2016-10-26, 14:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Så jävla dum är hon väl ändå inte, att hon inte skulle förstå det är fel. Hon bokade in två fika i Houston som cover för att se organiserat slagsmål.
Det är mera att hon tror sig komma undan med vad som helst, och tycker sig ha rätt att göra det. Klart att just hon behöver en specialparkering betald av skattebetalare, eftersom just hon har bråttom. Klart att just hon kan ta ut "förskott" på lönen efter eget skön, just därför att hon behöver lite extra pengar. Klart att just hon kan byta lite gentjänster, det är ju bara några fribiljetter, eftersom hon bygger kontaktnät. Osv.

Vilka vänner har Månamuslim kvar egentligen? Nu när hon inte längre har makt och position.
Har någon hög sosse gått ut och försvarat henne? Utrikesministern?

Jo, jag tror att Månamuslim är jävligt korkad. Hon är uppvuxen inom rörelsen och har varit privilegierad hela sitt liv. Först genom sin pappa och sedan genom egna positioner. För Månamuslim är det fullt normalt att bete sig som hon gör. Hon har kommit undan med det hela sitt vuxna liv.
Senast redigerad av DoraF 2016-10-26 kl. 14:15.
Citera
2016-10-26, 14:15
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vilka vänner har Månamuslim kvar egentligen? Nu när hon inte längre har makt och position.
Har någon hög sosse gått ut och försvarat henne?

Lotta Gröning har jag för mig.
Citera
2016-10-26, 14:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Alltid något Vad har hon för band till Månamuslim?
Citera
2016-10-26, 14:23
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Alltid något Vad har hon för band till Månamuslim?

Gamla kompisar inom sosseriet sedan 80-talet.
Citera
2016-10-26, 15:28
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
Gamla kompisar inom sosseriet sedan 80-talet.
Gröning har varit tjänsteman hos Sahlin för drygt 25 år sedan. Men jag är tveksam till att de skulle umgås något särskilt idag. Grönings bok om Sahlin från 2008 är inte särskilt smickrande för Sahlin. Å andra sidan kan nog Sahlin lägga sådant bakom sig till en viss gräns.

Jag tippar hellre på de halvgamla korten Rikard Wolff, Liza Marklund och bodis. Och The Mauler Gustafsson.
Citera
2016-10-26, 15:30
Medlem
Citat:
Har någon hög sosse gått ut och försvarat henne? Utrikesministern?

Jo, jag tror att Månamuslim är jävligt korkad. Hon är uppvuxen inom rörelsen och har varit privilegierad hela sitt liv. Först genom sin pappa och sedan genom egna positioner. För Månamuslim är det fullt normalt att bete sig som hon gör. Hon har kommit undan med det hela sitt vuxna liv.

Precis så tror jag det är. Hon är van att komma undan med det.
Citera
2016-10-26, 15:31
Medlem
Vafalls? Är hon nu misstänkt för brott? Skulle vara så otroligt skönt om haggan fälls.
Hon ska inte få komma undan igen.
Citera
2016-10-26, 16:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Så jävla dum är hon väl ändå inte, att hon inte skulle förstå det är fel. Hon bokade in två fika i Houston som cover för att se organiserat slagsmål.
Det är mera att hon tror sig komma undan med vad som helst, och tycker sig ha rätt att göra det. Klart att just hon behöver en specialparkering betald av skattebetalare, eftersom just hon har bråttom. Klart att just hon kan ta ut "förskott" på lönen efter eget skön, just därför att hon behöver lite extra pengar. Klart att just hon kan byta lite gentjänster, det är ju bara några fribiljetter, eftersom hon bygger kontaktnät. Osv.

Så hon fixade resan till USA också på skattepengar? Tillsammans men kärestan. Inte som det förvånar men hur i helskotta kan nu detta ha fortgått såpass länge. Hennes fiffel har ju inte gränser ens.
Citera
2016-10-26, 17:14
Medlem
ABCD1s avatar
Citat:
Vilka vänner har Månamuslim kvar egentligen?

Michael Bindefeldt
Citera
2016-10-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Gröning har varit tjänsteman hos Sahlin för drygt 25 år sedan. Men jag är tveksam till att de skulle umgås något särskilt idag. Grönings bok om Sahlin från 2008 är inte särskilt smickrande för Sahlin. Å andra sidan kan nog Sahlin lägga sådant bakom sig till en viss gräns.
:
Jag har också läst Grönings bok från 2008. Jag tror den heter Mona Sahlin - Sanning eller konka. Lotta är väldigt kritisk mot Mona och ifrågasätter att hon kan vinna valet 2010 trots att de rödgröna vid den tiden hade ett jätteförsprång i opinionen. Hon skriver dessutom att Mona är väldigt långsint mot dem hon uppfattar som ovänner, så jag har svårt att tro att Lotta Gröning och Mona nu skulle vara bästisar.
Citera
2016-10-26, 19:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så hon fixade resan till USA också på skattepengar? Tillsammans men kärestan. Inte som det förvånar men hur i helskotta kan nu detta ha fortgått såpass länge. Hennes fiffel har ju inte gränser ens.

Inte riktigt. Hon var på konferens i New York om något. Naturligtvis på skattepengar, och inte för att någon tror att hon gjorde något nyttigt. Men å andra sidan är det bättre ju mindre hon gör. Men det var alltså den mer officiella delen.

Det var en avstickare till Huston från New York, med den officiella förevändningen att fika någon timme med två personer. Men att huvudskälet uppenbarligen var att använda Maules bestickning i form av fribiljetter, som vi skattebetalare köpte flygbiljett och vistelse på lyxhotell åt henne.
Citera
2016-10-26, 20:06
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Tror faktiskt att hon inte fifflar "med vilje". Hon har helt enkelt inte koll på att det finns nåt problem här. Att det skulle kunna handla om mutor och osant intygande. Andra S-pampar har åtminstone vett att låta facket muta dom med dyra lägenheter och liknande, Mona säljer sig för några biljetter...

Ligger säkert något i det.
Hon är van vid att man som sosse med rätt kontakter kan göra lite som man vill. Man har aldrig kontrollerat sina högre partivänner. Och har det varit någonting, då har man sett mellan fingrarna med det.
Men hon måste ha någon form av störning. En normalt funtad människa skulle ge sig efter att man åkt dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in