2016-10-30, 12:48
Medlem
Vad skulle ni köra för kort på Lloris?

Tänker spontant Glove, men hans kicking är så usel. Wall skulle då kunna funka, men då stannar hans positioning på 82.
Citera
2016-10-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spekulerar inför nästa helgs MM SBC. Ser att priserna på spelare i Grekland, Argentina och Portugal samt NLD redan börjat röra på sig. Inget extremt men vill du ha Kevin Wimmer (nonrare guld spurs) får man lägga ut ca 1k per kort. Samma i Grekland, Marcus Berg kostar mer än han är värd.

Med tanke på veckans antiklimax - satte alla mm och fick väl max 50-70k i vinst - nästan enbart på ryssar och Birmingham - funderar jag på om metoden är värd det i framtiden. För många verkar spekulera och investera vilket leder till överskott på marknaden och ingen häftig vinst. Dessutom så stiger priserna redan veckan före som det verkar.

Nu påverkade ju såklart att veckans MM hade sämsta belöningarna hittills, men det verkar bli svårt att hitta nästa Bajen-DIF-match.

Just nu kör jag IF trading. Köpt 12 st IF-kort som jag har ute ca 10-20% mer än vad lägsta BIN är på. Sålt en på 24h.... går jävla trögt måste jag säga.
Känns som att MM-trading är så vedertaget nu så att man måste vara ute i minst två veckor i förväg för att kunna göra bra med pengar. Jag kommer nog inte satsa något större på MM utan har börjat titta på andra alternativ till att göra pengar.

IF-trading går ju så jävla trögt haha..
Citera
2016-10-30, 13:06
Medlem
Kom upp mot en kille med detta lag http://www.futbin.com/17/squad/218043 Efter att jag gjort 6-0 i 43' ragequitar han, det var inte tal om någon sweaty, utan hade 70% bollinnehav.
Det är lite skrämmande, hur bra lag vissa har i jämförelse med hur bra de spelar.. var seriöst en av de sämre jag mött i år.
Hur som helst så mår man ju förbannat bra när man slår ett lag värt 2millar när ens egna knappt är värt 300k
Citera
2016-10-30, 13:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Känns som att MM-trading är så vedertaget nu så att man måste vara ute i minst två veckor i förväg för att kunna göra bra med pengar. Jag kommer nog inte satsa något större på MM utan har börjat titta på andra alternativ till att göra pengar.

IF-trading går ju så jävla trögt haha..

Ja och ändå om du är ute i god tid så finns inga garantier.

Förra helgen gjorde de som investerat i spanska Deportivo-spelare och Torino-Genoa enorma vinster. Denna helg borde ryska CSKA-spelare och icke-tyska Bundesliga gett bra med utdelning - ändå ligger Sahin stadigt runt 1k och Akinfeev på samma. Marknaden är mättad.

IF trading är ett säkert kort om man har längre perspektiv framför sig. Jag räknar hem de IF-spelare jag köpt inom en veckas tid, då bör de gått upp ca 40-50%. Men jag skulle vilja ha ruljans även nu, sälja ett kort i timmen eller så med profit. Det gör jag inte.
Citera
2016-10-30, 14:03
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Kom upp mot en kille med detta lag http://www.futbin.com/17/squad/218043 Efter att jag gjort 6-0 i 43' ragequitar han, det var inte tal om någon sweaty, utan hade 70% bollinnehav.
Det är lite skrämmande, hur bra lag vissa har i jämförelse med hur bra de spelar.. var seriöst en av de sämre jag mött i år.
Hur som helst så mår man ju förbannat bra när man slår ett lag värt 2millar när ens egna knappt är värt 300k

Förstår inte vad som är "skrämmande" med det? Jag trade:ar i princip bara. Är så pass dålig på själva spelet att det bästa sättet att försvara sig på är att inte styra försvararna. - Och då tycker jag inte det är speciellt kul. (Brukar väl hamna stabilt i div 4-5 och sen köra draft bara)

Men har säkert en 2.5~ miljoner i coins om jag säljer av mina kort, så hade ju kunnat köpa ett skapligt gäng.

*Som en sidenote kan jag ju bara flika in att jag inte alls hade kunnat spela med hans gäng. Hade blivit mosad på centralt mittfält och fått förlita mig på att anfalla genom att Messi bara försöker springa förbi motståndarna.
Citera
2016-10-30, 14:56
Medlem
Tror ni pogba kommer gå upp i pris eller stanna på 500k?
Fick han i pack igår, ska man sälja han och köpa han igewn sen när han gått ner?
Citera
2016-10-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
Tror ni pogba kommer gå upp i pris eller stanna på 500k?
Fick han i pack igår, ska man sälja han och köpa han igewn sen när han gått ner?
Ser man med ett längre perspektiv så kommer han sjunka i pris. Gör han en bra prestation i någon kommande match snart så kommer han öka. Sälj han om du är villig och vänta någon/några månader på att alla priser ska gå ner
Citera
2016-10-30, 15:52
Medlem
byggde ihop denna bundes squad igår:

http://i.imgur.com/f1csv0J.jpg

gillar laget starkt! känns skönt som fan att spela med imo, undrar vilka spelare jag kan köpa nästa gång som hade gjort mest skillnad i mitt lag? tänker kanske hummels för toprak? alaba för rodrigues? vidal för thiago? kommer inte på nåt mer som hade varit värt pengarna, typ neuer eller lewandowski känns onödigt?

