2016-10-27, 21:38
Medlem
womanzizs avatar
Jag är påväg att avsluta en 16v testo e 400mg + EQ 400mg ew kur.

De två sista veckorna kör jag bara testo 400mg, och sista sticket är nästa vecka. Under kuren så har jag använt arimidex 0.5 eod som AI.

Min fråga lyder: När bör jag sluta använda mig av arimidex? Några dagar efter sista sticket? Inleder en 40/40/20/20 nolvadex pct 14 dagar efter sista sticket.

Tacksam för all info jag kan få!
Citera
2016-10-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av womanziz
Jag är påväg att avsluta en 16v testo e 400mg + EQ 400mg ew kur.

De två sista veckorna kör jag bara testo 400mg, och sista sticket är nästa vecka. Under kuren så har jag använt arimidex 0.5 eod som AI.

Min fråga lyder: När bör jag sluta använda mig av arimidex? Några dagar efter sista sticket? Inleder en 40/40/20/20 nolvadex pct 14 dagar efter sista sticket.

Tacksam för all info jag kan få!

Säkrast är att köra adex fram tills du börjar med nolvan.
Citera
2016-10-28, 09:05
Medlem
Antigen9s avatar
Hej skulle vilja veta vad ni tycker om min andra kur på test e+ deca

Jag körde test e 250 mg måndag och torsdagar i 12 veckor, kickstarta de med 500 de första 3 stickningar och kickstartade med 20mg dbol v 1-3 , körde nolva v 13-16. Har inte haft några känningar alls med gyno. Tänkte vänta 8 veckor innan andra kuren.

28 år
178 cm
105 kilo ( gick ner från 122kg under första kuren)
Tänkte köra andra kuren

v 1-13, Test E 500mg måndag/tors
v 1-10, Deca 250mg måndag/tors
v 1-4, Dbol 20mg/day
v 16-20 nolva 40/40/20/20/20

Har ni några synpunkter ?
Citera
2016-10-28, 09:49
Medlem
(Har gått igenom flera sidor o trådar om hcg, bla 'Natural's trådguide, men denna fråga kom ej upp)

Jag undrar angående hcg, eftersom jag är inne på v7 nu av Testo E och inte körde hcg i början så skulle jag uppskatta om någon kunde göra klart för mig skillnaderna mellan att 1: köra det i slutet av kuren(ex sista 4v), 2: mellan sista sticket och pct eller 3: under pct?

Kur: Testo E (14v) 250mg/1ml e5d & Dbol: 30 på, 30 av, 30 på

Pct: Nolvadex 20mg i 30 dagar

Ev. HCG blir isf 500iu e3d
Senast redigerad av BiraNapoli 2016-10-28 kl. 09:54.
Citera
2016-10-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiraNapoli
(Har gått igenom flera sidor o trådar om hcg, bla 'Natural's trådguide, men denna fråga kom ej upp)

Jag undrar angående hcg, eftersom jag är inne på v7 nu av Testo E och inte körde hcg i början så skulle jag uppskatta om någon kunde göra klart för mig skillnaderna mellan att 1: köra det i slutet av kuren(ex sista 4v), 2: mellan sista sticket och pct eller 3: under pct?

Kur: Testo E (14v) 250mg/1ml e5d & Dbol: 30 på, 30 av, 30 på

Pct: Nolvadex 20mg i 30 dagar

Ev. HCG blir isf 500iu e3d

Finns många sätt och delade åsikter på om man ska ta d i slutet av kur eller genom hela kuren.
Hade jag varit som dig så hade jag börjar v 13 och kört till v16 för att påbörja pct v17
Alternativt börjat underhålla bollarna redan nu.
Citera
2016-10-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antigen9

Jag körde test e 250 mg måndag och torsdagar i 12 veckor, kickstarta de med 500 de första 3 stickningar och kickstartade med 20mg dbol v 1-3 , körde nolva v 13-16. Har inte haft några känningar alls med gyno. Tänkte vänta 8 veckor innan andra kuren.

28 år
178 cm
Tänkte köra andra kuren

v 1-4, Dbol 20mg/day

Skulle säga 8 veckor av är alldelesför lite.
Då kunde du lika bra legat på hela tiden, måste låta kroppen återhämta sig.
Tycker dosen testo är ganska hög du har ju dubblat dosen sen förra kuren.
Dra ut på kuren lite istället, lägre dosering och fler veckor.

Ska du ändå kickstarta med dbol så förstår jag inte varför du inte kör v1-6 istället,där lär du börja känna av testot.

