2015-08-11, 23:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur många liter gick det åt per dag? Eller i veckan?
Låg nog i snitt på mellan 5dl-1 liter dem dagarna jag drack. Hade såklart vissa colafria dagar men dem var mer sällan är dem dagar jag drack cola (fanns säkert dagar jag drack lite mer ochså. Vissa dagar ersatt jag colan med saft eller light läsk (alternativ annan läsk som fanta sprite).
Citera
2015-08-11, 23:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Låg nog i snitt på mellan 5dl-1 liter dem dagarna jag drack. Hade såklart vissa colafria dagar men dem var mer sällan är dem dagar jag drack cola (fanns säkert dagar jag drack lite mer ochså. Vissa dagar ersatt jag colan med saft eller light läsk (alternativ annan läsk som fanta sprite).
Var ju inte så farligt ändå...har ju läst om människor som drar i sig en fyra-fem liter cola om dagen. Då blir det jobbigt att sluta.
Citera
2015-08-12, 00:51
Medlem
LFEs avatar
Jag är lite överviktig. Idag åt jag 150 g bacon, 2 portioner makaroner med 3 sorters ost, en liten påse nachos med lite hemgjord tomatsås, ett halvt mjölkpaket, en 33cl burk cola, några skivor bröd med nutella, några jordgubbar.

Igår:Sen Panini på kvällen (3 am), Korv till frukost, TV-lunch, lite godis, lite nutella, 1 liter mjölk, jordgubbar och melon till melanmål, korv och två skivor bröd med ost till middag samt en kopp kaffe.

Äter nog inte mer än det en vanlig dag.

Innesittande yrkesval, stressig livsstil/dåliga sömnmönster, inte allt för mycket seriös motion (håller väl styrkan uppe men inte konditionen) är väl det som får upp min vikt. Samt ibland blir det ett extra mål om det blir mat över då jag gillar att laga mat. Så jag tar gårdagens lunch som en extra frukost typ.
Senast redigerad av LFE 2015-08-12 kl. 00:53.
Citera
2015-08-13, 17:59
Medlem
Min last är att ja blitt colaberoende. Ja dricker flera flasker om dan o de går inte o låta bli även om ja vill de ibland.
Citera
2015-08-16, 09:55
Medlem
Rottweilerns avatar
1.67 cm lång väger idag runt 88 kilo. Är dock på väg ner nu, för att stanna vid en mer hälsosam vikt.

Igår så åt jag havregrynsgröt med en tesked lättsockrad lingonsylt plus 1 deciliter laktosfri mjölk. Detta åt jag både till frukost och kvällsmat. Lunchen åt jag stekt lax med en potatis och grönsaker till. Rivna morötter och gröna ärtor.

Sedan jag började med 5:2 Dieten så äter jag mycket mindre. Min Achilleshäl är kvällarna. Jag blir alltid så sugen på något på kvällarna, så därför går jag och lägger mig tidigt istället. Så då kommer jag upp tidigt på mornarna och det är gött.

När jag vägde över 90 så åt jag mycket sötsaker. Nötchoklad är något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag åt även stora portioner då. Men nu är den tiden förbi
Citera
2015-09-18, 00:39
Medlem
KringExs avatar
Lite lönnfet. Motionerar aldrig eller sällan.
183cm, pendlar mellan 79-83kg men hela kroppen är typ bara fett inte många muskler haha

Äter mkt mackor, mkt smör i maten, mkt pasta... öl och chips ibland
Citera
2015-09-18, 19:05
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jag är 1,42 cm lång och väger 88 kg.

Frukost: Omelette Arnold Bennett och en kopp varm mjölk.

Lunch: På krogen, en eller två flaskor vin.

Middag: Lagar jag själv om jag inte är bortbjuden, en eller två flaskor vin, kaffe och avec.

Ett par groggar och något glas likör slinker även det ner under dagens lopp.

Dagen avslutas med Whisky och en god bok.

Repetera.

