2016-10-29, 16:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Trevlig, mjuk, charmig....men så torde det vara när människor runtomkring honom gör som han säger

Råkar man ha en annan åsikt eller vilja - då blir det förmodligen inte roligt

Och hur kunde socialtjänsten hjälpt den här familjen för många år sedan?
En hel del gissar jag...
Men dom gör ju ingenting och trots det (eller pga?) går dom på knäna
Socialtjänsten "går på knäna" för att dom ingenting gör

Man kan ju tillägga att även socialsekreterare och annat myndighetsfolk låter sig manipuleras och duperas av dessa psykopater, narcisister
Och om dom låter sig luras som rimligtvis möter psykopater ofta - hur ska då en kvinna som kanske aldrig mött en psykopat kunna värja sig?

Det finns även kvinnliga galningar fast dom är mkt färre än männen - och det borde den manliga sidan av befolkningen vara tacksamma för

Jag tänker närmast på kvinnan i Arboga som sitter häktad misstänkt för mord på sin pappa, man....osv

Det är också ett uppmärksammat fall i media - men jag har inte läst eller hört någonstans att hennes offer får skylla sig själva? Om jag har missat det då ber jag om ursäkt

Tror inte någon här tycker att mordoffret Lotta får skylla sig själv.

Men det är en jäkla skillnad att plötsligt börja umgås med någon som suttit inne 12 år bland annat för att upprepade gånger misshandlat tidigare flickvänner, som missbrukar anabola o kokain - och själv välja att anamma hans livsstil o missbruk och fortsätta med honom fast hans misshandlar även dig.
Jämför med att en finskättad hårt arbetande hantverkare blir tillsammans med en ostraffad kvinna och får ett tvillingpar med henne. Han hade dessutom nyligen separerat från denna kvinna.

Visst kan bägge ha blivit dödade av sina kärlekar - och båda dessa skulle kunna vara psykopater. Men den ev. mördade maken valde ialla fall inte någon med ökänd våldsbrottslig kärriar i bagaget och som kunde bli skogstokig på anabola, vilket Lotta gjorde.

Hade den avlidna maken Aki istället blivit tillsammans med damen som kallas svarta änkan på anstalten där hon sitter och plötsligt också misshandlats/dödats som flera andra av hennes äkta män, om hon varit fri - ja då skulle nog de flesta tycka att han tog en stor risk.
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-29 kl. 16:16.
Citera
2016-10-29, 17:44
Medlem
Martin kan mycket väl ha trott att han skulle få ytterligare ett tidsbegränsat straff. Han ska om jag läst rätt ha totalt fem tidigare domar bakom sig sedan han var 17 år gammal (och dessutom misshandlat människor utöver dessa fem gånger). Han har dömts för två grova misshandelsfall där män varit offren. I det ena fallet blev offret allvarligt skadad och fick men för livet, i det andra fallet dog offret några månader efter rättegången. Han har också dömts vid tre olika tillfällen för kvinnomisshandel. När han släpptes hösten 2015 hade han just avtjänat det senaste av dessa tre straff, där han inte alls behövde sitta av de 2½ år han dömts till. Detta trots att han precis innan frigivning misskötte sig.

Enligt en uppgift har han tillbringat 12 år i fängelse från och med att han var 17 år. Om vi räknar med totalt fem olika domar innebär det ett genomsnitt på strax under 2½ avtjänade år per dom. Nu, äntligen, sätter rättssamhället ner foten och säger att hans ständigt upprepade grova våldsbrottslighet är ett samhällsproblem. För honom själv kanske det kommer som en chock. Det har tydligen ingen sagt förut, och även när han inte skötte frivården fick det hela rulla på utan resolut ingripande.

Hans vänner och familj är ju inte heller så mycket att hålla i handen när åskan går. Broderns brottsliga bana har redan avhandlats här. I anteckningar från frivården som tagits med i FUP kan man läsa sig till en del annat. När Martin kom ut från Hall hösten 2015 hade hans kompisar ordnat en muck-fest och enligt uppgift från Martin också ordnat med en flickvän, som present - det står faktiskt så! Se FUP aktbilaga 54, s. 566 (560 i min PDF), det berättade han vid ett besök hos frivården 07/12 2015. Det kanske inte var det som han, en instabil kvinnomisshandlare, behövde i första hand. Hur tänkte hans kompisar egentligen?

