2016-10-20, 16:29
Bannlyst
I botten av brödet (brooklyn bröd från korvbrödsbagaren) tar jag bostongurka och på korven tar jag ketchup.
Citera
2016-10-22, 16:09
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
I botten av brödet (brooklyn bröd från korvbrödsbagaren) tar jag bostongurka och på korven tar jag ketchup.
Kör på samma bröd men jag tar kavlis baconhamburgerdressing i botten och ketchup ovanpå.
Citera
2016-10-28, 16:32
Medlem
ElectroSwings avatar
8st bullens varmkorv med ljust bröd och en sträng felix ketchup.

Eller 4st grillade/stekta med ketchup och rostadlök.

Ibland kok korv och pulvermos med lite svartpeppar och rostadlök och lite ketchup på tjorven.

French hot dog "grillad" med chilisås.

Det finns många varianter!
Citera
2016-10-29, 14:15
Medlem
elephantstones avatar
Jag kör numera alltid på Garants briochebröd som vanligtvis finns på Willys. Kostar väl 20 kr för ett paket bestående av sex st bröd. Dessa värmer jag kort i ugnen. I dem lägger jag korv av märket GØL, antingen pölse eller en tjock av något slag. På dessa brukar jag smeta på en stark senap, ketchup från Pölsemannen, surkål eller sauterad lök och rostad lök.
Citera
2016-10-29, 14:16
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag kör numera alltid på Garants briochebröd som vanligtvis finns på Willys. Kostar väl 20 kr för ett paket bestående av sex st bröd. Dessa värmer jag kort i ugnen. I dem lägger jag korv av märket GØL, antingen pölse eller en tjock av något slag. På dessa brukar jag smeta på en stark senap, ketchup från Pölsemannen, surkål eller sauterad lök och rostad lök.
Helt i min smak.

GØL tycker jag gör goda korvar.
Citera
2016-10-29, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone

Gøl gör smaskiga korvar!
Men du vet väl att Pölse är det danska ordet för korv?
Citera
2016-10-31, 15:10
Medlem
Isnatts avatar
Brukar äta 3 korv med bröd som 'mellanrätt' ibland om jag är hungrig. Som idag, blev tvungen att äta lunch kl 11 och ska äta middag kl 18, så vid 14:30 så åt jag 3 kokta med bröd här hemma.
Som bröd testade jag korvbrödbagarns Brooklyn hot dog buns för första gången.
Herregud vad mycket bröd! Aldrig blivit proppmätt på 3 korv med bröd men det blev jag nu.
Bröden var väldigt stora och djupa så om man äter kmb och vill fylla på den med massa gott så finns det utrymme i dom bröden.
Citera
2016-10-31, 20:19
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Ketchup Felix inget finlir. Senap grov skånsk. Sedan strössla över stekt lök. En kullinarisk upplevelse
Citera
2016-11-01, 08:15
Medlem
Ambelains avatar
Av någon anledning så passar Dijon-senap inte alls ihop med korv med bröd.

Det är kanske lite underligt, särskilt med tanke på att Dijon-senap alltid annars är No 1-valet för mig.
Men, inte till korven i brödet.

Då måste det vara en senap med mjukare framtoning. En "vanlig" senap på burk som sprutas fram.
Artificiell och fabriksaktig.
Dvs sån senap som jag Aldrig, Aldrig, Aldrig hade kunnat äta till Något Annat än just korv med bröd.

Korv med bröd är ju "skitmat" och därför är det bara skitsenap som tycks passa ...

Och en vanlig Sippsopp (Ketchup) till det.

Rostad lök är bra till.
Även rå lök om det finns.

Lökketchup !!!!
DET är Da Shit till faktiskt.

Bostongurka går med, fast gurksallad är ett bättre alternativ (gurkmajonäs alltså).
Citera
2016-11-01, 08:47
Medlem
flaskborstes avatar
Dåligt med folk som gillar starkt.. men ni som gör det..

2 strängar Sriracha sås (grön topp=starkaste)
2 sträng Amazon Habanero sås
1 Sträng Heinz ketchup
1 sträng Slotts Starka (sötstarka) senap. Gärna på en "Bamse" korv.
Citera
2016-11-01, 09:09
Medlem
HasseBanans avatar
Räcker med en kabel Slotts skånska grovkorniga eller Västerviks senap. Senap är det enda som skall vara till korv..
Citera
2016-11-01, 09:21
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Helt i min smak.

GØL tycker jag gör goda korvar.
¨
Kul att höra! Vill göra en input för ICA också som faktiskt gör goda färskkorvar. Det har hänt att jag har slängt på tre sorters ost (finns i samma butik) på korven och låtit den smälta när jag värmt brödet.

Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Men du vet väl att Pölse är det danska ordet för korv?

Jadå! Röd pölse är väl mer korrekt, vet inte varför jag förknippar pölse med den röda. Kanske från när jag var liten. Oerhört gott är det i alla fall och särskilt om man kokar den i lite lagerblad samt pepparkorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in