2016-10-28, 17:33
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo det är lite förvånande då tom de mest oseriösa undersökningarna visat på en (liten) upp gång.

Bortsett från mätningens konfidensintervall borde otvivelaktigt blattarnas verksamhet och senaste omfattande prestationer gjort bättre utslag i mätningen!

Helt klart emellertid att SD kommer att öka som vanligt framöver.

Men SD är fortfarande starka nog, att ombesörja S-tatssvetsarens arbetsuppgifter begränsas och bättre anpassas efter förmågan...
2016-10-28, 17:52
Medlem
Några siffror i Sentio verkar onaturliga. Så små är naturligtvis inte MP, försök inte inbilla mig det... ...Dessutom svär jag på att V och C inte är så stora.

Dom mer "seriösa" instituten visar små uppgångar för SD. Nu väntar mycket svåra problem för både S och M. Batra imponerar verkligen inte. Hon kan ändå inte ersättas av Center-rödhättan som en sorts Moder SVEA..

Sossarna får nu ta hela ansvaret för skolans förfall och den sakta borttynande välfärden, det kostar i opinion. Hela assistansdebatten går fel för Sossarna. Dreven mot SD är egentligen riktiga skitsaker och är ett sätt att blanda bort korten istället för att granska makten.

SD bör bli tydligare med att hävda Svenska värderingar och faktiskt angripa Islam mycket hårdare. Islamangreppen kan ge röster.
Idag är jag faktiskt mer optimistisk och VERKLIGHETEN får vi se under valnatten.
2016-10-28, 18:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Bortsett från mätningens konfidensintervall borde otvivelaktigt blattarnas verksamhet och senaste omfattande prestationer gjort bättre utslag i mätningen!

Helt klart emellertid att SD kommer att öka som vanligt framöver.

Men SD är fortfarande starka nog, att ombesörja S-tatssvetsarens arbetsuppgifter begränsas och bättre anpassas efter förmågan...

Sant, men samtidigt är de senaste anklagelserna om "antisemitism" allvarligare än det vanliga tramset om "islamofobi" ect, speciellt när Åkesson felaktigt gett anklagelserna viss dignitet.

Jag tror dock detta bara är brus och ingen trend, inget tyder på det.
2016-10-28, 18:39
Medlem
Yougov och Sentio var närmast att pricka SD rätt vid valet, och Sentio hade även bra koll på övriga, men jag tror att deras siffror är opålitliga. Även när det gäller SD.

I både Yougov och Sentio har KD och MP svängt rejält, utan någon som helst anledning. De verkar ha svårt att snappa upp just de väljarna av någon anledning. Kanske är KDs väljare för gamla för internet och MPs lider av elallergi? Antagligen är både de svängningarna och SDs nedgång i denna felaktiga. Jag tror även att de 28% som någon av dem gav SD en gång i tiden var fel.

Med fel menar jag förstås inte att SD inte kunde legat på 28% då, utan att deras mätning var överdrivet svajig jämfört med deras andra mätningar. Det blir lite för mycket drama.
2016-10-28, 18:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Yougov och Sentio var närmast att pricka SD rätt vid valet, och Sentio hade även bra koll på övriga, men jag tror att deras siffror är opålitliga. Även när det gäller SD.

Senito har visat sig vara överlägset bäst i att mäta folkligt stöd i (minst) tre val, ändå tror du inte på deras siffror?
2016-10-28, 18:54
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Några siffror i Sentio verkar onaturliga. Så små är naturligtvis inte MP, försök inte inbilla mig det... ...Dessutom svär jag på att V och C inte är så stora.

Dom mer "seriösa" instituten visar små uppgångar för SD. Nu väntar mycket svåra problem för både S och M. Batra imponerar verkligen inte. Hon kan ändå inte ersättas av Center-rödhättan som en sorts Moder SVEA..

Sossarna får nu ta hela ansvaret för skolans förfall och den sakta borttynande välfärden, det kostar i opinion. Hela assistansdebatten går fel för Sossarna. Dreven mot SD är egentligen riktiga skitsaker och är ett sätt att blanda bort korten istället för att granska makten.

SD bör bli tydligare med att hävda Svenska värderingar och faktiskt angripa Islam mycket hårdare. Islamangreppen kan ge röster.
Idag är jag faktiskt mer optimistisk och VERKLIGHETEN får vi se under valnatten.

Att MP ligger under spärren låter inte så otroligt med tanke på deras utveckling. Att SD sjunker är mer märkligt. Brus eller trend?
2016-10-28, 19:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Bortförklaringarna regnar i tråden.
Sentio är rättesnöret. Vi ser en kraftig minskning för SD. Måhända är den inte fullt lika kraftfull som siffrorna visar men ändå en rejäl minskning.

Såg att någon pratade strunt om Novus och att de är värdelösa pga telefonförhör. Novus kör sedan länge både web och telefon. Värdelösa eller ej.

SD ökar under oktober i Sifo och Novus men faller i Sentio. Varför?
SDs riktiga kärna på en hundra tusen eller två ligger före den stora massan.
Kärnan är snabbare och mer välinformerade. Kärnan är inte nöjda med den senaste tiden.
Massan släpar efter.

