Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-27, 18:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
En bild säger mer än tusen ord. Från igår.

Trump i Jacksonville: (Trumps rubrik - "An aerial shot of Jacksonville crowd yesterday! I may as well show you because the media won't.")

https://minfil.org/z0D9pab0bc/trump_jacksonville.jpg

Clinton i Orlando:

https://minfil.org/05D3p9b9b7/clinton_orlando.jpg
Hur många deltog i detta möte? ~5.000-10.000?
Hur många är det som röstar i Florida? 12.655.286

Och än så länge leder Clinton där.
2016-10-27, 18:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Fråga han du diskuterade den frågan med då jag svarade bara på en annan del av ditt inlegg. Du har vare sig koll på vad du skriver, vem/vilka du argumenterar och vem som skrivit vad.
Nu var ju det du som citerade mig, eller hur.
Och du opponerade dig med meningslös crap.
Men då kommer den stora frågan, varför citera mig överhuvudtaget?
Nu när det visade att du svär dig fri ifrån dessa tokigheter som jag undrade om där.
Som då var i hur Mexikaner som väller upp nu, ska klara av att rösta bort Trump i detta val.
Det är ju inte möjligt och man måste vara rätt korkad om man tror andra ska gå på denna.
Och sen andra fakta är att man har en negativ invandring ifrån söder nu, och varit så i ett par år.

Och vill du ta en Svenska lektion så föreslår jag två saker i fortsättningen, Ett lär dig stava själv, Två det finns ett språkforum på FB, där kan du diskutera mig hur mycket du vill.
Det finns tom en tråd jag själv skapat för min säregna stil att skriva på, där kan du bajsa på mig hur mycket du vill.
Då du verkar rätt skitenödig.

Jo, jag undrade om muren innan, och att han inte hade pratat om denna på länge eller lätt hittat på hans websida.
Men så förra veckan så kom den upp igen, bara ett desperat försök?
Ibland undrar jag om han ens vill bli president, då det han säger låter som nått man hör i sandlådan.
2016-10-27, 18:17
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Hur många deltog i detta möte? ~5.000-10.000?
Hur många är det som röstar i Florida? 12.655.286

Och än så länge leder Clinton där.

Hoppet är ju det sista som överger människan sägs det

Florida kommer rösta Trump
2016-10-27, 18:40
Bannlyst
https://minfil.org/6eD2p3bcba/Reagan_Carter.jpg

Carter ledde stort i opinionsundersökningar en vecka innan mot Reagan.

Ser paralleller med detta val.
2016-10-27, 18:46
Medlem
baggebo1s avatar
Extremt stor förtidsröstning i Texas. Folk som aldrig har röstat förr. Trumpsupportrar. Lyssna på den här texianen:

https://twitter.com/Darren32895836/status/791350873272168448

Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Även om nu samplet råkar vara väldigt skevt, var framgår det att ingen viktning skett i efterhand för att justera för detta? Generellt verkar information om skillnaden mellan det faktiska samplet och poststratifiering vara ganska dålig bland de amerikanska undersökningarna.
Jag hittade inget om det när jag gick igenom dokumentet för den pollen.
2016-10-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Extremt stor förtidsröstning i Texas. Folk som aldrig har röstat förr. Trumpsupportrar. Lyssna på den här texianen:

https://twitter.com/Darren32895836/status/791350873272168448

Jag hittade inget om det när jag gick igenom dokumentet för den pollen.

Fan va skönt! Då finns det hopp för jorden.
2016-10-27, 19:12
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du länkade till något trams om kärnvapen, inte till det vi kom överens om. Förstår att du är utländsk och inte kan språket så bra, verkar som att mycket blir 'lost in translation' när man pratar med dig? Är det pga google-translate?

Igen, jag frågar efter källa om dina påståenden där Trump utvecklar 'take the oil', men det verkar inte komma.

Nått så här kanske ?
https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/21/donald-trump-iraq-war-oil-strategy-seizure-isis
2016-10-27, 19:13
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Lägg ner nu förfan det finns ju bevis på att röstmaskinerna har ändrat rösten till Clinton innan man skulle skicka in rösten, sen om detta är fusk vet jag inte men eftersom Soros är inblandad i röstmaskinerna så låter det jävligt skumt, hur i helvete kan han ens få vara inblandad där den onda jävla idioten?

