärlek till honom på icke anonyma sidor också så som Facebook, USA är inte Sverige helt enkelt då jänkarna och dixis inte är i samma behov av flashback och andra liknande sidor.

Det som ska bli spännande är och se hur mycket/lite han egentligen kommer att försöka o genomföra om/när han vinner.

Suck halmstrå argument från dig vart har jag sagt att de ser honom som en gud som inte går att hata? Jag har sagt att han inte är så hatad som MSM målar upp det till.

Däremot är han inte i närheten utav det du och MSM försöker måla upp om honom...
2016-10-31, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Suck halmstrå argument från dig vart har jag sagt att de ser honom som en gud som inte går att hata? Jag har sagt att han inte är så hatad som MSM målar upp det till.

Och jag pratar om att det garanterat finns de som hatar honom och som kan tänka sig att mörda honom precis som det finns de som aktivt har hotat att mörda Clinton om hon vinner medan du fortsätter att tjata om att nationen hatar Clinton och älskar Trump.

Att du inte klarar av att bemöta den delen utan fortsätter att tugga på att han skulle vara älskad hör inte hit då det inte är det jag pratar om då jag pratar om de som kan tänka sig att begå mord den ena eller andra kandidaten vinner varav vi redan har videobevis för Trump supportrar (okej en sådan iallfal) som säger sig vara redo att skjuta Clinton om hon vinner.

Så varför skulle det inte finnas möjligheten till att det finn Clinton supportrar som är redo att gå lika långt för att de/denne har köpt hela konceptet att Trump är Hitler pånyttfödd?
2016-10-31, 19:16
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
13 miljoner har ju redan röstat, del flesta av dem när Trumpen hade sin dåliga period, samt
innan FBI satte igång igen. Taskigt för the Donald, kan ju avgöra en hel del i key-states.

Kan mkt väl vara så men kan vara så att de som är fast beslutna om att de vill rösta på Trump eller på Clinton röstar i förtid.

Finns inget som pekar på att Hillary egentligen skulle vinna på förtidsröster mer än att rösterna framöver kan bli än mer negativt påverkade bland undecided och independents pga emailen.

Men det kan vara 50/50 i förtidsrösterna hitills, det vet ingen än.

Citat:
Det nekar jag inte, han får väl egentligen (nästan) bara pengar tack vare sitt namn så det gäller nu verkligen att han kan visa att han är seriös och inte blir tvingad bort om han blir president.

Jag vet. Du är ändå vettig här i tråden. Vi håller inte med varann i sakpolitik men dig går iaf att diskutera med.

Jag anmärkte bara tidigare på anklagelserna som ställdes fram att Trump inte gjort något för att vara den han är idag. Att han ärvt en del är sant men långtifrån den han är idag så jag tycker allt att han förtjänar en del cred. Inte alla som lyckas så bra som han gjort i byggbranschen och tagit sig igenom två stora, långvariga finanskriser.
2016-10-31, 19:19
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Trumpvinst totalt handlas just nu på Betfair till 4.1/4.2 ggr pengarna. Samtidigt handlas Trumpvinst i Pennsylvania till 4.3/4.5. Vinner Trump PA lär det vara klart. Mer och mer tyder på att presidentvalet kommer koka ner till vem som vinner PA.
2016-10-31, 19:19
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Och jag pratar om att det garanterat finns de som hatar honom och som kan tänka sig att mörda honom precis som det finns de som aktivt har hotat att mörda Clinton om hon vinner medan du fortsätter att tjata om att nationen hatar Clinton och älskar Trump.

Att du inte klarar av att bemöta den delen utan fortsätter att tugga på att han skulle vara älskad hör inte hit då det inte är det jag pratar om då jag pratar om de som kan tänka sig att begå mord den ena eller andra kandidaten vinner varav vi redan har videobevis för Trump supportrar (okej en sådan iallfal) som säger sig vara redo att skjuta Clinton om hon vinner.

Så varför skulle det inte finnas möjligheten till att det finn Clinton supportrar som är redo att gå lika långt för att de/denne har köpt hela konceptet att Trump är Hitler pånyttfödd?

*suck* sluta ljug... vart har jag nämnt att alla älskar honom? Jag har sagt att han inte är i närheten utav att vara lika hatad som Hillary...

Jag har inte nekat att det finns folk som vill mörda honom heller så ännu ett halmstrås argument från dig.

Så att säga att båda är lika hatade är rent nonsens och det vet du själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in