Citat:
Ursprungligen postat av
Mandark
Det du skrev var att du VÄGRAR tro på att han är skyldig baserat på att han är högutbildad och välintegrerad och gissningsvis också en trevlig person. Jag förstår inte riktigt hur något av det skulle göra det mer eller mindre sannolikt att han är skyldig. Han är knappast anklagad för att ha stått på fyllan och hackat ner folk med machete vid vägspärrar (vilket var "pöbelns" roll under folkmordet). Har man letat upp honom i Sverige handlar det sannolikt om att han haft en större roll i planeringen och organiserandet av folkmordet. Att motivet för anklagelsen skulle vara avundsjuka är så jävla löjligt att det inte ens behöver bemötas...
Vägrar med versaler ser mycket mer aggressivt ut än vad jag menade. Jag menade att jag tänker utgå från att han är oskyldig tills motsatsen är bevisad vilket också är praxis i Sverige.
Och ja, jag kanske är naiv men en person som är trevlig, omtyckt och skötsam på alla sätt och vis har jag en större benägenhet att tro gott om en än som är våldsam, otrevlig, tjuvaktig, lögnaktig osv osv.
Bortse från det där med avundsjuka. Det gick lite för snabbt på tangentbordet.
Sår, hat och hämndbegär finns kvar hos överlevande från båda sidor i konflikten för 22 år sedan. Det SKULLE kunna vara en förklaring OM en oskyldig person nu har häktats.
Men jag har redan påpekat att jag inte vet något om detta i detalj så det gäller fortfarande.