2016-10-25, 23:33
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Till oss över fyrtio; vad betyder "Yolo-inlägg"?

You Only Live Once

Det som de tuffa Internet-killarna slänger sig med för att visa hur de obehindrat kastar sig in i varje situation utan att tveka. Eller också inte...
Citera
2016-10-25, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Micro, tror du att det finns agg från andra inom anstalten mot Martin? Jag är själv rätt skeptisk till det.
Just nu är han ju på häkte .. så där finns nog en del som känner agg ..

När han går ut på "banan" - nej, min erfarenhet är att han kommer hamna lägst på stegen för livstidare -- men att de ändå inte kommer vända sig emot honom...

Jag har som sagt var arbetat med livstidare och långsittare - och har inte upptäckt något särskilt "agg" för att de mördat en kvinna ..
Däremot våldtäktare var paria - och därför har man specialavdelningar åt dem - och att våldta barn, icke accepterat.

Du har ju inte heller hört talas om "specialavdelning för kvinnomördare" antar jag -- däremot har det länge funnits för sexualbrottslingar.

Åker Martin på pisk så handlar det inte om någon moral - utan att han är för stöddig mot fel personer..
Citera
2016-10-25, 23:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Men han behöver nog sitta själv en låång tid.
Nej, jag tror faktiskt inte det.
Citera
2016-10-25, 23:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

När han går ut på "banan" - nej, min erfarenhet är att han kommer hamna lägst på stegen för livstidare -- men att de ändå inte kommer vända sig emot honom...

Jag har som sagt var arbetat med livstidare och långsittare - och har inte upptäckt något särskilt "agg" för att de mördat en kvinna ..
Däremot våldtäktare var paria - och därför har man specialavdelningar åt dem - och att våldta barn, icke accepterat.

Du har ju inte heller hört talas om "specialavdelning för kvinnomördare" antar jag -- däremot har det länge funnits för sexualbrottslingar.

Åker Martin på pisk så handlar det inte om någon moral - utan att han är för stöddig mot fel personer..

Tack för utförligt svar. Men som du skriver "Du har ju inte heller hört talas om "specialavdelning för kvinnomördare" antar jag" och det finns väl inte heller? Han kan no vara stöddig, men han kommer hamna i det gäng han redan var i innan, och därför blir det som att vara hemma för Martin.

Eller vad tror du själv?
Citera
2016-10-25, 23:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Varför hamnar han längst ner?
Är det för att han mördat en kvinna? Men det har ju flera gjort, tom flera kvinnor. Så jag förstår inte riktigt varför han når botten i det sällskapet?
Citera
2016-10-25, 23:49
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Nej, jag tror faktiskt inte det.

Varför då?
Citera
2016-10-25, 23:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack för utförligt svar. Men som du skriver "Du har ju inte heller hört talas om "specialavdelning för kvinnomördare" antar jag" och det finns väl inte heller? Han kan no vara stöddig, men han kommer hamna i det gäng han redan var i innan, och därför blir det som att vara hemma för Martin.

Eller vad tror du själv?
Nej, specialavdelningar för "kvinnomördare" finns inte ...

Martin har tidigare suttit kortare straff och därför inte behövt inordna sig på samma sätt som han måste nu ...

Hans desperation handlar om att han inte kan överblicka tiden och vet att han nu hamnar under andra ...
Det är liksom mer "hedervärt" att skjuta ihjäl en annan kriminell än att vara kvinnomördare -- och hans muskler kommer inte hjälpa honom ett skit när det gäller statusen .. Det handlar om helt andra saker ...
Citera
2016-10-25, 23:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför hamnar han längst ner?
Är det för att han mördat en kvinna? Men det har ju flera gjort, tom flera kvinnor. Så jag förstår inte riktigt varför han når botten i det sällskapet?
Skjut din motståndare, någon som lurat dig eller en goolare .. jmfr med hoppa ihjäl en kvinna ..

Vad tror du andra kriminella respekterar i högre grad?
Citera
2016-10-25, 23:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nej, specialavdelningar för "kvinnomördare" finns inte ...

Martin har tidigare suttit kortare straff och därför inte behövt inordna sig på samma sätt som han måste nu ...

Hans desperation handlar om att han inte kan överblicka tiden och vet att han nu hamnar under andra ...
Det är liksom mer "hedervärt" att skjuta ihjäl en annan kriminell än att vara kvinnomördare -- och hans muskler kommer inte hjälpa honom ett skit när det gäller statusen .. Det handlar om helt andra saker ...

Vilka andra hamnar han under isåfall? Det här är tamigtusan den mest intressanta diskussionen i hela tråden. Tror du inte han har vänner i undre världen, dvs kåken?
Citera
2016-10-25, 23:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Varför då?
Jag tolkar det som att Remark menar isolering lång tid -- och nej, det kommer inte att krävas för att skydda honom från andra.
Det sitter rätt många kvinnomördare på våra anstalter .. på "normalavdelning"...
Citera
2016-10-25, 23:58
Medlem
Kan man skicka brev till den här äckliga kvinnomördaren? Någon som vet adressen?
Citera
2016-10-26, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilka andra hamnar han under isåfall? Det här är tamigtusan den mest intressanta diskussionen i hela tråden. Tror du inte han har vänner i undre världen, dvs kåken?
Vilka hamnar under -- knarklangare (små/egna)/smugglare utan nätverk/organisation i ryggen, vissa typer av rånare - andra hamnar över trots kortare straff ..

Nej, hans meritlista berättar ingenting om att han skulle ha agerat för några fler, eller att han agerar i sin "klubb"/"organisations" intresse.
Han har flera våldsbrott bakom sig - vilket innebär att han kommer att "lämnas ifred" snarare än respekteras av folk med kortare straff -- dock inte alla.
Däremot har han i sin meritlista enbart gett sig på svagare, det finns ingen organisation eller egentligt syfte med hans brott .. han är bara våldsam (ungefär som boxaren som dödat både sin flickvän och sin mamma)

Det räcker inte med att "känna någon" för att öka i status, du måste också ha en funktion för den du "känner" och den du "känner" måste också ha en position i den kriminella världen och anse att du har en funktion för honom ..
Senast redigerad av micro113 2016-10-26 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in