2016-10-26, 06:31
Medlem
staticages avatar
Tickar bra framåt mot 50/50 om vi inte redan är det,i varje liten pissby finns det mussar nu.
Målet är att sedan lämna över landet till MENAS.
Löven är i Saudi undrar vad dom pratar om,kanske hans planer på att göra sverige till det första muslimska landet.

Var riktigt förbannad på hur det ser ut i Sverige,är mest uppgiven nu för det är verkligen kört.
Kan bara inte förstå hur majoriteten röstade för detta.
Citera
2016-10-26, 06:39
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Men Migrationsverkets prognoser har väl aldrig stämt eller?

Någonstans någon gång har jag läst att varje invandrare drar i snitt 9 st anhöriginvandrare. Jag kan inte hitta någon källa på det men såg enligt SCB att siffrorna kan skilja en del från tid till tid och att män drar fler anhöriga än kvinnor.

Se här från SCB tex:

"100 personer som invandrade 2002 av huma* nitära skäl, har efter fyra år resul* terat i en följdinvandring av 50,8 nya familjemedlemmar."

Sug på den lite.
Vad säger detta?

Nej, de brukar mycket riktigt inte stämma. Så här har det sett ut tidigare med prognoserna:

2013 trodde de att 54000 skulle komma under året,
och att det 2014 skulle komma 51000.
Det kom alltså 2013, 116000, och 2014, 127000.
Alltså 114% fel 2013 (om inte jag räknar fel), och 149% fel 2014.

2014 trodde de att 59000 för 2014,
och 57000 för 2015.
Det kom då 127000, 2014 och 163000, 2015.
Alltså 115% fel år 2014, och 185% fel år 2015.

Det är möjligt att det för 15 år sedan, 2002 endast var ½ anhöriginvandring per humanitär flykting. Det finns dock många grupper. Humanitära, kvot, särskilt ömmande skäl och andra typer av flyktingar. Tar man hela gruppen flyktingar och jämför denna med anhöriginvandrare så har den sistnämnda gruppen varit störst de senaste säkert 10 åren.

Edit. Om det inte är tydligt så har prognosen konsekvent legat UNDER det faktiska antalet med över 100% tidigare.
Senast redigerad av Bara-Robin 2016-10-26 kl. 06:42.
Citera
2016-10-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Hur är det med den så kallade försörjningsplikten man införde? Det finns som vanlig en massa undantag som inte gäller barn familjer?

Det finns en del gummiregler och undantag, och dessutom kommer kontrollen av att det rör sig om verkligt existerande jobb, inte om skenjobb som folk skaffar sig hos någon med ett lagom skumt företag just i syfte att kunna visa upp ett papper "titta nu har jag jobb!" för MigV och kommunen (ett papper som de fixat med pengar under bordet till någon fellow blatte) - den kontrollen kommer knappast att bli särskilt skarp. Dessutom får man givetvis ett läge där många invandrare ges jobb inom den migrantrelaterade offentliga sektorn (tolkar, handläggare, assistenter, hjälpredor i mottagandet, lärare, vårdare opch städare på MVB-hem etc etc). Det snyggar upp statistiken men ekonomiskt är det på sikt fullständigt improduktivt.

För att inte tala om den mängd av nya imbecilla AMS-projekt vi kommer att få se.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-10-26 kl. 07:17.
Citera
2016-10-26, 07:16
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
* Hur kan vi påtala politikernas och medias lögner för svenska folket? Kan vi ordna någon kampanj?]

Jag skall faktiskt passa på att slå ett slag för motståndsrörelsen då det i alla fall är gossar som vågar släppa tangentbordet för en stund och agera på ena eller andra sättet. 12 november har de protestaktion mot massinvällningen.

https://www.12november.se/

Som jag förstår saken räcker det med att man är måttligt road av invandringen för att få gå med i tåget utan att för den delen behöva dela övrig livsåskådning. Det kanske kan vara nåt för FBs trupper?
Citera
2016-10-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
.
.

- Varför säger Sverigedemokraterna inte ifrån på skarpen? Varför protesterar man inte?
.

Hela massinvandringspolitiken och hur den har skadat landet är svårt att greppa eftersom det är så extremt.

Exempel - För ett par tre decennier sedan kunde du hoppa av skola på torsdagen gå till arbetsförmedlingen på fredag och välja ett jobb, börja jobba på måndag och på eftermiddagen gå till den kommunala hyresvärden och skriva ett lägenhetskontrakt på den - av tio lediga lägenheter du tittade på - som du gillade bäst.

Naturligtvis är det inte bara massinvandringspolitiken där det i princip har varit fritt fram för den som "slängt sina papper" att få livstids försörjning o bostad helt utan krav. Bara det har tagit sig hit.

Och det mest surrealistiska är att detta tillåts fortgå.
Ribban för att få PUT i landet skulle ha lagts mycket högre REDAN FÖR FLERA ÅR SEDAN.

Redan nu så har vi en formidabel katastrof på bostadsmarknade, i skolan, och en vård som blir allt sämre.
För att inte nämna den allt osäkrare offentliga miljön.