Mvh.
Citera
2016-05-08, 17:18
Medlem
Man behöver inte äta mycket för att bli fet, en sängliggandes kvinna som väger 60 kg behöver endast 1300 kalorier per dygn, det är 700 kalorier mindre än vad en kvinna som lever ett normalt liv utan att träna gör av med eller 1200 kalorier mindre än vad en man gör av med, skulle den sängliggandes kvinnan äta 200 kalorier mer alltså 1500 kalorier skulle hon med tiden väga ca 80 kg och då bli ett fetto utan att ha ätit mycket.
Citera
2016-05-08, 22:02
Medlem
vikingrods avatar
Jag var riktigt smällfet ett par år, 152 kg på 1.92 m. Åt enorma lass varje måltid så man nästan sprack, svullade chips, godis, drack enorma mängder öl och trots att jag cyklar året runt så blev man fetare och fetare.

Mitt största problem var just mängden och småätandet, bodde hemma och morsan lagade alltid enorma mängder mat. Tillräckligt för en familjefest.
Självklart tog man så mycket man bara kunde och sen lite till... Och lite till sen med.

Kunde bli följande på en dag.

08.30 Frukost 5-6 ägg i en omelett, 5 skivor bacon, vitt bröd och juice.

10.30 Mellanmål 2-3 mackor med ost, skinka och smör.

12.00 Lunch 5-600 gram pasta, 0.5 liter köttfärssås, en liter Cola/två öl.

13.00 till 18.00 Diverse snacks 2-3 Daim, ett par öl, 300 gram chips, 2 ölkorv, 200 gram chilinötter.

19.00 Middag 1000 gram lasagne, 6-7 kokta potatisar, två skivor knäckebröd med ost och en öl.

Efter en sån dag var man alltid helt slut. Gick alltid och småtugga på något mellan måltider.

Sen flytta jag hemifrån, tröttna på stor jävla fläskmage och pattar större än valfri bimbos och börja min "tortyr" och åt små normala lass ( sicken jäkla chock man fick, "räcker det här ens till ett barn?")
och började cykla hårt som fan, gick promenader, lyfte vikter och drack 90% vatten istället för öl.
Och sket i precis allt snacks. Bytte ut chips etc mot morötter och äpplen. Gick på 2.5 år ner 43 kg till 109 kg.
Tog det lite lugnare då och föll tillbaka lite. Gick upp till 125 kg.
Tröttnade igen och gick ner 29 kg på 6 månader. Sedan dess har jag stannat mellan 95 och 100 kg.
Vägrar återgå till den feta, svullande grisen jag var innan.

Man tänker inte mycket på hur dåligt man mår som fetto. Visst fick man kramper, ont i leder och sånt men skillnaden märker man när kilona försvinner. Hur lätt det är att röra sig, hur lite andfådd man blir av normal aktivitet. Hur jävla gott en pizza smakar varannan vecka istället för varje kväll.
Hur jävla uppfriskande kallt vatten är istället för sliskig cola en varm sommardag.

Ni som kan och vill, sluta svulla och rör på fläsket. Det är ta mig fan det bästa du kan göra.
Citera
2016-10-28, 10:07
Medlem
Jag är kraftigt överviktig. 150 kg på 200 cm.

3 dl gainer, 1 liter mjölk
3 dl havregryn, sylt, 3 bananer, äggröra på 10 ägg
500 gram kött, 200 gram pasta/ris (okokt vikt), whatever som tillbehör
500 gram kött, 500 gram potatis, whatever som tillbehör
500 gram kvarg

Detta blir typ: 8000 kcal, 600 gram protein och 1 kg kolisar utan tillbehören.

Citera
2016-10-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namjorne
Jag är kraftigt överviktig. 150 kg på 200 cm.

3 dl havregryn, sylt, 3 bananer, äggröra på 10 ägg
500 gram kött, 200 gram pasta/ris (okokt vikt), whatever som tillbehör
500 gram kött, 500 gram potatis, whatever som tillbehör
500 gram kvarg

Detta blir typ: 8000 kcal, 600 gram protein och 1 kg kolisar utan tillbehören.

Min undran är mest varför du slösar pengar på gainers (och mjölk) när du äter 10 ägg och 1 kg kött om dagen?
Citera
2016-10-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Min undran är mest varför du slösar pengar på gainers (och mjölk) när du äter 10 ägg och 1 kg kött om dagen?

Nog väl för att det är ett troll, men syftet med att äta gainer istället för annat är att flytande föda är mycket mer lättsmält. Om du ska få i dig 2g protein per kg, dvs 300 i vederbörandes fall krävs det endel - nu ser väl mer ut som proteinförgiftning dock ☺️🚬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in