Citat:
Ursprungligen postat av
KeithRichards
Jo, jag diskuterade ju inte något som kan påverka skuldfrågan, utan endast en mindre betydelsefull detalj.
En annan sak slog mig nyss - jag undrar om hon kan ha hunnit och vågat poängtera för NB att hon nyss ringt sin pappa i smyg, och att detta lett till att NB ändrat en mer avancerad plan (som att hålla henne i fångenskap) och skyndat på det hela? Jag tycker det känns rätt troligt att hon tagit till detta som kanske det enda försvar som hon kunnat uppbringa. (Givet att detta varit avsikten med fickringningen.)
Jag vet, det är just de "mindre betydelsefulla detaljerna" som alternativfolket hakar upp sig på, de mindre betydelsfulla detaljerna som egentligen har de naturligaste förklaringarna i världen, d.v.s om man tänker naturligt och logiskt.
Kan vara så att hon i panik sagt att hon ringt upp sin pappa, att han "hört allt" och att han "är på väg".
Kan ha gjort så att NB förstörde hennes mobil så fort han kunde, i raseri.
Tror däremot inte att han hade någon annan plan än det han nu gjorde, möjligen i så fall så forcerade han på händelseförloppet mer än han tänkt, om han trodde att Lisas pappa hört något från mobilen.