Ett upplägg med hcg hade nog suttit fint här med, du lär ju stänga ner dig rätt bra, särskilt om du påbörjar denna kuren så tätt som 8 veckor efter.
Citera
2016-10-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
Finns många sätt och delade åsikter på om man ska ta d i slutet av kur eller genom hela kuren.
Hade jag varit som dig så hade jag börjar v 13 och kört till v16 för att påbörja pct v17
Alternativt börjat underhålla bollarna redan nu.

Håller helt och hållet med här att köra det 13-16 och pct veckan därefter.
Jag ser ingen anledning att köra HCG genom en kur om det inte är så att man vill göra sin sambo/fru gravid eller man stör sig på att kulorna är mindre och ogillar det estetiskt.
Citera
2016-10-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antigen9

28 år
178 cm
Tänkte köra andra kuren

v 1-4, Dbol 20mg/day

Den generella regeln brukar vara kurtid + PCT = hur länge du bör vara av innan nästa kur, dock blodprov är det bästa.

Nästa gång du kör en kur och du har planer på att köra en kur relativt nära varandra så hade jag hellre rekommenderat dig att göra såhär, vi tar din kur som exempel.

Vecka 1-12 500mg ew
Vecka 13-21 150~mg ew
Kolla blodprov och utvärdera, står värdena bra till, då har du grönt ljus att köra din test/deca kur.

Att PCT'a och sedan hoppa på igen på så kort tid är mer onödigt då kroppen utsätts för mer stress, min egna åsikt men verkar vara en åsikt många har vad jag har förstått, fler får gärna inflika här.

Rekommenderar dig att läsa på lite mer om bryggning mellan kurer eller vanlig cruise.
Citera
2016-10-28, 12:10
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
250mg deca låter för lite, jag hade lagt mig på 400mg/vecka. Totalt 8 veckor.

Fan allt står ju på nätet om man söker, kolla vad jag hittade..peace

https://www.steroid.com/Deca-Durabolin.php
Citera
2016-10-28, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ravingx
Håller helt och hållet med här att köra det 13-16 och pct veckan därefter.
Jag ser ingen anledning att köra HCG genom en kur om det inte är så att man vill göra sin sambo/fru gravid eller man stör sig på att kulorna är mindre och ogillar det estetiskt.

Tror du behöver läsa på mer gällande hcg och dess funktion som är en extremt viktig del i återhämtningen... Särskilt om man väljer att köra långa / tunga kurer med tren/nandro.
Citera
2016-10-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tror du behöver läsa på mer gällande hcg och dess funktion som är en extremt viktig del i återhämtningen... Särskilt om man väljer att köra långa / tunga kurer med tren/nandro.

Vad är långa kurer samt tunga kurer enligt dig?
Får gärna länka lite då jag gärna läser på mer om det när en 19-nor är inblandad.
Min kunskap jag har om hcg (relativt begränsad) är att hcg används för att göra så att kulorna behåller sin funktion, då inte bara test produktion utan såklart dem andra grejerna med och ska man ändå gå av så ser jag ingen mening att köra det under kuren utan kan göra det mellan sticket och pctn för att kickstarta det.

Men för någon som skulle kört TRT och då menar jag är infattad att det är livet ut så skulle jag nog nästan rekommendera hmg för om jag inte har fel, rätta mig gärna, så kan inte hmg minska känsligheten av leydig cellerna men den risken finns med för mycket hcg.

Nu var dock mitt svar angående hcg just för den vanliga test kuren och jag kan verkligen inte se en anledning att köra hcg under den kuren om inte för dem anledningarna jag gav.

Lär mig gärna mer om det så uppskattar all information.
Citera
2016-10-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravingx
Vad är långa kurer samt tunga kurer enligt dig?
Får gärna länka lite då jag gärna läser på mer om det när en 19-nor är inblandad.
Min kunskap jag har om hcg (relativt begränsad) är att hcg används för att göra så att kulorna behåller sin funktion, då inte bara test produktion utan såklart dem andra grejerna med och ska man ändå gå av så ser jag ingen mening att köra det under kuren utan kan göra det mellan sticket och pctn för att kickstarta det.

HCG används främst för att hålla bollarna vid liv, så att egenproduktioner inte stängs ner såpass mycket att det kommer ta år att återhämta sig.
I detta fallet så har BiraNapoli inte en väldigt avancerad eller hård kur och kanske klarar sig ändå.
Har själv kört ungefär samma kur och återhämtad mig bra utan hcg.

Vid längre och/eller hårdare kurer så borde du inkludera hcg genom hela kuren, givetvis i intervaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in