2016-10-29, 16:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Spelar ingen roll. Man spelar för guldet. Och helst von Rosens.
Det är något man kan vara stolt över. Att IFK har mest av den hem spelade 😀

Jag ältar inte. Men nästa säsong så ser jag att alla matcher spelas klart och avgörs på planen.

Sedan gärna ett annat namn på tråden här.

Håll ordning på era "fans" så det går att spela klart matcherna.
Citera
2016-10-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Visst är man väl i grund och botten emot detta beteende.
Men i detta fall tror jag att dom gör rätt. Eskilstuna skriker efter ett elitlag, dom går ju till och med och kollar på damfotboll.. I Stockholm kommer det alltid att vara dom tre stora punkt slut.
E-Tuna ligger bra till geografiskt för stockholmslagen och har en ok arena.

Glömde att nämna att Tunavallen har riktigt underlag nämligen konstgräs
Citera
2016-10-29, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Riktiga fans drivs av kärlek till fotboll och sin klubb, inte av hat mot andra klubbar. Det är ganska stor skillnad på NHL-flytt och det här initiativet.

Det är ju det förstnämnda som gör att vanliga supportrar avskyr AFC United. Det är långt ifrån en riktig förening i mina ögon. Noll supportrar, sammanslagningar med lag i högre divisioner och så flytt till en ny stad på det.

Såna lag får gärna gå i konkurs för min del.
Citera
2016-10-29, 18:09
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du är ganska ny i det här va?

Hets och hån ska förekomma till en rimlig nivå. Är detta på fullaste allvar nåt konstigt i dina ögon?

Nej. Jag kan förstå att sådant tilltalar folk på den undre delen av IQ-skalan.

Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Det är ju det förstnämnda som gör att vanliga supportrar avskyr AFC United. Det är långt ifrån en riktig förening i mina ögon. Noll supportrar, sammanslagningar med lag i högre divisioner och så flytt till en ny stad på det.

Såna lag får gärna gå i konkurs för min del.

Ska man ha supportrar så är majoriteten av alla klubbar inte riktiga klubbar. Med det synsättet du har kan man underkänna alla nystartade klubbar eftersom de saknar historia och supportrar. Som sagt, gillar man fotboll bör man välkomna nya klubbar och inte förlöjliga dem. Sedan är det stort att ta upp en klubb med så dåliga förutsättningar till allsvenskan.
Citera
2016-10-29, 18:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Nej. Jag kan förstå att sådant tilltalar folk på den undre delen av IQ-skalan.

Ska man ha supportrar så är majoriteten av alla klubbar inte riktiga klubbar. Med det synsättet du har kan man underkänna alla nystartade klubbar eftersom de saknar historia och supportrar. Som sagt, gillar man fotboll bör man välkomna nya klubbar och inte förlöjliga dem. Sedan är det stort att ta upp en klubb med så dåliga förutsättningar till allsvenskan.
De flesta fotbollssupportrar är på den undre delen av iq-skalan då.

Inget fel med nystartade klubbar men att köpa sig en plats i seriesystemet är ju fel, satsa pengar på ett lokalt lag i Eskilstuna istället, de har säkert något divison 1 eller 2 lag som behöver pengar.

Starkt gjort som du skriver men jag hoppas det går åt helvete för dem
Citera
2016-10-29, 18:41
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
De flesta fotbollssupportrar är på den undre delen av iq-skalan då.
Så är det nog. Fotboll är ju ett typiskt arbetarklassfenomen.

Citat:
Inget fel med nystartade klubbar men att köpa sig en plats i seriesystemet är ju fel, satsa pengar på ett lokalt lag i Eskilstuna istället, de har säkert något divison 1 eller 2 lag som behöver pengar.

Vad syftar du på?
Citera
2016-10-29, 18:52
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu sak vi se, AFC bildades 2007, tog över Atletico Husby i div 4 2010. 2012 köpte på dom Väsby och fick en plats i div 1. 2016 flyttar dom till Eskilstuna där det troligen var pengar inblandat också.

Om dom går upp hoppas jag dom åker åt helvete omgående.

Citat:
Så är det nog. Fotboll är ju ett typiskt arbetarklassfenomen.

Vad syftar du på?
Det tänkte jag på.
Som Thorén gruppen gjorde med något division 2 lag i Umeå, jag gillar det inte.

För övrigt vad var det för idioter som stod i göteborgsklacken i torsdag, utan tröja när det är snorkallt och stor och skriker som nå jävla retard.
Otippat att många ser ner på fotbollssupportrar när man ser sådana.
Citera
2016-10-29, 19:05
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Det tänkte jag på.
Som Thorén gruppen gjorde med något division 2 lag i Umeå, jag gillar det inte.

För övrigt vad var det för idioter som stod i göteborgsklacken i torsdag, utan tröja när det är snorkallt och stor och skriker som nå jävla retard.
Otippat att många ser ner på fotbollssupportrar när man ser sådana.

Det stämmer inte överens med Wiki: Väsby United bildades 2005 genom att fotbollssektionen från Väsby IK gick samman med FC Café Opera och bildade en ny klubb. Väsby United, som ersatte FC Café Opera i Superettan 2005
https://sv.wikipedia.org/wiki/AFC_United

Inget omoraliskt att slå ihop två klubbar.
Citera
2016-10-29, 19:08
Medlem
Tämligen unikt med en nykomling som redan är illa omtyckt av alla andra i serien. Om Helsingborg drattar ur och Gefle kvalar sig kvar så är jag beredd att hålla med om Lauls domedagsprofetior. Småklubbarna i södra Sverige får ta sig i kragen nu.
Citera
2016-10-29, 19:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Tämligen unikt med en nykomling som redan är illa omtyckt av alla andra i serien. Om Helsingborg drattar ur och Gefle kvalar sig kvar så är jag beredd att hålla med om Lauls domedagsprofetior. Småklubbarna i södra Sverige får ta sig i kragen nu.
Vad säger han?
Citera
2016-10-29, 19:29
Medlem
Citat:
Vad säger han?
Att Allsvenskan är i en nedåtgående trend baserat på sjunkande publiksnitt (näst högsta snittet någonsin), inget lag i europaspel, läktarskandaler osv osv. Tendenser snarare än klara mönster skulle jag säga men det säljer såklart inga tidningar.
Citera
2016-10-29, 19:45
Medlem
Keldons avatar
Efter att ha läst om afc athletiic i Aftonbladet idag har jag ändrat uppfattning något om klubben. Men vet inte riktigt egentligen. Konstigt att döma på förhand. Det är skillnad på att köpa en färdig klubb a la oligark och på att bygga en ny från div 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in