2016-10-31, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Gefle kom 2a i superettan 2004 och gick upp då, så du har helt rätt. Även Häcken gick upp samma år som Gefle

häcken har varit och vänt i superettan ytterligare en gång efter det vill jag minnas.
Citera
2016-10-31, 06:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det måste vara något fel på Malmös träningsupplägg. Det kan inte vara normalt att ha så där mycket skador hela tiden.

Vi har ju roterat alldeles för dåligt. Spelat med spelare som haft känningar. Till exempel chansade man med att sätta Rosenberg i full träning alldeles för tidigt. Det blev bara värre.
Citera
2016-10-31, 07:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Gefle kom 2a i superettan 2004 och gick upp då, så du har helt rätt. Även Häcken gick upp samma år som Gefle
Häcken gick upp 2008 senast. 2004 näst senast.
Senast redigerad av Steff83 2016-10-31 kl. 07:51.
Citera
2016-10-31, 07:51
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi har ju roterat alldeles för dåligt. Spelat med spelare som haft känningar. Till exempel chansade man med att sätta Rosenberg i full träning alldeles för tidigt. Det blev bara värre.

Utöver det "vinner" vi ju varningsligan vilket medfört många avstängningar.
Måste de ju kolla över efter säsongen!
Citera
2016-10-31, 07:56
Medlem
Steff83s avatar
Gällen kvalstriden så är det ju stor fördel Helsingborg och alltid varit då dom skulle möt Falkenberg. Kom ihåg att det räcker med oavgjort hemma mot J-södra..såvida inte det blir utklassningsseger för borta mot Östersund.
Citera
2016-10-31, 08:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Utöver det "vinner" vi ju varningsligan vilket medfört många avstängningar.
Måste de ju kolla över efter säsongen!

Vilket vi även gjorde förra året så något finns det att fundera över här.
Citera
2016-10-31, 08:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Naturligtvis håller jag på att Gefle åker ut. Allsvenskan behöver inte fler konstgräslag.
Buhu. Finns ju ingen i Sverige som växer upp med att spela på konstgräs och finns inga utländska spelare i Sverige för de vägrar spela på konstgräs.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Drömscenario är match söndag. Danmark to-fre, stranden lördag. Slår nästan europaresorna
Ja det låter grymt.
Citera
2016-10-31, 08:48
Medlem
nygards avatar
Läser diverse sociala medier och kan konstatera att folk ur både heif- respektive gbg-lägret går hand i hand och anklagar oss för läggmatch . Det är ju för gulligt.

Kan inte se att det skrivits något härinne men man undrar ju vad folk förväntar sig när vi har halva startelvan borta p.g.a antingen skador eller avstängningar, och när vi dessutom redan är klara mästare.
Citera
2016-10-31, 09:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jo jag har listat ut det också men jag förstår inte varför eftersom det ger mycket bättre träningsmöjligheter i ett kallt land som Sverige.

Konstgräs är ett bra träningsunderlag på vintern istället för gruset som var när man växte upp. I eliten är det idioti.
Det är ett vanligt argument men kan någon säga vilka svenska spelare som nu spelar utomlands och har lyckats som inte spelade i ett gräslag när dom lämnade Sverige? Ytterst få (någon?) i jämförelse med dom som lämnade ett gräslag.
I eliten skall man spela på gräs, det är bara en prioriteringsfråga hur man väljer att satsa på en gräsplan eller ej. Det var ju på nyheterna om vc i längd i Ulricehamn igår, får dom mer snöproblem så får man flytta tävlingen, det är likadant med en fotbollsplan, kan man inte tillhandahålla en riktig plan får man inte vara med.

Sedan är det bara löjligt att som vissa gör hävda att gräsförespråkare accepterar usla planer, det skall givetvis vara krav på det med.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Vad ska man göra som supporter menar du då? Vad har man för val?

Rösta på årsmötet. HIF har ju i stadgarna att dom skall spela på gräs t.ex.
Föreningsdemokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?

Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.

Drömmen om man ser till topplagen i superettan hade givetvis varit att Sirius och HBK gått direkt upp, att HIF då fått tvåla dit AFC i ett kvar. Två gräslag upp och bara fff ur.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
20 000 i medlemsavgift kanske löser det, eller måste man ha "medlemmar" i en elitförening? Jag teoretiserar lite här. Flyttar man verksamheten geografiskt då och då hjälper nog inte medlemsantalet heller.

Och vi som röstade mot en hundrings (var det väl?) höjning av medlemsavgiften på senaste årsmötet...

Ikväll måste ju bara Hjalle få starta som kapten, allt annat vore ju pinsamt agerat av JL. Nu tyder ju tydligen allt på¨han inte får starta... Att inte ge honom speltid i den matchen (byta in en mittback gör man ju inte lika lätt) är ju pinsamt.
Förövrigt kan inte Sören spela så då måste JL hitta ett alternativ till att hålla Tobbe från plan och det sägs bli Albaek som släpande forward... Jag blir så trött.
Citera
2016-10-31, 09:03
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Läser diverse sociala medier och kan konstatera att folk ur både heif- respektive gbg-lägret går hand i hand och anklagar oss för läggmatch . Det är ju för gulligt.

Kan inte se att det skrivits något härinne men man undrar ju vad folk förväntar sig när vi har halva startelvan borta p.g.a antingen skador eller avstängningar, och när vi dessutom redan är klara mästare.

Snacket om läggmatch är ju skitsnack, självfallet var det ingen läggmatch från er sida. Dock var det otroligt slarvigt försvarsspel vid målet.

Hursomhelst så är det vi själva som satt oss i denna situationen och jag förväntade mig ingen draghjälp från något annat lag, det är vi själva som ska kunna ta poäng. Hade det varit omvända roller så hade det nog sett likadant ut för vår del och det hade talats om läggmatch på samma sätt. Malmö har ingenting mer än möjligtvis poängrekordet att spela för, klart man inte ger allt då.
Citera
2016-10-31, 09:32
Medlem
Pallestroms avatar
Jordan Larssons Helsingborg har haft 29 omgångar på sig att reda ut allsvenskt kontrakt.
Tramsigt att lägga fokus/skuld på ett redan guldvinnande Malmö...
Citera
2016-10-31, 09:38
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Jordan Larssons Helsingborg har haft 29 omgångar på sig att reda ut allsvenskt kontrakt.
Tramsigt att lägga fokus/skuld på ett redan guldvinnande Malmö...

Håller med till fullo. Den enda som är ansvarig för denna katastrofsäsong är Henke och co, så om skuld ska läggas någonstans är det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in