Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Jo jag har listat ut det också men jag förstår inte varför eftersom det ger mycket bättre träningsmöjligheter i ett kallt land som Sverige.
Konstgräs är ett bra träningsunderlag på vintern istället för gruset som var när man växte upp. I eliten är det idioti.
Det är ett vanligt argument men kan någon säga vilka svenska spelare som nu spelar utomlands och har lyckats som inte spelade i ett gräslag när dom lämnade Sverige? Ytterst få (någon?) i jämförelse med dom som lämnade ett gräslag.
I eliten skall man spela på gräs, det är bara en prioriteringsfråga hur man väljer att satsa på en gräsplan eller ej. Det var ju på nyheterna om vc i längd i Ulricehamn igår, får dom mer snöproblem så får man flytta tävlingen, det är likadant med en fotbollsplan, kan man inte tillhandahålla en riktig plan får man inte vara med.
Sedan är det bara löjligt att som vissa gör hävda att gräsförespråkare accepterar usla planer, det skall givetvis vara krav på det med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lurigfax
Vad ska man göra som supporter menar du då? Vad har man för val?
Rösta på årsmötet. HIF har ju i stadgarna att dom skall spela på gräs t.ex.
Föreningsdemokrati.
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?
Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.
Drömmen om man ser till topplagen i superettan hade givetvis varit att Sirius och HBK gått direkt upp, att HIF då fått tvåla dit AFC i ett kvar. Två gräslag upp och bara fff ur.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
20 000 i medlemsavgift kanske löser det, eller måste man ha "medlemmar" i en elitförening? Jag teoretiserar lite här. Flyttar man verksamheten geografiskt då och då hjälper nog inte medlemsantalet heller.
Och vi som röstade mot en hundrings (var det väl?) höjning av medlemsavgiften på senaste årsmötet...
Ikväll måste ju bara Hjalle få starta som kapten, allt annat vore ju pinsamt agerat av JL. Nu tyder ju tydligen allt på¨han inte får starta... Att inte ge honom speltid i den matchen (byta in en mittback gör man ju inte lika lätt) är ju pinsamt.
Förövrigt kan inte Sören spela så då måste JL hitta ett alternativ till att hålla Tobbe från plan och det sägs bli Albaek som släpande forward... Jag blir så trött.