Det ser onekligen inte bra ut.
2016-10-28, 19:34
Medlem
Citat:
Att MP ligger under spärren låter inte så otroligt med tanke på deras utveckling. Att SD sjunker är mer märkligt. Brus eller trend?

Nu gäller ju tråden SD:s opinionsiffror och jag går inte i polemik men du förstår nog att alla Muppar inte kan ha försvunnit. Siffran 2,5% är ju skrattretande låg. Visst skulle jag önska det men jag vet hur många verklighetsfrånvända muppar det finns. Sedan vandrar en del mellan V och MP. Och det är lika illa, pest eller kolera.

För SD är trots allt Socialdemagogerna huvudfienden se bara på deras sammansättning med otäcka Sjejkaraber som tror dom kan stå och fördöma riktiga Sverigevänner.

Nästa Sentio kommer säkert att visa en liten ökning för SD. Nu är väljarna mycket lättrörliga. Egentligen är alltsammans skit....men SD bör belönas för sitt MOTSTÅND även om det kunde vara hårdare. Dreven är lätta att skaka av sig, nu gäller det istället att komma med förslag på hur man försämrar välfärden för ekonomiska migranter och hamra in det i sinnena. Dessutom hårda angrepp på Islam. Sossarna sänker sig själv genom att försämra välfärden för vanliga Svenskar.
2016-10-28, 19:42
Medlem
Jag har ju tidigare hävdat att det finns en ihoptryckningsmekanism, den får vi finna oss i.... ...Och SD har idag 21%. Jag tror att SD snart är Sveriges 2:a största parti, kanske är dom det redan nu.

Ballongsossarna 24%...Mods....22%...och SD 21%...Och kanske undrar Ni hur jag kan veta detta? Nja det är mest känsla ....Men med ihoptryckning menar jag att dom bästa Instituten visar sämre siffror och dom sämsta Instituten visar bättre siffror. Denna tendens är tydlig och inget vi skall vifta bort.

Ja MK och Jimmie är båda bra. MK en mer aggressiv debattör som kan gå till motangrepp medan Jimmie är den mobbade politikern som vinner många hjärtan. Man skall utnyttja båda. Synd att inte Jomshof kan framträda mer. Men kanske spårar jag ur tråden.

När kommer nästa undersökning? Vilket Institut?

Glöm inte att det är valresultatet som är det viktiga.... .....
Senast redigerad av ShariaInstructor 2016-10-28 kl. 19:45.
2016-10-28, 19:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu gäller ju tråden SD:s opinionsiffror och jag går inte i polemik men du förstår nog att alla Muppar inte kan ha försvunnit. Siffran 2,5% är ju skrattretande låg. Visst skulle jag önska det men jag vet hur många verklighetsfrånvända muppar det finns. Sedan vandrar en del mellan V och MP. Och det är lika illa, pest eller kolera.

För SD är trots allt Socialdemagogerna huvudfienden se bara på deras sammansättning med otäcka Sjejkaraber som tror dom kan stå och fördöma riktiga Sverigevänner.

Nästa Sentio kommer säkert att visa en liten ökning för SD. Nu är väljarna mycket lättrörliga. Egentligen är alltsammans skit....men SD bör belönas för sitt MOTSTÅND även om det kunde vara hårdare. Dreven är lätta att skaka av sig, nu gäller det istället att komma med förslag på hur man försämrar välfärden för ekonomiska migranter och hamra in det i sinnena. Dessutom hårda angrepp på Islam. Sossarna sänker sig själv genom att försämra välfärden för vanliga Svenskar.

Nej, alla muppar har inte försvunnit. V och C ökar ju samtidigt. Att vi har dårar som hoppar mellan dessa extremistgrupper är väl inget som förvånar dig.

SD:s siffror är förmodligen bara brus dock, möjligen också MP:s, bli inte förvånad om de går upp till normal Snenito-nivå redan nästa månad.

Men om detta inte sker på en-två-re månader så har bägge problem 2018. MP att rädda sig i riksdagen och SD klara 20 % (vilket nästan skulle vara en besvikelse för många).

(Appropå ingenting, tänk att MP inbillade sig för bara två år sedan att de "konkurrerade" med SD om att vara tredje största parti...)
2016-10-28, 20:13
Medlem
Citat:
Jag känner D3 personligen, alltså inte bara via arbete i SD. Jag är insatt i hur de fungerar tillsammans.

Men innan vi bli varnade, tillbaka till topic.

Frågan är dock intressant för SDs oppinionssiffror och inflytande långsiktigt. Så tala ur skägget.
2016-10-28, 21:17
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Ajdå, hur gör vi nu? Är Sentio också ett korrupt bluffinstitut? Jag lutar åt det.
Eller börjar det faktum att sossarna så smått börjar reda upp i kaoset som galningen Reinfeldt ställde till med börjat ge resultat. Det kanske sipprar över lite SD-sympatisörer åt det hållet nu. Har själv snuddat vid tanken, det ska medges.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in