Men Trump kommer att vinna Texas utan problem.

Kanske läge att presentera bevisen fullt ut.
Eller är det något problem ?
2016-10-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nått så här kanske ?
https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/21/donald-trump-iraq-war-oil-strategy-seizure-isis

Läste bara första paragrafen:

One of the recurring themes of Donald Trump’s national security strategy is his plan to “take the oil” in Iraq and from areas controlled by Islamic State (Isis) extremists. It would drain Isis’s coffers and reimburse the US for the costs of its military commitments in the Middle East, the candidate insists.

Så win-win situation... Men MSM ska alltid vinkla rapporteringen.
2016-10-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Kanske läge att presentera bevisen fullt ut.
Eller är det något problem ?

Inga problem jag hittade det med en enkel google sökning, sen är det väl oftast så att folk själva rapporterar in när något inte gått rätt till men Kräket Zerg ville ha bevis från företaget själv verkar det som varför dom nu skulle erkänna det? Sen som sagt jag diskuterar inte med den människan längre då han bara provocerar med mening.
2016-10-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Skall man leta dårar skall man bara besöka den här tråden. Nu erkänner ni att ni gillar Hitler och Trump i samma inlägg. Ni kunde lika gärna säga rakt ut att ni önskar att Hitler blev president i USA.

Ni vet att Trump tycker att USAs politiker är för mesiga, bl a för att de inte använder sina kärnvapen

Håller fullständigt med. Erkänner vad? Du är ju helt snurrig, jag sa att de hade samma mål, ingenting annat.

Du vet att du köper media propaganda rakt av?

Trump har sagt följande "Nuclear is off the table" och sedan finns det en journalist som påstått att Trump sagt följande "Vi har ju kärnvapen, varför använder vi de inte?" men när man grävde lite i detta så handlade det om att en "unknown source" har påstått detta..

Annars får du nog ta och motbevisa mig med ett klipp där Trump själv säger det

Sen undrar jag också om allt Anti-Trump folk, ni ser hellre Hillary på tronen så att världen kan bli ännu värre? Hon vill forma om mycket inom hälsovården, mer mediciner, mer vinster.. När vi ändå är i farten så kanske hon släpper kärnvapen över Iran...Det däremot finns det bevis på att hon sagt.

Ser ni inte ens i ert egna land vad demokratin gjort mot er?!
Senast redigerad av Hewasright 2016-10-27 kl. 19:35.
2016-10-27, 19:27
Medlem
baggebo1s avatar
Ännu ett exempel på vad som händer på marken:
Citat:
The eighth Congressional District of Minnesota is a working class area in Eastern Minnesota. It has voted for a Democrat in the last four Presidential elections. It has a Democrat Congressman and will likely be the most expensive Congressional race this year.

Usually, a Democrat Presidential candidate would win. But a recent poll held a shock:

Trump is up 12 points!

And more: Trump is winning among women. And the Democrat Party is losing members. They’re becoming Independents.

What The Data Says did this analysis of the Eighth Congressional District of Minnesota:

Trump is beating Hillary by 12 points: “Our poll shows Republican Donald Trump with a 12-point lead over Clinton, 47 percent to 35 percent“
– Trump is winning with women: “leading Clinton 41 percent to 39 percent.”
– Dems are crossing over: “the number of Democrats dropped from 34 percent in 2014 to 27 percent in 2016. The number of independents jumped from 31 percent two years ago to 41 percent this year.“

You may say, this is one congressional district and it does not represent the whole country. Right it does not, but it does represent old fashion Democrats. Democrats who do not really support the party’s position on social issues, but have traditionally voted for Democrats because they believed the Democrat was for the “worker”. This district could be a microcosm of Ohio, Pennsylvania, Michigan, Illinois, Wisconsin, and Iowa. According to Wikipedia, Minnesota’s 8th district has voted Democrat for the past 4 presidential elections, so why would it be polling +12 for Trump???

If this District is a sign of what’s happening in Ohio, Pennsylvania, Michigan, Illinois, Wisconsin, and Iowa, Trump is going to win in a landslide!
https://americanlookout.com/working-class-district-in-minnesota-trump-up-by-12-and-dems-are-going-independent/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in