Citat:
Ursprungligen postat av
BertFox
Problemet är ju att amerikanen i gemen inte kollar några fakta alls. Kolla bara hur många som okritiskt sväljer Trumps alla verifierade lögner.
Utan fristående, granskande journalistik kommer det att bli annu värre. För du tror väl inte att Trumps kanal kommer att granska Trump. Det blir Berlusconi, American style

Jag håller med. Men media måste reformeras. Idag är den katastrofal. Jag hade önskat en media som anställde journalister med totalt olika åsikter, allt från fascister till kommunister, och där läsarna tillåts kommentera alla artiklar. Idag är den ett politiska vapen som ägs av de värsta kapitalisterna och som driver deras agenda. Ja, en Trump-kanal skulle givetvis inte heller vara opartisk, men det skulle ändå skilja sig radikalt från msm.
Och journalistiken idag är inte fristående och den granskar bara det som deras herrar vill ska granskas.
Kolla bara på Murdoch tidningar.
Citat:
Politiskt är Murdoch känd för att vara konservativ och ledarsidorna på hans tidningar är i allmänhet mycket USA- och Israelvänliga. Ledarsidorna på samtliga 175 tidningar som kontrolleras av Murdoch stödde en invasion av Irak månaderna innan kriget inleddes år 2003.[2] Han har även anklagats för att i praktiken censurera sina egna tidningar gällande Israel.[3]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch
Tror man att Murdoch inte hade ett finger med i spelet där så är man bra naiv.
Vidare
Citat:
Det har även framkommit att Tony Blair ringde tre telefonsamtal till Rupert Murdoch under de nio dagar som föregick invasionen av Irak.
Genom påtryckningar mer eller mindre tvingades Tony Blair att gå med i Irakkriget. Nu ska Blair upp i rätten pga det hela medan Murdoch frias från allt ansvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Inte så konstigt då det inte finns oberoende media i USA, alla är på något sätt stödja av en eller annan politisk part.
Vi ska vara glada att vi fortfarande har kvar public service, även om den såklart har saker den bör förbättra.
Förr hade inte svt för avsikt att medverka till förgörandet av detta land och då var det bra. Nu tittar jag inte på skräpet längre, men ändå tvingas jag betala. Sjukt att man ska behöva betala för att bli indoktrinerad....