Landets regering, MSM och de flesta andra politiker bär hela skulden till detta och ingen har visat att de med kraft vill försöka få skutan på rätt köl igen. Kanske SD. Lite sådär försiktigt. Kanske strategi för att locka fler väljare. Men lär knappast förändra något alls på ett märkbart vis.
Citera
2016-10-26, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det finns en del gummiregler och undantag, och dessutom kommer kontrollen av att det rör sig om verkligt existerande jobb, inte om skenjobb som folk skaffar sig hos någon med ett lagom skumt företag just i syfte att kunna visa upp ett papper "titta nu har jag jobb!" för MigV och kommunen (ett papper som de fixat med pengar under bordet till någon fellow blatte) - den kontrollen kommer knappast att bli särskilt skarp. Dessutom får man givetvis ett läge där många invandrare ges jobb inom den migrantrelaterade offentliga sektorn (tolkar, handläggare, assistenter, hjälpredor i mottagandet, lärare, vårdare opch städare på MVB-hem etc etc). Det snyggar upp statistiken men ekonomiskt är det på sikt fullständigt improduktivt.

För att inte tala om den mängd av nya imbecilla AMS-projekt vi kommer att få se.

Tolkar, MVB hem osv är inte närande jobb direkt. Det är väl som du säger, att man kommer bluffa och mygla som vanligt. Det ser vi på arbetsvisum , där små pizzor kan ta hit arbetskraft ifrån Irak. En sektor som mesta dels bara består av svarta pangar, tillåts ta hit arbetskraftsinvandring, snacka om snetänk ifrån politiker håll.

Arbetskraftsinvandring utanför Europa bör begränsa till typ ingenjörer, programmerare och liknade. Kebabtekniker klara vi oss utan.
Citera
2016-10-26, 07:52
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja det är intressant att det talas så lite om anhöriginvandringen när det är den stora invandringsposten. Lär ju bli massor som ska ta in sina släktingar.
Eftersom att många från tredje världen inte har identitetshandlingar så kan vi också förvänta oss ett antal "släktingar".

Grymt med denna flyktingström. Jag hoppas att arbetarsvettarnas skyhöga fantasilöner äntligen kan kapas av dessa nya svenskar, så att det lönar sig att utbilda sig igen.
Citera
2016-10-26, 07:53
Bannlyst
Hur många invandrare finns det i sverige nu sen tredje världen människor som M och S har snöplogat in typ en eller två miljoner? är det inte dags att man börjar vända om nu och KASTA UT invandrare som bor här?
Citera
2016-10-26, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
För varje nyanländ som slussas ut på arbetsmarknaden så är det en svensk som blir utan jobb.

Och för varje nyanländ som aldrig kommer ut på arbetsmarknaden så innebär det en kostnad för svenska skattebetalare.

Det innebär att 317.000 anhöriga blir ett dråpslag mot den svenska välfärden.

Men ni glömmer bort att det redan finns en mijon+ tredje världen människor här som 87% svensken har dragit hit.

Menar bara att det är lätt att fokusera på raketforskarna som invaderat oss förra året, man måste se det stora perspektivet. det är typ en-två miljoner av dom här nu.
Citera
2016-10-26, 08:13
Medlem
Finns det inget som får politikerna att stoppa vansinnet?

Lite siffror: Om man räknar in samhällskostnader för skola omsorg och service (ALLA resurser)

En invandrare kostar 300 000 - 1 miljon om året (invandrare i rullstol kostar 1 miljon)
Nu har politikerna givit 94000 uppehållstillstånd hittils i år, vi tar ett snitt på 500000kr samhällsresurser per invandrare. Slå det på miniräknaren så får man 47miljarder i ökad kostnad bara i år, borträknat de tidigare åren.

Reflektera över att det inte finns pengar till pensioner eller vård för medborgarna av samhället och slå ut kalkylen på katastrof.

Vi kan inte försörja hela världen, när ska det sjunka in för våra politiker?

Det kommer bli som moderaterna vill, samhället kommer läggas ner.
Citera
2016-10-26, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu är inte jag spec insatt i anhöriginvandring. Är inte ens insatt i invandring. Jag har oavsett bildad mig en uppfattning om vart jag står i frågan.
Men vad jag ofta märker här är hur många gnäller värre än en PMS-kvinna utan att ens veta vad de snackar om.

Nu har jag för mig att de ganska nyligen ändrade förutsättningarna för ex anhörighetsinvandrare.
De skulle själva ordna bostad. Fixat med ankarbarnet de skickat.
De skulle själva försörja sig. Fixat genom ankarbarnet eller så får de svälta.

Så om detta nu stämmer så kommer inte dessa som kommer på dessa premisser kosta oss någonting samt att vi inte behöver fixa boende på en överhettad bostadsmarknad.

Regeringen ljög om försörjningskravet. Försörjningskravet gäller bara svenskar som vill ta hit en fru. Den gäller inte flyktingar om flyktingen ansöker om återförening senast 3 månader efter han själv fått uppehålltillstånd

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar.html

Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Finns det några undantag från kravet på försörjning? Personer som har fått uppehållstillstånd på grund av att de har ansökt om asyl kan vara undantagna från kravet på försörjning och bostad. I så fall måste familjen som ska flytta till Sverige ansöka om uppehållstillstånd inom tre månader efter att personen i Sverige har fått sitt uppehållstillstånd.
Citera
2016-10-26, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ansökningar. Inte faktiska invandringar.

De allra flesta kommer inte att godkännas

Framgår ju klart och tydligt i artikeln där det nämna flera gånger

Det du påstår har du inga belägg för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in