2016-10-27, 05:41
Medlem
Är det möjligt att starta om flashback? Det jag menar att starta om med 0 trådar?

Skulle ni kunna göra det om ni ville? Hur lång tid skulle det ta?

Har ni någonsin diskuterat det?

Hur skulle det gå till?
Citera
2016-10-27, 06:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Självklart går det radera alla trådar och medlemmar men varför?
Citera
2016-10-27, 07:17
Medlem
8xxSeriess avatar
Möjligt såklart. Men varför? Tappar ju lite poängen med ett forum om man inte kan söka information.
Citera
2016-10-27, 10:51
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Det finns ju ett allmänintresse att Flashback ligger uppe. I princip vad man än googlar på så kommer flashback upp som något av de tre-fyra översta alternativen. Det är en enorm kunskapsdatabas som är ansamlad här över många år, så OM något skulle hända med all data så skulle den svenska 'delen' av internet förlora en hel del information.
Citera
2016-10-27, 11:42
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Det finns ju ett allmänintresse att Flashback ligger uppe. I princip vad man än googlar på så kommer flashback upp som något av de tre-fyra översta alternativen. Det är en enorm kunskapsdatabas som är ansamlad här över många år, så OM något skulle hända med all data så skulle den svenska 'delen' av internet förlora en hel del information.

Jo, all information skulle gå förlorad. Men man kanske ska fråga sig hur mycket vär informationen som finns här faktiskt är värd. de där 3-4 översta alternativen man får upp som pekar på Flashback kanske man ska hoppa över då informationen många gånger håller väldigt låg tillförlitlighet. Vad jag menar är att här finns ju ingen som faktiskt går igenom inläggen och kontrollerar så att faktan faktiskt stämmer.
Citera
2016-10-27, 13:54
Medlem
Vill du (trådskaparen) själv att allt ska försvinna från Flashback? Varför i så fall?
Citera
2016-10-27, 20:04
Medlem
NEJ!

Varför i hela fridens namn skulle man vilja det? Det är ju flashbacks storhet som i mångt och mycket gör hela grejen, det finns diskutioner om allt, du kan hitta svar på allt.

Vad skulle vinsten vara egentligen?
Citera
2016-10-27, 20:12
Medlem
ischs avatar
Ja, varför skulle man inte kunna göra det? Det kan du självklart med alla sidor på nätet sålänge du har kontroll över dem. Frågan är varför man skulle vilja göra det.
Citera
2016-10-27, 23:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ja, varför skulle man inte kunna göra det? Det kan du självklart med alla sidor på nätet sålänge du har kontroll över dem. Frågan är varför man skulle vilja göra det.

Det är inte heller speciellt svårt, men någon vettig poäng med förfarandet ser inte jag heller. Styrkan med Flashback är ju forumets trådar och inlägg, så att ta bort dessa drygt 55,5 miljoner inlägg och starta på nytt känns väldigt korkat.

admin5
Citera
2016-10-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Vill du (trådskaparen) själv att allt ska försvinna från Flashback? Varför i så fall?

Ne, det vill jag inte. Detta handlar bara om ett rent allmänintresse.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är inte heller speciellt svårt, men någon vettig poäng med förfarandet ser inte jag heller. Styrkan med Flashback är ju forumets trådar och inlägg, så att ta bort dessa drygt 55,5 miljoner inlägg och starta på nytt känns väldigt korkat.

admin5

55 mille inlägg? Helt otroligt.

Kommer ni börja ta bort onödiga trådar, inlägg eller allmänprat på forumet om så önskas för att få plats med inlägg med mer kvalitet i framtiden? Då tänker jag på att få mer plats i databasen.

Har det lagts fram för diskussion eller är det benhård diskussion oavsett om det handlar om smörja eller vettiga inlägg?
Citera
2016-10-28, 02:11
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
55 mille inlägg? Helt otroligt.

Kommer ni börja ta bort onödiga trådar, inlägg eller allmänprat på forumet om så önskas för att få plats med inlägg med mer kvalitet i framtiden? Då tänker jag på att få mer plats i databasen.

Har det lagts fram för diskussion eller är det benhård diskussion oavsett om det handlar om smörja eller vettiga inlägg?

Det är inte aktuellt att plocka bort några inlägg/trådar, förutom de som inte följer regelverket förstås. Det som den ena tycker är skräp tycker den andre att är ett guldkorn, så därför får allting finnas kvar och användarna får själva välja vilka diskussioner de vill läsa och delta i.

Bättre på det viset än att vi försöker bestämma åt användarna vad som är "smörja eller vettiga inlägg" eftersom det ligger i betraktarens öga.

admin5
Citera
2016-10-28, 02:20
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5

Jo precis. Numera är flashback även så gammalt att diskussioner om olika fenomen och skandaler ibland dyker upp av någon aktuell anledning varvid de hela blir mycket intressant. Att en tråd en gammal politiker blir nyaktuell och då läsa då om vad som skrevs om politikern för 10 år sedan i lite av en annan tid är ytterst intressant ibland.

Att stänga ner trådar pga att de är gamla som flashback har gjort tidigare är ett ganska dåligt förfarande.

T.ex gamla politiska trådar som rör Reinfeldt där han ganska ofta hyllades för att successivt bli en av de mest hatade personerna här på bland en del flaskbackare här på. De har ett värde tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in