Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-31, 10:52
Moderator
sm910difs avatar
"As I look out at this incredible sea of conservative patriots and warriors, alive and well and growing, right here in Las Vegas - All I could say is welcome to the Trump Revolution! The peasants, the serfs and the taxpayers with pitchforks, jackhammers and blowtorchers are headed for Washington DC! Can you hear us? We're putting the DC elit on notice we're coming to tear it down, we're coming to rip it up, we're coming to kick your ass! [...] Be relentless, be tenacious, fight like cornered wolverines! Attack! Attack! Attack! We will never accept defeat! We will never, ever give up! I will fight to the last minute, will you? I will fight to the last breath, will you? I will give you my country when you pry it from my cold, dead hands!
- Wayne Allyn Root, uppvärmningsanförande inför Trumps tal i Las vegas igår.

Gott att se att Trump kan omge sig med och lyfta fram vettigt folk i vapenfrågan såhär i det intensiva slutskedet. Make the Second Amendment Great Again!
2016-10-31, 10:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Är det någon här som på fullaste allvar haft tvivel på att Trump kommer vinna valet? Själv har jag varit helt säker på president Trump sedan 2015-06-16, det är liksom en ödesfråga med president Trump. Folk gillar genuina politiska ledare; ingen vill ha en marionettdocka till president.

Aha! Är det därför alltid rätt parti/person vinner alla val?
2016-10-31, 11:08
Medlem
snigel1s avatar
Möjligen har någon annan än jag hittat en parallel till Sentios goda förmåga att förutsäga SD. I den amerikanska floran av opinionsinstitut spår alla utom ett, vinst för Clinton. V g se sidan "Realclearpolitics".

http://www.realclearpolitics.com/epo...nton-5491.html

LAtimes/USC skiljer nästan hela tiden ut sig med Trump som vinnare i återkommande undersökningar.

Vilket institut tror Ni bäst prickade in förra amerikanska presidentvalet??

Ser att det refererats till tidigare.
2016-10-31, 11:11
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Är det någon här som på fullaste allvar haft tvivel på att Trump kommer vinna valet? Själv har jag varit helt säker på president Trump sedan 2015-06-16, det är liksom en ödesfråga med president Trump. Folk gillar genuina politiska ledare; ingen vill ha en marionettdocka till president.

Jag har tvivel och det är precis som du säger ett ödesval. Eliten kommer göra vad som helst för att han inte ska vinna inklusive valfusk. Även om de ljuger om Clintons resultat i opinionsundersökningarna så ligger Trump för långt ifrån.
2016-10-31, 11:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Aha! Är det därför alltid rätt parti/person vinner alla val?
Under normala omständigheter är alla presidentkandidater köpta, så nej, rätt person vinner inte då.

Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Möjligen har någon annan än jag hittat en parallel till Sentios goda förmåga att förutsäga SD. I den amerikanska floran av opinionsinstitut spår alla utom ett, vinst för Clinton. V g se sidan "Realclearpolitics".

LAtimes/USC skiljer nästan hela tiden ut sig med Trump som vinnare i återkommande undersökningar.

Personligen menar jag att Helmut Norpoth och Allan Lichtman har bäst prickat in valet. Polls och liknande är ganska irrelevanta. Allt handlar om forecasting och hur bra man gör det (alltså hur många variabler osv man tar hänsyn till). Jag har sammanfattat här:

http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/47022-Lichtman-amp-Norpoth-s-scientific-statistical-historical-models-both-agree-Trump-will-win-the- presidency

Finns andra forecasters också, som använder sig av sämre metodologi.
2016-10-31, 11:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1

Siffrorna efter "fredagsskandalen" har inte kommit in än.
2016-10-31, 11:20
Medlem
Hoppas verkligen att Trump vinner, men det verkar endast som om Trump har ca en 23% chans att vinna just nu (http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#plus). Men med all skit som håller på att komma ut om Clinton (Project Veritas, nya mejl, osv.) så kommer förhoppningsvis sannolikheten att Trump vinner öka.

Detta är nog ett av USA:s viktigaste val någonsin. Om Clinton och demokraterna vinner kommer de fortsätta att ändra USA:s demografi (de invandrare från tredje världen USA mest får röstar främst på demokraterna... hmmm undrar varför demokraterna är så positiva till invandring?!) till den graden att en Republikan seger är omöjlig i framtiden. Så staten och dess bidrag (som vita betalar för) kommer att fortsätta att växa och USA kommer sakta men säkert att förvandlas till en del av tredje världen likt Europa. Vita har behandlat minoriteter rätt så bra, men hur kommer vita behandlas när vi är minoritet i våra egna länder och vart kan vi åka när våra länder blir skit?

Trump är nog den enda som har en chans att stoppa utvecklingen.
Senast redigerad av HoochLemon 2016-10-31 kl. 11:25.
2016-10-31, 11:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Under normala omständigheter är alla presidentkandidater köpta, så nej, rätt person vinner inte då.

Personligen menar jag att Helmut Norpoth och Allan Lichtman har bäst prickat in valet. Polls och liknande är ganska irrelevanta. Allt handlar om forecasting och hur bra man gör det (alltså hur många variabler osv man tar hänsyn till). Jag har sammanfattat här:

http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/47022-Lichtman-amp-Norpoth-s-scientific-statistical-historical-models-both-agree-Trump-will-win-the- presidency

Finns andra forecasters också, som använder sig av sämre metodologi.

Så nu är ingen köpt?
2016-10-31, 11:24
Medlem
arbetets avatar
bet365:

Donald Trump
*

Winning Candidate - 2016 Presidential Election
Special

08/11/2016

3.50

2016-10-31, 11:26
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så nu är ingen köpt?
Jodå. Trump är lite köpt han också i och med hans ekonomiska affärer med finansjuden Carl Icahn (som har räddat Trump ett antal gånger från ekonomiska knipor), och under första året nämnde Trump Icahn hela tiden, men på senare tid har Trump varit rätt tyst om Icahn, särskilt nu när judemaffian blivit allt mer aggressiv mot Trump.

I vilket fall som helst kommer Trump bli den mest självständiga presidenten USA har haft sedan Kennedy, och vi bör förvänta oss ett nackskott redan under första veckan i Vita Huset.
2016-10-31, 11:30
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Jodå. Trump är lite köpt han också i och med hans ekonomiska affärer med finansjuden Carl Icahn (som har räddat Trump ett antal gånger från ekonomiska knipor), och under första året nämnde Trump Icahn hela tiden, men på senare tid har Trump varit rätt tyst om Icahn, särskilt nu när judemaffian blivit allt mer aggressiv mot Trump.

I vilket fall som helst kommer Trump bli den mest självständiga presidenten USA har haft sedan Kennedy, och vi bör förvänta oss ett nackskott redan under första veckan i Vita Huset.

Ett nackskott på Trump är nog det sista judemaffian vill ska hända om de själva värnar om sina liv då folk i USA faktiskt är berädda att ta till vapen mot dem som läget är just nu.
2016-10-31, 11:43
Medlem
Citat:

Tror inte att Trump är köpt. Han har väl inte tagit några pengar från special interests? Säger inte att Trump är perfekt, men han är bättre än vad jag förväntade mig av en amerikansk presidentkandidat.

Judar förtjänar en del kritik, men det finns en tendens att överdriva det något.

Icahn är knappast omtyckt av etablissemanget och Trump och Icahn har gemensamma mål, dvs. att minska mängden regleringar i industrin.
Senast redigerad av HoochLemon 2016-10-31 kl. 11:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in