Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Men du menar alltså att Fingerprint vet bättre än dig själv vad Du skall göra med DINA pengar, de vet om du behöver renovera huset, byta bil eller köpa fler aktier i en viss sektor... du har alltså köpt in dig som delägare i ett företag men får vare sig lön eller ta del av vinsterna? Känn dig blåst.
Jag investerar i bolag därför att jag tror att det är en bra investering. Dvs. att jag tjänar mer på att äga aktier i bolaget än om jag skulle investera dem själv. Du säger att du kan göra bättre investeringar än Fingerprint, så varför skulle du då vilja äga aktier i ett så dåligt bolag?
Del av vinsten får man ju ändå, eftersom aktiekursen går upp om företaget gör bra investeringar, även om de inte delar ut något. Det är ju just Fingerprint ett ypperligt exempel på. De delar inte ut, men ändå har aktieägare tjänat över 700 % om de ägt aktier sen tre år tillbaka.
Om du sen vill köpa aktier i ett annat bolag så kan du ju när som helst välja att sälja av en del aktier. Det är ju helt fritt hur du vill använda dina pengar oavsett om det delas ut något eller ej.