sen undrar jag om det är en dum idé att sätta hunter på alla mina strikers, är det bättre att köra något annat än hunter beroende på vad dom har för stats redan? säkert dum fråga
Citera
2016-10-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spekulerar inför nästa helgs MM SBC. Ser att priserna på spelare i Grekland, Argentina och Portugal samt NLD redan börjat röra på sig. Inget extremt men vill du ha Kevin Wimmer (nonrare guld spurs) får man lägga ut ca 1k per kort. Samma i Grekland, Marcus Berg kostar mer än han är värd.

Med tanke på veckans antiklimax - satte alla mm och fick väl max 50-70k i vinst - nästan enbart på ryssar och Birmingham - funderar jag på om metoden är värd det i framtiden. För många verkar spekulera och investera vilket leder till överskott på marknaden och ingen häftig vinst. Dessutom så stiger priserna redan veckan före som det verkar.

Nu påverkade ju såklart att veckans MM hade sämsta belöningarna hittills, men det verkar bli svårt att hitta nästa Bajen-DIF-match.

Just nu kör jag IF trading. Köpt 12 st IF-kort som jag har ute ca 10-20% mer än vad lägsta BIN är på. Sålt en på 24h.... går jävla trögt måste jag säga.

Tror jag gjorde ca 200 k på Birmingham / Villa silverspelare och nu när nya SBC kom har jag säkert gjort samma summa.

Har inte orkat köpa inför nästa veckas MM eftersom man måste vara ute i två veckor innan , sån koll har jag inte på fotboll så jag kan kolla alla ligor och veta vilken match som är aktuell.

Har gjort 5-10 miljoner tidigare upplagor på IF trading , men i år har jag missat helt.
Köpt på måndag och sen har det kommit stora packs på tisdag.
Trott att det skall komma stora packs på tisdagen så väntat med att köpa så kommer det inga=(
Igår var jag väldigt säker på att det skulle komma stora packs , men icke sa Nicke.
Jag skulle nog haft 2 mill nu om jag inte spenderat nästan 1 mille på goldupgrade =(
Är rätt kass på spelet så trading är roligare för mig.
Citera
2016-10-30, 17:49
Medlem
Kan någon hjälpa mig att förstå mitt problem? Det gäller FUT i synnerhet, men de andra varianterna är också delaktiga i största allmänhet.

Jag gillar att spela hyfsat snabb kontringsfotboll. Snabbt upp på CAM/ST, några kortpassningar innan jag slår iväg den i djupled på någon av spelarna som finns där uppe. Problemet är att det inte fungerar överhuvudtaget för mig längre. Det är nämligen så att ingen av mina spelare tar djupledslöpningar mellan motståndarens backlinje.

Jag spelar 4-3-1-2 med Lukaku och Musa som anfallare. Eriksen som CAM. Har testat olika spelare, men det löser sig inte alls. Jag vet att Lukaku har M/M och alltså kan komma djupt för att hämta boll, men han borde även gå i djupled.

Ja, jag passar runt med X + L1 för att få spelarna att röra sig framåt, men det sker så sällan att jag enbart blir frustrerad.

Ja, jag har testat olika inställningar för mina anfallare. "Smyg in bakom backlinjen" borde rimligtvis fixa det jag är ute efter, men det fungerar ej. Har även testat att kombinera ovan nämnda instruktion med en spelare som "Markera spelare" för att på så sätt locka ned en av motståndarens mittbackar, men inte heller det fungerar.

I och med att jag har 3 spelare där uppe i princip konstant så borde jag i teorin kunna kontra sönder mina motståndare, men det löser sig inte.

Förslag?
Citera
2016-10-30, 18:13
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Vad tror ni om att investera i SIF Donnaruma? Chansen finns ju att han får en TIF men annars så. Om en spelare får winter upgrade ökar väl IF-korten?

Kostar runt 20k nu tror jag.

Såg att någon frågade om MM SBC. Man får väl vara ute en månad i förväg typ... Ska fan kolla upp vilka matcher som är på box day redan nu

Edit: va fan. Så ska servrarna krångla.. Behöver 3p på två matcher för att gå upp till div3. Så är jag taggad på att lira och köpte precis PS plus. Ea och deras jävla servrar..
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-30 kl. 18:20.
Citera
2016-10-30, 18:21
Medlem
triquartistas avatar
Hit me med ett Serie A-lag. Budget: 120.000k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in