Sammanfattningsvis handlar det förstås om en oerhört kriminell och farlig person som dessutom inte har en enda vettig människa i sin omgivning som skulle ha kunnat ge något klokt råd. Den stackars fadern möjligen undantagen. Honom tycker jag faktiskt lite synd om. Hoppas det finns någon i hans familj som inte är helt skvatt galen.
Citera
2016-10-29, 18:01
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen
Martin kan mycket väl ha trott att han skulle få ytterligare ett tidsbegränsat straff. Han ska om jag läst rätt ha totalt fem tidigare domar bakom sig sedan han var 17 år gammal (och dessutom misshandlat människor utöver dessa fem gånger). Han har dömts för två grova misshandelsfall där män varit offren. I det ena fallet blev offret allvarligt skadad och fick men för livet, i det andra fallet dog offret några månader efter rättegången. Han har också dömts vid tre olika tillfällen för kvinnomisshandel. När han släpptes hösten 2015 hade han just avtjänat det senaste av dessa tre straff, där han inte alls behövde sitta av de 2½ år han dömts till. Detta trots att han precis innan frigivning misskötte sig.

Enligt en uppgift har han tillbringat 12 år i fängelse från och med att han var 17 år. Om vi räknar med totalt fem olika domar innebär det ett genomsnitt på strax under 2½ avtjänade år per dom. Nu, äntligen, sätter rättssamhället ner foten och säger att hans ständigt upprepade grova våldsbrottslighet är ett samhällsproblem. För honom själv kanske det kommer som en chock. Det har tydligen ingen sagt förut, och även när han inte skötte frivården fick det hela rulla på utan resolut ingripande.

Hans vänner och familj är ju inte heller så mycket att hålla i handen när åskan går. Broderns brottsliga bana har redan avhandlats här. I anteckningar från frivården som tagits med i FUP kan man läsa sig till en del annat. När Martin kom ut från Hall hösten 2015 hade hans kompisar ordnat en muck-fest och enligt uppgift från Martin också ordnat med en flickvän, som present - det står faktiskt så! Se FUP aktbilaga 54, s. 566 (560 i min PDF), det berättade han vid ett besök hos frivården 07/12 2015. Det kanske inte var det som han, en instabil kvinnomisshandlare, behövde i första hand. Hur tänkte hans kompisar egentligen?

Sammanfattningsvis handlar det förstås om en oerhört kriminell och farlig person som dessutom inte har en enda vettig människa i sin omgivning som skulle ha kunnat ge något klokt råd. Den stackars fadern möjligen undantagen. Honom tycker jag faktiskt lite synd om. Hoppas det finns någon i hans familj som inte är helt skvatt galen.

Bra sammanfattning. Det här visar ju hur sinnessjukt det svenska rättssystemet är och att den villkorliga frigivningen för våldsbrottslingar måste upphöra genat. Att grova återfallsförbrytare inte straffas hårdare är ett hot, inte bara mot enskilda individer utan mot samhället i stort. Det enda som garanterat hade räddat Lotta vore om fanskapet suttit inlåst på ett långt fängeslestraff efter den andra grova misshandeln.
Citera
2016-10-29, 18:46
Medlem
Snitsigares avatar
Jag trodde i min enfald att villkorligt frigiven innebar att man är frigiven under villkoret att inte återfalla i brott under tiden.
Men tydligen inte! Helt vettlöst!
Citera
2016-10-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen

Ett välformulerat inlägg i vanlig ordning. Nu äntligen sätter samhället ned foten och vi kan hoppas på att reglerna för villkorlig frigivning och frivårdens arbete sätts under lupp den här gången. Det är nog det som gjort att jag fortfarande känner en sorg över Lottas öde och hur samhället agerat i fallet. En till människa har fått sätta livet till...
Citera
2016-10-29, 19:47
Medlem
Har nu läst SMS-trafiken mellan Martin och Lotta. Och ärligt talat, jag tycker att dom är lika goda kålsupare, båda två! Det är misstankar om otrohet, tjafs om småsaker och provokationer i en enda salig röra! Vilken normal människa orkar hålla på så?

