2016-10-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrByberbob55
Faaan ocksååå!!!! Var kan man se det?

Blir 40 poäng mindre för min del då!

Här. Välj ett av proven, då står det sen Provpass 1 är utprövningspass.
Citera
2016-10-29, 22:15
Medlem
MrByberbob55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbie90
Här. Välj ett av proven, då står det sen Provpass 1 är utprövningspass.

Nu såg jag! Tack!
Citera
2016-10-29, 22:15
Medlem
Citat:
Faaan ocksååå!!!! Var kan man se det?

Blir 40 poäng mindre för min del då!
Varför blev du av med en del?
Citera
2016-10-29, 22:16
Medlem
Hur tror ni att normeringen blir på ett ungefär? Spelar det någon roll att det var 6 % färre som anmälde sig i år jämfört med HT15 och att de förhoppningsvis upptäcker fler fuskare? De var typ 66k som anmälde sig och 60k som gjorde provet
Citera
2016-10-29, 22:18
Medlem
MrByberbob55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Varför blev du av med en del?

Började skriva på provdelen INNAN man fick klartecken av provvakten, av någon jävla anledning! Bad provvakterna att riva provet själv, de inte märkte av min tjuvstart, men men, inte mer än rättvist!
Citera
2016-10-29, 22:18
Medlem
Okej! Med över 1h plugg om dagen i strax över fyra månader har ja klurat ut mitt resultat! Från 60 till hela 62 rätt på kvantitativa medans jag briljerar med en markant stigning med 5 poäng på verbala!

Måste få utlopp för min ilska på något sätt..

Bara att kavla upp ärmarna och börja plugga inför nästa prov.. Några tips hur jag ska förbättra min uppenbarligen horribla studieteknik? (Läser ledaren,gör 1 kvant och 1 verbalt prov om dagen basicly)
Citera
2016-10-29, 22:22
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Började skriva på provdelen INNAN man fick klartecken av provvakten, av någon jävla anledning! Bad provvakterna att riva provet själv, de inte märkte av min tjuvstart, men men, inte mer än rättvist!

Dummer! Men jag beundrar din rättskaffenhet.
Citera
2016-10-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakenson
Okej! Med över 1h plugg om dagen i strax över fyra månader har ja klurat ut mitt resultat! Från 60 till hela 62 rätt på kvantitativa medans jag briljerar med en markant stigning med 5 poäng på verbala!

Bara att kavla upp ärmarna och börja plugga inför nästa prov.. Några tips hur jag ska förbättra min uppenbarligen horribla studieteknik? (Läser ledaren,gör 1 kvant och 1 verbalt prov om dagen basicly)

Bra tips är att repetera gymnasiekurserna Ma1c, Ma2c och eventuellt lite Ma3c. Om du lärt dig allt inom de kurserna kommer du att klara kvantitativa delen galant
Citera
2016-10-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Om vi kollar på (2) så har vi y = √25. Detta är samma sak som y^2 = 25. Y kan då vara både -5 och 5.

Det som skulle kunna göra D till ett felaktigt svar är om man bara räknar med kvadratroten? Brukar man göra det i HP?

Kan vara så att jag är helt körd i skallen efter en lång dag också haha

Definitionen av √x^2 är att den alltid blir den POSITIVA roten, d.v.s. =x och INTE =-x
Citera
2016-10-29, 22:24
Medlem
MrByberbob55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Dummer! Men jag beundrar din rättskaffenhet.
Rookie mistake!
Händer aldrig igen hoppas jag!
Citera
2016-10-29, 22:35
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Jag förstår verkligen inte hur man ska avgöra det.

Roten ur 25 kan vara både negativ och positiv just eftersom x^2=25.

För att konkretisera det hela så tänker jag att man säger "stenen där borta är roten ur 25" mot bakgrund av att man vet att roten ur 25 kan vara positiv och negativ. Men man vet alltså här att den är just positiv?

Nej jag är för trött i skallen efter dagens högskoleprov.
Ja, det kanske verkar ologiskt för dig (fattade själv inte skillnaden förr) men det är så det är och det får man lära in. Höll också på att hamna i den fällan att det var ±5 men sen insåg jag att det var ett rottecken och inte x^2=25.
Citat:
Ursprungligen postat av Den-panke
Bra tips är att repetera gymnasiekurserna Ma1c, Ma2c och eventuellt lite Ma3c. Om du lärt dig allt inom de kurserna kommer du att klara kvantitativa delen galant
Bara ma1b. Resten av kurserna om man vill slösa tid som annars kan läggas på att bli ännu bättre på ma1b
Citat:
Rookie mistake!
Händer aldrig igen hoppas jag!
Misstaget var att säga att du fuskade du kunde ju lika gärna slutat skriva en minut innan provtiden var slut om du är så fast vid dina principer.
Citera
2016-10-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakenson

Mitt tips är att läsa böcker och artiklar/ledare på både engelska och svenska. Men träna inte kvant förrän en månad innan provet eller så. Dina mattekunskaper kommer inte kunna vara färska i 4 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in