Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Tror du behöver läsa på mer gällande hcg och dess funktion som är en extremt viktig del i återhämtningen... Särskilt om man väljer att köra långa / tunga kurer med tren/nandro.
Vad är långa kurer samt tunga kurer enligt dig?
Får gärna länka lite då jag gärna läser på mer om det när en 19-nor är inblandad.
Min kunskap jag har om hcg (relativt begränsad) är att hcg används för att göra så att kulorna behåller sin funktion, då inte bara test produktion utan såklart dem andra grejerna med och ska man ändå gå av så ser jag ingen mening att köra det under kuren utan kan göra det mellan sticket och pctn för att kickstarta det.
Men för någon som skulle kört TRT och då menar jag är infattad att det är livet ut så skulle jag nog nästan rekommendera hmg för om jag inte har fel, rätta mig gärna, så kan inte hmg minska känsligheten av leydig cellerna men den risken finns med för mycket hcg.
Nu var dock mitt svar angående hcg just för den vanliga test kuren och jag kan verkligen inte se en anledning att köra hcg under den kuren om inte för dem anledningarna jag gav.
Lär mig gärna mer om det så uppskattar all information.