Det blir så uppenbart att båda två lider av psykisk ohälsa. Och dom borde aldrig ha inlett något förhållande - inte ens fortsatt att vara flyktigt bekanta med varandra! Det är rena katastrofen.

Hur i helsike kom dom i kontakt med varandra? Martin antyder att Lotta hittat honom på Facebook och tagit kontakt. Var det verkligen så det gick till??? Jag bara undrar hur detta kan vara möjligt.

Sorgligt att inte personen som kallas "Snälla" lyckades lugna ner Martin. Han eller hon försökte verkligen. Vet någon vem "Snälla" är? Har personen givit sig tillkänna?
Citera
2016-10-29, 20:47
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Sorgligt att inte personen som kallas "Snälla" lyckades lugna ner Martin. Han eller hon försökte verkligen. Vet någon vem "Snälla" är? Har personen givit sig tillkänna?

Jag har för mig att "Snälla" i Martins telefon är den Angelica som han har ihop det med och misshandlar innan/samtidigt som han träffar Lotta.
Citera
2016-10-29, 20:55
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Jag tänker närmast på kvinnan i Arboga som sitter häktad misstänkt för mord på sin pappa, man....osv

Det är också ett uppmärksammat fall i media - men jag har inte läst eller hört någonstans att hennes offer får skylla sig själva? Om jag har missat det då ber jag om ursäkt
Skälet för det är väldigt enkelt. I ena fallet är man inte säker på att det handlar om mord. I andra fallet så är det hennes föräldrar som är offer, man väljer partner men man väljer inte sitt barn.

Utöver det så har det inte stått skrivet i pannan på henne vad hon kan tänkas vara för person. I Martins fall så är det uppenbart vad han är för slags person, han har inte ens försökt dölja något.
Citera
2016-10-29, 21:01
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Har nu läst SMS-trafiken mellan Martin och Lotta. Och ärligt talat, jag tycker att dom är lika goda kålsupare, båda två! Det är misstankar om otrohet, tjafs om småsaker och provokationer i en enda salig röra! Vilken normal människa orkar hålla på så?

Det blir så uppenbart att båda två lider av psykisk ohälsa. Och dom borde aldrig ha inlett något förhållande - inte ens fortsatt att vara flyktigt bekanta med varandra! Det är rena katastrofen.

Hur i helsike kom dom i kontakt med varandra? Martin antyder att Lotta hittat honom på Facebook och tagit kontakt. Var det verkligen så det gick till??? Jag bara undrar hur detta kan vara möjligt.

Lika goda kålsupare? Oavsett om de båda mådde dåligt psykiskt eller inte så var den enbart en part i det här fallet som brukade våld mot den andre. Tycker du det är likvärdigt?
Citera
2016-10-29, 21:17
Bannlyst
Hur mår "Lipsillen" Johnsson idag då? Har han fått tillgång till en napp på häktet?
Citera
2016-10-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Hur mår "Lipsillen" Johnsson idag då? Har han fått tillgång till en napp på häktet?

Han verkar må dåligt, verkar i viss mån ångra eller i varje fall inse vad det är han har gjort.

Han är en mördare. Ett vapen. Men ditt inlägg är tramsigt, du skulle aldrig våga uttala dig sådär inför honom. Han skulle dräpa dig direkt.

Efter att ha läst fup så visar det sig ju att han försökt få vård för åtminstone missbruket, han ville bli ren men hade nog aldrig kunnat fungera normalt i samhället trots nykterhet.
Citera
2016-10-29, 23:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Han verkar må dåligt, verkar i viss mån ångra eller i varje fall inse vad det är han har gjort.

Han är en mördare. Ett vapen. Men ditt inlägg är tramsigt, du skulle aldrig våga uttala dig sådär inför honom. Han skulle dräpa dig direkt.

Efter att ha läst fup så visar det sig ju att han försökt få vård för åtminstone missbruket, han ville bli ren men hade nog aldrig kunnat fungera normalt i samhället trots nykterhet.

Jag fick uppfattningen att han enbart var ute efter att få mer piller gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in